مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: با وجود جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی برجسته ،نبود هتل استاندارد چهار یا پنج ستاره مانع رونق صنعت گردشگری در این استان شده است.
کد خبر: ۲۹۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 20 September 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: با وجود جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی برجسته ،نبود هتل استاندارد چهار یا پنج ستاره مانع رونق صنعت گردشگری در این استان شده است.
عبدالمالک شنبه زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایلام در ردیف معدود استان های کشور است که به دلایلی هتل چهار یا پنج ستاره و واحدهای اقامتی استاندارد ندارد.
وی نبود سرمایه گذار واقعی با توان مالی مناسب و یکسان بودن استان های مختلف از حیث برخورداری از مشوق های سرمایه گذاری را از دلایل اصلی نبود هتل استاندارد در این استان عنوان کرد و افزود: برخی سرمایه گذاران تنها با نیت دریافت وام های کلان وارد این عرصه می شوند که بعدها باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای استان خواهند شد.
وی تاکید کرد: در حالیکه مشوق ها و تسهیلات سرمایه گذاری بخش گردشگری ایلام و استان هایی مانند تبریز و اصفهان یکسان است به طور قطع سرمایه گذاران انگیزه ای برای فعالیت در استان هایی چون ایلام ندارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: امنیت، وجود مراکز خرید مناسب ، جاذبه های فرهنگی ، تاریخی و طبیعی گردشگری و برخورداری از امکانات رفاهی و واحد های اقامتی مناسب چهار ضلع توسعه گردشگری در یک منطقه هستند و زمانیکه هر کدام از این موارد با مشکل یا کاستی مواجه باشد توسعه گردشگری نیز محقق نخواهد شد.
شنبه زاده تاکید کرد: پس از امنیت اصلی ترین نیاز گردشگران وجود مراکز اقامتی مناسب برای استراحت و آرامش است و بدون هتل استاندارد گردشگری معنا و مفهومی نخواهد داشت.
وی یادآور شد: در این استان بدلیل نبود هتل چهار یا پنج ستاره برای اقامت گردشگران در قالب تورهای گردشگری خصوصا گردشگران خارجی با مشکل جدی مواجه هستیم.
وی اظهار کرد: واحدهای اقامتی که حداقل استانداردهای بین المللی را داشته باشند برای اسکان گردشگران خارجی وجود ندارد و به طور مثال هیچکدام از واحدهای اقامتی این استان توالت فرنگی ندارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: علاوه بر این نبود هتل های استاندارد باعث شده است هیچکدام از مراکز علمی و دانشگاهی، دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی امکان برگزاری همایش ها و جشنواره های معتبر که نقش مهمی در جلب گردشگر دارد را نداشته باشند.
شنبه زاده افزود: همچنین برای اسکان مقامات بلندپایه کشوری و مهمانان ویژه داخلی و خارجی که می توانند در روند توسعه استان تاثیرگذار باشند با مشکل مواجه هستیم.
وی یادآور شد: در حال حاضر شرکت تعاونی سازمان نظام مهندسی استان ایلام متقاضی ساخت هتل چهار یا پنج ستاره است اما مالکیت زمین در نظر گرفته شده در محدوده کنارگذر شرقی شهر ایلام در منطقه سرکبود هنوز تعیین تکلیف نشده است.
وی تاکید کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی باید قرار گرفتن این زمین در محدوده منابع طبیعی استان را تائید کند تا بتوان مراحل اجرایی واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی ساخت هتل را انجام داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: ساخت هتل آپارتمان در محدوده بلوار اصناف شهر ایلام 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به احتمال زیاد تا 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
شنبه زاده با بیان اینکه در خوشبینانه ترین حالت ساخت هتل چهار یا پنج ستاره حدود شش سال زمان نیاز دارد، افزود: اقامتگاه های بومگردی در روستاهای هدف گردشگری می تواند تا زمان ساخت هتل جایگزین مناسبی باشد.
وی تاکید کرد: توسعه اقامتگاه های بومگردی به رونق تولید و اشتغال در روستاها و روند مهاجرت معکوس می انجامد و برنامه این استان تا پایان سال ایجاد 15 واحد بومگردی در روستاهای کلم، زنجیره، میمه و میشخاص است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار