امروز همزمان با سراسر کشور زنگ شکوفه ها و مقاومت به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در نقاط شهری و روستایی استان ایلام به صدا در آمد تا نوآموزان کلاس اولی با محیط مدرسه بیشتر آشنا شوند.
کد خبر: ۲۹۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 21 September 2016
جشن شکوفه ها ویژه نوآموزان پایه اول ابتدایی یک روز قبل از بازگشایی رسمی مدارس، به صورت نمادین و با حضور مسئولان استانی در دبستان دخترانه توحید شهر ایلام برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این آیین گفت: در سال تحصیلی جدید 100 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در یک هزار و 200 واحد آموزشی با کمک 11 هزار و 400 نیروی فرهنگی مشغول فراگیری علم و دانش می شوند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش 2 وظیفه بسیار مهم برعهده دارد که تعلیم و تربیت نونهالان، دانش آموزان، نوجوانان و جوانان از مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی یکی از رسالت های بزرگ این دستگاه آموزشی است.

بیرانوند اظهار کرد: وظیفه دیگر آموزش و پرورش، آموزش و فرهنگ سازی در موضوع های حساس و مهم برای رده های سنی خرسالان، کودکان و نوجوانان با همکاری دستگاه های مختلف است.

وی گفت: سال گذشته با توجه به کمبود منابع آبی، فرهنگ سازی مصرف و مدیریت بهینه آب با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان ایلام برای دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت که در این خصوص گام های مثبتی برداشته شد.

بیرانوند تاکید کرد: امسال هم با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و با شعار نگهداری از منابع طبیعی و محیط زیست، برنامه های مختلفی با هدف جذب مشارکت دانش آموزان در حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی در دست اقدام داریم.

وی توسعه مشارکت های همگانی با حمایت و همفکری اولیای دانش آموزان برای رشد و توسعه فکری آنها را یکی دیگر از رسالت های محوری آموزش و پرورش در دولت یازدهم اعلام کرد و گفت: در این خصوص تنها مسائل علمی کافی نیست بلکه در کنار آن باید فعایت های جمعی و کلاس های مختلفی انجام شود.

وی اضافه کرد: تحقق و عملی شدن این هدف نیازمند کمک و مساعدت و همراهی همه اقشار مختلف مردم، ادارات، ارگان ها و نهادهای اجرایی و فرهنگی است که باید براساس سند تحول بنیادین این رسالت در طول سال ادامه داشته و با توجه به استعداد و ظرفیت دانش آموزان به طور جدی پیگیری شود.

بر اساس برنامه های ریزی های انجام شده جشن شکوفه ها و غنچه ها بصوت همزمان در مدارس شهری، روستایی و عشایری استان ایلام با حضور نوآموزان کلاس اولی در حال برگزاری است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار