در سال 71 که اولین هفته نامه استانی بنام پیک ایلام انتشار یافت که به علت نبود امکانات در استان برای چاپ آن با مشکلات زیادی از جمله لیتوگرافی و چاپخانه مواجه شدیم این نشریه در استان کرمانشاه چاپ می شد.
کد خبر: ۲۹۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 19 September 2016

به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید روز دوشنبه در دومین جشنواره صنعت چاپ و نشر استان ایلام اظهار کرد: همچنین بازاریابی برای تولید کالاهای چاپی با قیمت و کیفیت مناسب در استان های همسایه ایلام در کشور عراق از جمله واسط و میسان از طریق رابط و نماینده انجام و با قیمت مناسب چاپ شود و بعد مسافت در این مورد تاثیر ندارد.


مروارید یادآور شد: از آن زمان تاکنون پیشرفت های خوبی در استان شکل گرفته به گونه ای که دیگر استان های اطراف برای چاپ آثار و رسانه های مکتوب خود به استان ایلام می آیند.


مروارید تاکید کرد: استان ایلام در حال حاضر در زمینه صنعت چاپ و با توجه به رفت و آمدهای فرهنگی و موضوع حساس اربعین از موقعیت خوبی برخوردار است و ما باید برای پیشرفت صنعت چاپ و نشر استان از این ظرفیت استفاده کنیم و با توجه به سال اقتصاد مقاومتی نقطه ضعف ها را بررسی کرده و با انجام کارهای توسعه ای دستگاه های موجود را نیز ارتقا دهیم.


وی گفت: امسال وام و تسهیلات مناسبی در حوزه چاپ برای این استان در نظر گرفته شده و با بانک سینا نیز تفاهم نامه ای در خصوص اعطای وام و تسهیلات فردی و جمعی برای توسعه کار صنعت چاپ و نشر منعقد شده تا با دریافت این تسهیلات فعالان حوزه صنعت چاپ با بکارگیری دستگاه ها و تجهیزات نوین تقویت شوند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این آیبن گفت: با وجود کاستی ها رشد نسبی خوبی در زمینه صنعت چاپ در استان داشته ایم و همگام با حوزه های دیگر در این مورد از پیشرفت خوبی برخودار هستیم.


محمدعلی نیاکان افزود: از سال 54 تاکنون شاهد رشد کمی صنعت چاپ و نشر در استان هستیم و البته با نقد کارشناسانه می توانیم مشکلات موجود در این زمینه را رفع کنیم و با همگراتر بودن کیفیت کار و دانش تخصصی را ارتقا دهیم.


وی به فعالان صنعت چاپ و نشر استان خواست مشکلات و دغدغه های خود در این مورد را به مسئولان منعکس کنند، اظهار کرد: ما نیز بعنوان مسئول این خواسته ها را به مسئولان کشوری بازتاب می دهیم.


نیاکان یادآور شد: صنعت چاپ و نشر یکی از عناصر مهمی است که در کنار آن ناشران، مولفان، فرهنگیان، شاعران و هنرمندان دست در دست هم داده و به رشد فرهنگی استان و کشور کمک می کند.


وی تاکید کرد: صنعتگران استان ایلام حوزه چاپ و نشر با وجود استعداد و توانایی برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی با مشکلات مالی مواجه هستند.


در پایان این مراسم که در محل مجتمع ارشاد برگزار شد از صنعتگران موفق استان ایلام تقدیر به عمل آمد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار