همه عوامل تاثیرگذار در عرصه اجتماعی همچون رسانه ها و گروه های مرجع (علما و مراجع تقلید) به کمک آموزش و پرورش نیایند نه تنها حضور در شبکه های مجازی موثر و مفید نخواهد بود بلکه به تهدیدی برای دانش آموزان و خانواده های آنها تبدیل می شود.
کد خبر: ۳۰۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 24 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی زینی وند روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس استان ایلام در هنرستان دخترانه کار و دانش فضیلت شهر ایوان اظهار کرد: تجربه کشورهای موفق در امر آموزش و پرورش نشان می دهد مشارکت مردم و مسئولان این جوامع در امور تعیلم و تربیت بعنوان بزرگترین نهاد آموزشی با اثر بخشی چشمگیر و ارائه خدمات بهتر همراه بوده است لذا وزارت آموزش و پرورش نیز برای تحقق هر چه بهتر رسالت تربیتی و آموزشی و افزایش کارایی خود نیازمند رابطه ای موثربا همه آحاد جامعه است.
 
زینی وند ضمن اینکه خواستار حضور مستمر و پررنگ تر اصحاب رسانه و دستگاه های فرهنگی در کمک رسانی به آموزش و پرورش شد، یادآوری کرد آموزش و پرورش مدار تحول و محور توسعه و مهمترین ابزار برای پیشرفت همه جانبه هر جامعه ای است و امروزه یکی از شاخصه های توسعه، کیفیت آموزش و چگونگی برنامه ریزی صحیح آموزشی و تربیتی است که نشان می دهد یک جامعه تا چه میزان به توسعه پایدار نزدیک است.
 
وی در ادامه به تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اشاره و ابراز امیدواری کرد در کلاس ها و کتاب های درسی بتوانیم گوشه ای از دلاورمردی و فداکاری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را برای دانش آموزان که زمان جنگ را درک نکرده اند به روشنی بیان کنیم.
 
زینی وند افزود: بزرگداشت دفاع مقدس در واقع تکریم همه ارزش ها و سند هویت ملتی است که با فداکاری و جانفشانی های خود هشت سال جانانه در دفاع از کیان انقلاب جنگیدند و در این میان استان ایلام بیشتر از سایر نقاط کشور طعم تلخ دوران جنگ را چشیده و از نزدیک شاهد پایمردی و رشادت فرزندان این آب و خاک بوده است.
 
وی یادآور شد: این ایام فرصتی مغتنم برای قدرشناسی و حرمت خون عزیزانی است که برای دفاع و حفظ امنیت و آزادی میهن ایران اسلامی با ارزش ترین سرمایه خود را فدا کردند تا امنیت و ثبات را برای میهن اسلامی و عزیزمان ایران را به ارمغان بیاورند.
 
وی همچنین به برخی از موفقیت های اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت:افزایش درصد با سوادی، توجه به اردوهای راهیان نور، افزایش پوشش تحصیلی، کسب رتبه نخست آموزش و پرورش در حوزه ایثار و شهادت، افزایش پوشش مقطع پیش دبستانی از موفقیت های استان ایلام است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار