غارهای طبیعی و بکر استان همچون زینگان، خفاش و کبوتر لان ظرفیتی مناسب برای گردشگری، اشتغالزایی، درآمدزایی و انجام تحقیقات علمی دارند که باید در سایه ضوابط زیست محیطی زمینه بهره برداری بهینه از آنها فراهم شود.
کد خبر: ۲۹۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 21 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شاپور پولادی روز چهارشنبه در نشست کارگروه غارشناسی ایلام با اشاره به اینکه برخی از غارهای استان ظرفیت گردشگری دارند، اظهار کرد: با وجود غارخیز بودن استان، تاکنون مطالعات علمی و اطلاعاتی مستند از وضعیت موجود این غارها با هدف برنامه ریزی و راهبری در این حوزه انجام نشده و می طلبد اولویت کار کارگروه غارشناسی بر این مهم متمرکز شود.

وی افزود: کمیته مطالعات غارشناسی استان باید ضمن تعیین وضعیت موجود غارها، مباحثی چون ارزشگذاری حفاظتی، تعیین شاخص های حریم غارها و تعیین برآورد ضریب خطر پذیری و عوامل تهدید غار را بررسی کند.


پولادی تاکید کرد: دانشگاه ایلام و هیات کوهنوردی استان باید در انتقال تجارب و تهیه شناسنامه کاربردی غارهای استان با محیط زیست و میراث فرهنگی همکاری تنگاتنگی داشته و تفاهم نامه هایی را منعقد کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام نیز در این نشست بر لزوم تامین اعتبار برای شناسایی و انجام مطالعات در زمینه غارها تاکید کرد و گفت: حدود 30 غار در استان ایلام وجود دارد که نشان از تنوع زیستی، اقلیمی استان دارد.

مازیار سلیمان نژاد تاکید کرد: می توان در این زمینه شرایطی را بوجود آورد که فعالیت های توریستی و گردشگری طبیعی را در استان آغاز کرد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار