در 2 روز گذشته بدلیل حضور زیاد کاربران، سامانه سرشماری اینترنتی با کندی و مشکلاتی مواجه شد اما اکنون مشکلات بر طرف شده و سامانه فعال است و سرعت مناسبی دارد.
کد خبر: ۳۰۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 26 September 2016
زهره حائری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز سرشماری اینترنتی از سوم مهرماه جاری افزود: سامانه سرشماری هم اکنون فعال است و خانوارها بدون هیچ مشکلی می توانند اطلاعات خود را وارد سامانه کنند.


وی یادآور شد: سرپرستان خانوارها و یا فرد مطلع می توانند از طریق سامانه سرشماری اینترنتی به آدرس <a href='http://www.sarshomari95.ir ' target=_blank >www.sarshomari95.ir </a>با در دست داشتن اطلاعات خانوار (کدملی و اطلاعات شناسنامه ای) وارد سامانه شوند.

حائری اضافه کرد: کار با این سامانه بدون سختی و پیچیدگی است و تمامی افرادی که به اینترنت دسترسی دارند می توانند به صورت اینترنتیو از طریق سامانه اعلام شده در سرشماری عمومی نفوس و مسکن شرکت کنند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان ایلام گفت: سرپرستان خانوارها باید کد پستی منزل خود را که در قبوض تلفن همراه یا ثابت درج شده و همچنین کد ملی تمامی اعضای خانواده را برای تسهیل در ثبت نام در دسترس داشته باشند.

حائری افزود: تعداد سوال های سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 از 70 سوال به 27 سوال کاهش یافته و مابقی آمارهای مورد نیاز از دیگر مراجع ثبت آمار گرفته خواهد شد.

وی یادآور شد: در این سامانه باید اطلاعات مربوط به نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تابعیت، بستگی با سرپرست خانوار، جنس، تاریخ تولد، سن، دین، وضع اقامت، وضع تحصیل و سواد، وضع زناشویی، وضع باروری زنان، نوع پوشش بیمه ای، نوع محل سکونت خانوار، نحوه تصرف واحد مسکونی، نوع اسکلت بنای واحد مسکونی و مصالح بکار رفته در بنای مسکونی برای تمامی اعضای خانواده درج شود.

وی اضافه کرد: پس از درج اطلاعات کد آماری توسط سامانه در اختیار افراد قرار می گیرد که باید در زمان سرشماری حضوری که از 25 مهر ماه تا 25 آبان ماه انجام می شود به ماموران سرشماری تحویل داده شود.

حائری شعار سرشماری اینترتی را صحت، دقت و صرفه جویی عنوان کرد و افزود: مشارکت افراد به صورت اینترنتی در سرشماری باعث کاهش هزینه ها و برداشتن باری از دوش دولت می شود.

هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس مسکن، مهر و آبان سال جاری در دو مرحله انجام می شود، مرحله اول از سوم تا بیست و چهارم مهرماه است که در این مرحله برای اولین بار سرشماری به صورت اینترنتی انجام می شود و خانواده هایی که مایل باشند می توانند از طریق سامانه در سرشماری شرکت کنند.

مرحله دوم و اصلی سرشماری که به صورت عملیاتی میدانی صورت می گیرد از 25 مهرماه تا 25 آبان خواهد بود در این مرحله اطلاعات خانوارها توسط فرد آمارگیر جمع آوری شده و به صورت اینترنتی و با تبلت در سامانه ثبت می شود اما کسانی که پیش از این در سامانه اینترنتی اطلاعات خود را وارد کرده باشند فقط کد رهگیری را به فرد آمارگیر ارائه می دهند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار