رئیس پلیس فتا استان فارس نسبت به کلاهبرداری تلفنی و برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی با ترفند ثبت‌نام سفر زیارتی کربلا به شهروندان هشدار داد.
کد خبر: ۳۰۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ 25 September 2016
رئیس پلیس فتا استان فارس نسبت به کلاهبرداری تلفنی و برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی با ترفند ثبت‌نام سفر زیارتی کربلا به شهروندان هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت پلیس فارس، سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: امروزه با پیشرفت‌های تکنولوژی، سبک و سیاق زندگی مردم تغییر کرده و تمایل به استفاده از فضای مجازی و اینترنت برای انجام برخی امور، افزایش یافته است.

او گفت: از طرفی فضای مجازی، استفاده از اینترنت و به خصوص استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا کلاهبرداران با به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد با  طراحی یک نقشه شوم اقدام به کلاهبرداری از کاربران کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: نوع جدید کلاهبرداری که این روزها در حال شکل گیری است که پرونده های آن در حال حاضر در پلیس فتا پیگیری می شود، کلاهبرداران با ارسال پیامک، ایمیل، ارسال پیام به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی با موضوع سفرهای زیارتی در اربعین حسینی و اعزام به کربلای معلی با قیمت بسیار پایین است.

حسینی افزود: کلاهبرداران با به دست آوردن اطلاعاتی که کاربران با عضویت در گروه‌ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند، سوءاستفاده کرده و طی تماس تلفنی و یا ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در قرعه کشی فلان موسسه جهت اعزام به اتبات عالیات در ایام اربعین حسینی،  همان اطلاعات را به خود فرد بازخورد کرده و پس از جلب اعتماد با ترفندهای مختلف، فرد را به پای دستگاه خودپرداز بانک (ATM) کشانده و با مهندسی اجتماعی و دیگر ترفند ها اقدام به خالی کردن حساب قربانی خود می کنند.

این مقام انتظامی با بیان این که اغلب این تماس‌ها و پیام‌ها جعلی بوده و از سمت سازمان خاصی نیست، به شهروندان هشدار داد: قبل از اطمینان از فرد تماس گیرنده و دادن اطلاعات یا پرداخت وجه، حتما شماره های سازمان مربوطه را از 118 یا اینترنت به دست آورده  و پس از تماس با سازمان مربوطه، از صحت و سقم موضوع اطلاع یابند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار