نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان تعدادی از استان های کشور به منظور اتخاذ راهکاری برای بخشش جرائم واحدهای تولیدی با ریاست جمهوری دیدار می کنند.
کد خبر: ۳۰۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 26 September 2016
سلام امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم موانع و مشکلات پیش روی بخش تولید بویژه در حوزه صنعت را شناسایی و راهکارهای برطرف کردن آنها را اتخاذ و ارائه کنیم.
وی افزود: با ارتقای تولیدهای ملی زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب میسر می شود و به هر میزان بتوانیم در این مسیر گام برداریم فضای کسب و کار رونق گرفته و مشاغل جدیدی ایجاد خواهد شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم یادآور شد: با حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط ضمن برون رفت از رکود اقتصادی بخش عمده ای از معضل اشتغال را نیز می توان حل و فصل کرد.
امینی تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان ایلام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از هر اقدامی که به رونق بخشی فعالیت های تولیدی، اشتغال پایدار و احیای دوباره این واحدها بیانجامد، حمایت می کند.
وی گفت: دولت در سال جاری تسهیلات مناسبی را برای احیای واحدهای راکد کشور در نظر گرفته که در ایلام نیز تاکنون بیش از 30 واحد با استفاده از این امکان زمینه فعالیت دوباره را پیدا کرده اند که از جمله آنها فعالیت دوباره کارخانه گچ ماربره پس از هفت سال توقف و یا کارخانه تولید محصولات بهداشتی سیروان است.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس تصمیم های اخذ شده به منظور کمک به احیای واحدهای راکد و نیمه فعال جرائم و دیرکرد مطالبات بانکی واحدهایی که زیر یک میلیارد ریال مطالبه بانکی داشته باشند، بخشیده می شود.
امینی خاطر نشان کرد: قرار است با حضور نمایندگان مردم 10 استان در مجلس شورای اسلامی نشستی با رئیس جمهوری برگزار شود تا در این دیدار زمینه بخشودگی واحدهای با مطالبات بیش از یک میلیارد ریال بررسی شود.
وی گفت: امروز ایجاد اشتغال جز از طریق رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذار امکان پذیر نیست و همه باید تلاش کنیم در ابتدا موانع و مشکلات واحدهای موجود را برطرف و با راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی جدید در مسیر شکوفایی اقتصادی کشور و استان گام برداریم.
به گزارش ایرنا، 553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد برابر 33 درصد از آنها اکنون نیمه فعال و یا تعطیل است.
بر اساس ارزیابی های صورت گرفته 116 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال استان قابلیت احیا دارند که از ابتدای امسال تاکنون زمینه فعالیت دوباره بیش از 30 واحد فراهم شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار