مراسم رونمایی از آلبوم «نیلمه جی» کاری از محمدجواد شوهانی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری ارشاد ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 21 September 2016
محمدرضا مروارید در مراسم رونمایی از آلبوم 'نی لمه جی' اظهار کرد: وقتی آقای شوهانی (خواننده ایلامی) را می بینم بدون استثنا، یاد سلطان آواز ایران آقای شجریان می افتم و در پیشیانی ایشان هم همین موضوع را می بینم و امیدوارم که زمانی او سلطان آواز ایران شود.
وی افزود: موسیقی در تار و پود همه انسان ها و در طبیعت بصورت یک هارمونی وجود دارد و هر کس می تواند گوشه ای از این موسیقی را بشنود و درک نماید، اگر موسیقی نباشد بسیاری از کارهای هنری بی ارزش و بی محتوا خواهد بود.
مروارید تاکید کرد: در اوایل انقلاب اسلامی نگاه حضرت امام راحل به موسیقی فرصتی برای بهره گیری از این هنر زیبا و گوش نواز بود به گونه ای که بسیاری از سرودهای انقلابی که نقش مهمی نیز در ایستادگی و مقاومت مردم و ترویج نهضت انقلاب اسلامی داشتند، در ادبیات انقلاب جاری و منجر به بسیج عمومی و ایجاد شور و نشاط انقلابی در مردم شد .
وی با بیان اینکه موسیقی نوازشگر روح و صیقل دهنده جان و ابزاری برای درک زیبایی های هستی است که هر تار و پودش انسان را به معمایی فرو می برد که در پس آن بزرگی و عظمت حضرت باریتعالی مبرهن است، افزود: موسیقی ایران بسیار غنی، زیبا و دل نشین است.
وی اضافه کرد: مخالفت برخی با موسیقی سنتی و اصیل ایرانی در حقیقت گرفتن شور و نشاط از جامعه و سوق دادن جوانان به سمت موسیقی مبتذل غربی است که ما آن را نه دوست داریم و نه اجازه ورود می دهیم.
استاندار ایلام یادآور شد: خوشبختانه هنرمندان بسیار خوبی در حوزه موسیقی در کشور فعالیت می کنند و در موسیقی ما اکنون خیلی پیشرفت کرده ایم چه در زمینه مضامین و چه در زمینه شعر، استفاده از ظرفیت شعرای فاخر نیز تأثیر بسزایی در بین اقشار مختلف مردم دارد.

** رونمایی از آثار؛ حمایت از هنرمندان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: این مراسم، در واقع رونمایی از محصول اندیشه و حاصل فکر یکی از هنرمندان بومی استان است و حس زیبایی در این خصوص دارم.
علی محمد نیاکان تاکید کرد: از محصولات فرهنگی استان باید حمایت کرده و زمینه مصرف این محصولات توسط مردم را نیز ایجاد کرد و هر چه در توان دارم برای تولید محصولات فرهنگی و بویژه در زمینه موسیقی محلی با استفاده از هنر هنرمندان ایلامی بکار خواهم بست.
وی گفت: استان ایلام در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری دارای استعدادهای درخشانی است که باید با توجه و حمایت، راه را برای این هنرمندان باز کرد و رونمایی از آثار این هنرمندان نقش مهمی در حمایت این عزیزان دارد.
نیاکان اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تمام سعی و تلاش خود را برای حمایت از قشر هنرمندان استان از طریق برگزاری جشنواره ها، کارگاه های آموزشی، رونمایی از آثار هنرمندان و حمایت مادی و معنوی از هنرمندان در چند سال اخیر به کار بسته و امید است که این روند همچنان تداوم داشته باشد.

** موسیقی اصلی ترین جزء فرهنگ است
مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام نیز در این مراسم گفت: آقای شوهانی افتخار ایلام و به نوعی افتخار صدا و سیمای مرکز استان به شمار می روند که در زمینه آواز و هنر یک سبک دارند و باید گفت که موسیقی اصلی ترین بخش فرهنگ است که کار نمایش و رادیو و تلویزیون بدون آن ابتر می شود و موسیقی اهمیت زیادی در انتقال مفاهیم دارد.
علیرضا شیروی با بیان اینکه شوهانی در حال حاضر مسئول واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای مرکز ایلام هستند و با وجود ایشان در یک سال گذشته ما کمترین نقصان و کمبود در زمینه موسیقی در بخش های رادیویی و سیما داشته ایم و به نوعی موفقیت های زیادی در این زمینه برای مرکز ایلام نیز حاصل شده است.
وی تاکید کرد: در ارزیابی های انجام شده در چهار ماهه اول سال جاری به کمک هنرمندان ما رتبه دوم کشوری در زمینه موسیقی را کسب کرده ایم و برنامه شبانه «مانگه شو» که یک برنامه موسیقیایی است با کسب بیشترین نمره بعنوان پربیننده ترین برنامه شبانه در بین مراکز استان ها انتخاب شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار