با اجرای طرح پیشگیری از خشونت ؛
معاونت اجتماعی وپیشگیری از جرم دادگستری استان ایلام طرح پیشگیری از خشونت با محوریت ایراد ضرب وجرح عمدی را تدوین کرده است .با اجرای صحیح این طرح که درآن یک مجری اصلی و17نهاد همکار پیش بینی شده ،درپایان یکسال 25درصد از جرایم مرتبط با خشونت کاهش خواهد یافت .
کد خبر: ۲۹۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 19 September 2016
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام بااشاره به رشد15درصدی  سالیانه جرایم ریشه دار درخشونت گفت : سالانه 500 هزار پرونده مربوط به ضرب و جرح عمدی در کشور رسیدگی می شود که همه  این جرایم ریشه در خشونت دارند
 
به گزارش تابناک ایلام ،جعفر دارابخانی درنشست کارگروه رسانه ومطبوعات دادگستری استان اظهار کرد: با توجه به رابطه نزدیک آسیبهای اجتماعی با خشونت ،معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام طرح پیشگیری از خشونت با تاکید بر ایراد ضرب و جرح عمدی تدوین کرده است که یک مجری اصلی و 17 نهاد همکار در این طرح پیش بینی شده است.

دارابخانی با تشریح شرح وظایف دستگاههای پیش بینی شده دراین طرح تصریح کرد: نیروی انتظامی در این طرح به عنوان مجری اصلی و ادارات و سازمان های فرهنگی و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداری، ورزش و جوانان، پزشکی قانونی، سپاه امیرالمومنین(ع)، دادگستری، زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، اطلاعات، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، استانداری، دانشگاه ایلام، بهزیستی، کمیته امداد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حوزه علمیه استان ایلام به عنوان همکار پیشنهاد شده است.

وی افزود : 14 وظیفه برای نهاد مرجع و 65 وظیفه نیز برای نهادهای همکار در این طرح پیشنهاد شده است و در صورتیکه این وظایف بدرستی توسط دستگاه های متولی اجرا شود در پایان یک سال اجرا شاهد دستکم 25 درصد کاهش جرایم مرتبط با خشونت خصوصا ضرب و جرح عمدی خواهیم بود.
 
داربخانی خاطرنشان کرد: این طرح با نظر و حضور کارشناسان و همچنین نمایندگان دستگاه های اجرایی تهیه و تدوین شده و به تصویب شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز رسیده است.
وی با بیان اینکه آمار زندانیانی که مرتکب خشونت می شوند در کشور رتبه سوم است، اضافه کرد: رتبه دوم جرایم در استان ایلام مربوط به ضرب و جرح و همچنین سرقت است که نوعی خشونت علیه اموال محسوب می شود.

وی تاکید کرد: رفتارهای خشونت گرایانه شامل پرخاشگری، ستیزه جویی و هر رفتار خشنی از جمله ضرب و جرح عمدی، نزاع دسته جمعی، قتل، توهین، اهانت و تهدید است که امنیت روحی روانی و اجتماعی جامعه را به مخاطره می اندازد. 

معاون دادگستر استان ایلام گفت: اجرای درست واصولی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اصول دین مبین اسلام می تواند به ریشه کن شدن بسیاری از آسیبهای اجتماعی درجامعه کمک کند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار