درهفته دفاع مقدس 60 عنوان برنامه متنوع در غالب 164 مراسم در نقاط مختلف شهرستان ایلام برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ 19 September 2016
تقویت روحیه خودباوری و ایستادگی و تاکید بر داشته های بومی مهمترین دست آوردی بود که هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران داشته است.
آخرین ساعات شهریور 59 بود که ارتش تا بیخ دندان مسلح بعث عراق با تجاوز به مرزهای ایران جنگ تحمیلی 8 ساله را بر ملت ایران تحمیل کرد.
31 تا 6 شهریور ماه هر سال برنامه اای متنوعی در راستای نکوداشت ارزشهای هشت سال جنگ تحمیلی در غالب هفته دفاع مقدس توسط ارگانهای مختلف برگزار می شود.
سرهنگ قدرت اله کریمیان فرمانده سپاه ناحیه ایلام به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت:هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردی ها و رشادت های فرزندان ملت ایران است.
در جریان دفاع هشت ساله ملت ایران در برابر تجاوز ارتش بعثی بالغ بر 200 هزار نفر از هم وطنان ما شهید شده و 680 هزار نفر به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.
همچنین در این جنگ نابرابر استان تهران با 33800 شهید و سیستان و بلوچستان با 1600 شهید بیشترین و کمترین تعداد شهدا را در جنگ تحمیلی داشتند.استان ایلام با وجود نداشتن جمعیت بالغ بر 2400 شهید را تقدیم آرمانهای انقلاب در جنگ هشت ساله کرد.
به گزارش تابناک ایلام،سرهنگ کریمیان در خصوص ویژه برنامه های سپاه ناحیه ی ایلام به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: در این یک هفته 60 عنوان برنامه متنوع در غالب 164 مراسم در نقاط مختلف شهرستان ایلام برگزار خواهد شد.
کریمیان ادامه داد:برگزاری صبحگاه مشترک،همایش پیاده روی خانوادگی،بازخوانی و اجرای نمایش رزمی عملیات عاشورا به مدت سه شب در پارک چغاسبز،گردهمایی بزرگ بسیجیان و پیشکسوتان بسیجی ،دیدار با خانواده 35 شهید دفاع مقدس و تجلیل از آنها،برگزاری اردوهای دانش آموزی،به صدا در آوردن زنگ ایثار و شهادت و برگزاری 9 یادواره شهدای محلات از مهمترین برنامه های سپاه ناحیه ی ایلام در هعته دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه ناحیه ایلام در خصوص اقدامات سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت:در داستای ایجاد اشتغال در غالب اقتصاد مقاومتی بیش از 2 میلیارد تومان تسهیلات بی بهره و کمکبهره توسط سپاه پرداخت شده است.علاوه بر اشتغال در عرصه ی محرومیت زدایی هم ساخت 630 واحد مسکونی برای محرومین در استان در دستور کار سپاه قرار دارد .
استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در سالهای جنگ پیشانی نظام و مرزداری بسیار ارزشمند برای ایران اسلامی بوده و مردم این استان هیچگاه شهر و دیار خود را برای همیشه ترک نکردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار