کد خبر: ۳۰۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 24 September 2016
10سپتامبر سال 2016 برندگان نخستین مسابقات بین‌المللی عکاسی آماتور با موضوع حوادث و پدیده‌های آب و هوایی توسط انجمن عکاسی سلطنتی در انگلستان برگزار و به نمایش گذاشته شد. در این سایت چند عکس برگزیده که توسط هیأت ژوری انتخاب و برنده جوایز شدند معرفی می‌شود.

به گزارش ایران، از آنجا که مردم بریتانیا اغلب از آب و هوای این کشور رنج می‌برند شاید دلیل برگزاری این مسابقات توسط انجمن سلطنتی هواشناسی و انجمن سلطنتی عکاسی، همین بوده باشد. این مطلبی است که روزنامه انگلیسی گاردین به عنوان مقدمه برای معرفی این مسابقه و تصاویر منتخب هیأت داوران منتشر کرده است.

محل تلاقی دو طوفان این تصویری از ملاقات دو طوفان با یکدیگر است! عکاس که به دشت‌های وسیع نیومکزیکو در آمریکا علاقه‌مند است، آن روز ناگهان خودش را در قلب تاریکی کامل در دشتی که به میدان جنگ دو توفان شدید با سرعتی بالا تبدیل شد، یافته است. به نظر می‌رسد که باد چپ نسبت به راست مسن‌تر و عظیم‌تر باشد و نمی‌خواهد از نفس بیفتد. خالق این منظره نفس‌گیر کاملیا ژوشنیکی است.
 محل تلاقی دو طوفان

این تصویری از ملاقات دو طوفان با یکدیگر است! عکاس که به دشت‌های وسیع نیومکزیکو در آمریکا علاقه‌مند است، آن روز ناگهان خودش را در قلب تاریکی کامل در دشتی که به میدان جنگ دو توفان شدید با سرعتی بالا تبدیل شد، یافته است. به نظر می‌رسد که باد چپ نسبت به راست مسن‌تر و عظیم‌تر باشد و نمی‌خواهد از نفس بیفتد. خالق این منظره نفس‌گیر کاملیا ژوشنیکی است.
امواج غول‌آسا در انگلستان برج‌های بندر ویتهاوان در شمال انگلستان (غرب ساحل) به معنای واقعی در میان امواج عظیم غرق شده‌اند. این عکس متعلق به سال 2013 میلادی است که انگلستان پس از یکسری از طوفان‌های شدید که از اقیانوس اطلس آمده بود، بشدت خسارت و آسیب دید. ناشر این عکس پل کینگستون می‌باشد.
 امواج غول‌آسا در انگلستان

برج‌های بندر ویتهاوان در شمال انگلستان (غرب ساحل) به معنای واقعی در میان امواج عظیم غرق شده‌اند. این عکس متعلق به سال 2013 میلادی است که انگلستان پس از یکسری از طوفان‌های شدید که از اقیانوس اطلس آمده بود، بشدت خسارت و آسیب دید. ناشر این عکس پل کینگستون می‌باشد.
گذر خورشید رنگ‌پریده از میان مه غلیظ این عکس ما را به یک صبح بهاری در شهر سافک در شرق انگلیس می‌برد. خورشید برای عبور از میان مه غلیظ به سختی در حال بالا آمدن است. این چشم‌انداز از آفتاب رنگ پریده منطقه سرمازده در اطراف آسیاب هرینگ فلیت، یادآور اثر معروف ویلیام ترنر نقاش نامی است که با لنز دوربین اندرو بیلی، ثبت شده است.
 گذر خورشید رنگ‌پریده از میان مه غلیظ

این عکس ما را به یک صبح بهاری در شهر سافک در شرق انگلیس می‌برد. خورشید برای عبور از میان مه غلیظ به سختی در حال بالا آمدن است. این چشم‌انداز از آفتاب رنگ پریده منطقه سرمازده در اطراف آسیاب هرینگ فلیت، یادآور اثر معروف ویلیام ترنر نقاش نامی است که با لنز دوربین اندرو بیلی، ثبت شده است.
در قلب تاریکی تماشای یک گردباد اغلب جذاب به نظرمی‌رسد و هر ساله وقوع صدها گردباد در دشت‌های وسیع مرکزی ایالات متحده، عکاسان و شکارچیان تصویر را جذب این حوادث فوق‌العاده می‌‌کند. مانند همین تصویر که از گردبادی در حوالی شهر ورای، در ایالت کلرادو توسط تیم مکسون ثبت لحظه شده است.
 در قلب تاریکی

تماشای یک گردباد اغلب جذاب به نظرمی‌رسد و هر ساله وقوع صدها گردباد در دشت‌های وسیع مرکزی ایالات متحده، عکاسان و شکارچیان تصویر را جذب این حوادث فوق‌العاده می‌‌کند. مانند همین تصویر که از گردبادی در حوالی شهر ورای، در ایالت کلرادو توسط تیم مکسون ثبت لحظه شده است.
پدیدارشدن موجودی افسانه‌ای براثر توفان برای نخستین بار است که چنین تصویر خارق‌العاده‌ای از کهکشان ما از ساحل کاستاریکا در بن‌چری دیده و ثبت شده است. بر بلندای یک توفان خشن و سهمگین در سطح افق، موجودی افسانه‌ای همچون جن در حال شکافتن لایه‌های بالایی اتمسفر است. درخت شکل گرفته از رعد و برق در لحظه‌ای نادر توسط عکاس آن، بن‌چری ثبت شده که تجربه‌ای بسیار نایاب است و مایاها آن را واکاش چان به معنی درخت مقدس می‌نامند.
 پدیدارشدن موجودی افسانه‌ای براثر توفان

برای نخستین بار است که چنین تصویر خارق‌العاده‌ای از کهکشان ما از ساحل کاستاریکا در بن‌چری دیده و ثبت شده است. بر بلندای یک توفان خشن و سهمگین در سطح افق، موجودی افسانه‌ای همچون جن در حال شکافتن لایه‌های بالایی اتمسفر است. درخت شکل گرفته از رعد و برق در لحظه‌ای نادر توسط عکاس آن، بن‌چری ثبت شده که تجربه‌ای بسیار نایاب است و مایاها آن را واکاش چان به معنی درخت مقدس می‌نامند.
دست درازی زمین به آسمان این تصویر در تاریکی آسمان طوفان‌زده نبراسکا در آمریکا ایجاد شده است و همانند یک دست بزرگ است که از روی زمین به سوی پیچ و تاب آسمان بلند شده است.عکاس آن استفان لانسدل است.
 دست درازی زمین به آسمان

این تصویر در تاریکی آسمان طوفان‌زده نبراسکا در آمریکا ایجاد شده است و همانند یک دست بزرگ است که از روی زمین به سوی پیچ و تاب آسمان بلند شده است.عکاس آن استفان لانسدل است.
پلی میان آسمان و زمین بر اثر بارش تگرگ در تصویر زیر می‌توان در هم ریختن بارش باران و تگرگ را که نزدیکی رادیوتلسکوپ «جوردل بانک» از ارتفاعات جنگلی در اطراف مککلس‌فیلد، شهری کوچک از مرکز بریتانیا، در پایان یک بعداز ظهر سرد زمستانی رخ داده، مشاهده کرد. خالق تصویر بهمنی از تگرگ و باران، مارک باردمن است.
 پلی میان آسمان و زمین بر اثر بارش تگرگ

در تصویر زیر می‌توان در هم ریختن بارش باران و تگرگ را که نزدیکی رادیوتلسکوپ «جوردل بانک» از ارتفاعات جنگلی در اطراف مککلس‌فیلد، شهری کوچک از مرکز بریتانیا، در پایان یک بعداز ظهر سرد زمستانی رخ داده، مشاهده کرد. خالق تصویر بهمنی از تگرگ و باران، مارک باردمن است.
صاعقه توفان وحشی گراهام نیومن در ساحل شمال غربی استرالیا بود که کمتر از 5کیلومتر با طوفان فاصله داشت و موفق شد این عکس را بگیرد. عکسی زیبا و ترسناک از یک صاعقه اقیانوسی در سواحل غربی استرالیا، نزدیکی یک سوپرتانکر نفتکش 240متری «گانابورا» از میدان نفتی جزیره بارو. عکاس این تصویر بلافاصله پس از گرفتن عکس، به سوی خودروی خود دویده است تا از این رعد و برق در امان بماند.
 صاعقه توفان وحشی

گراهام نیومن در ساحل شمال غربی استرالیا بود که کمتر از 5کیلومتر با طوفان فاصله داشت و موفق شد این عکس را بگیرد. عکسی زیبا و ترسناک از یک صاعقه اقیانوسی در سواحل غربی استرالیا، نزدیکی یک سوپرتانکر نفتکش 240متری «گانابورا» از میدان نفتی جزیره بارو. عکاس این تصویر بلافاصله پس از گرفتن عکس، به سوی خودروی خود دویده است تا از این رعد و برق در امان بماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار