همه ما باید دست در دست هم داده و اجازه ندهیم حق مسلم مردم استان ایلام پایمال شود.باید همدلی و همراهی مثال زدنی که در عملیات کربلای یک داشتیم و مهران را آزاد کردیم ،دوباره زنده کرده و اینبار با رمز پیشرفت و توسعه همه جانبه استان عملیات کربلای یک را برای آزادی مهران از حصر مشکلات اقتصادی شبیه سازی کنیم.
کد خبر: ۲۹۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 19 September 2016

تابناک ایلام ::یاد آن روزها بخیر ،عملیاتی بود به نام کربلای یک و شهری بود به نام مهران ،ساعت 22:30دقیقه 9 تیر ماه 65بود که کربلای یک برای آزادی مهران شروع شد .همه حضور داشتنند ،یک دل و بی ریا ،در کنار هم ،بچه ها برای آزاد شدن مهران از دست و چشم و گوش و قلب خود گذشتند،هنوز هم ناله جانسوز برخی مادران منتظر بازگشت فرزند از کربلای یک است .

ارتش و سپاه و کمیته نداشت . از نیرو های مردمی تا عشایر گرفته تا بسیج و سپاه و ارتش و ... همه بودند . همه در راه آزاد کردن مهران یکدل وهمزبان بودند .کسی از دیگری عقب نمی ماند .هیچ کس از دیگری ایراد الکی نمی گرفت و فرمانده و سرباز و ارتش و سپاهی و بسیجی همه به یک اندازه برای آزادی مهران تلاش کردند و در نهایت با این ازخودگذشتگی ها و همدلی ها، مهران قهرمان آزاد شد و عملیات کربلای یک با رمز " یا ابوالفضل العباس ادرکنی " و همکاری و تعاون همه نیروها به سرانجام رسید.

حساسیت امروز پرونده ایجاد منطقه آزاد تجاری در مهران قهرمان هم کم از زمان جنگ ندارد . دیروز جنگ نظامی و توپ تانک و اسلحه بود و امروز نبرد در میدان اقتصاد و رشد و تولید و اشتغال فرزندان همان هایی است که دیروز مهران را آزاد کردند .

ولی متاسفانه وفاق و همدلی که دیروز مهران را آزاد کرد امروز دیگر وجود ندارد . انشقاق وچند دستگی در بین همه اقشار مختلف وجود دارد . از نمایندگان مجلس گرفته تا مدیران و رسانه ها و سیاسیون و ذی نفوذان استان ،همه به نوعی در دام تنگ نظری و تکروی گرفتار شده اند . غافل از اینکه یک روز از این عدم هماهنگی پشیمان شده و آرزوی بازگشت به عقب را خواهند داشت .

نمی دانم فرزندان ایلام را چه پیش آمده است ؟مگر همین بزرگان امروز استان ما جوانان دیروز نبودند که در کنار هم ،یکدل و بی ریا دشمن تا بیخ دندان مسلح را تار مار کرده  و مهران را آزاد کردند ؟مگر همین مروارید ها و حسینی ها و لطفی ها و غلامی ها و آزاد ها و حیدری ها و فلاحی ها و محمدی ها و سلطانی ها و ... به همراه همرزمان شهیدشان نبودند که در کمال خلوص نیت، پشت یکدیگر را گرفته و جانانه مهران را آزاد کردند ؟ براستی امروز این عزیزان و دیگر هم فکران وهم کیشان سیاسی آنها در جریان های سیاسی را چه پیش آمده که در میدان آزاد کردن مهران دیگر یکدل و یکزبان نیستند ؟

آیا زمان آن نرسیده است که همه ما به این نقطه از درک مشترک برسیم که منافع مردم رنجدیده و بی بهره ی استان ایلام و توسعه ی این استان جنگ زده برتمامی بازی ها و اختلافات سلیقه های سیاسی اولویت دارد؟

نمونه این رفتار ها را در استانهای بزرگ و برخورداری همچون اصفهان و آذربایجانات وفارس و تهران دیده اید . در الگوی رفتاری هموطنان ما در این استانها ،ابتدا همه سیاسیون و جریان های مختلف فکری ،منافع استان را در اولویت قرار داده و تامین می کنند و پس از آن به جنجال های سیاسی خود می پردازند .

ولی متاسفانه ما در ایلام همه چیز را فدای برداشت های ذهنی خود از اتفاقات روز مره زندگی کرده ایم .احساس می کنیم آنچه در ذهن ما است وحی منزل بوده و دیگران اشتباه می کنند . در صورتی که این افکار توهمی تاثیر گرفته از تفکرات خشک سیاسی بوده و اگر عینک بدبینی را برداریم خواهیم دید که اشتباه کرده ایم .

بر سر منافع مردم با کسی شوخی نداریم

می خواهیم دو یا سه پاراگراف را دراین خصوص از اعماق وجودم بنویسم .بدون تعارف و ترس از بازخواست شدن .

در پرونده ایجاد منطقه آزاد مهران و سر گرم شدن آن همه ما دخیل هستیم، به جای اینکه تلاش کنیم مهران آزاد شود ،فکر و ذکر مان را گذاشته ایم مهران در حصر مشکلات اقتصادی بماند . البته این رفتار عمدی و شفاف نیست .شاید به خاطر اختلاف سلیقه ی سیاسی با فلان مدیر و یا نماینده چنین افکاری بر ذهن ما غالب شده است .

با این افکار که فلان شخص به خاطر منافع شخصی پیگیر پرونده ی منطقه ی آزاد است ،خودمان را گول زده و تخریب سنگین شخصی را آغازمی کنیم غافل از این که در حقیقت فقط به خودمان و مردم استانمان ضربه می زنیم حتی اگر این چنین باشد و فلان شخص منافع شخصی در این کار داشته باشد باز هم ما باید کمک کنیم تا این پرونده به سرانجام برسد . چرا که در کنار منافع شخصی کمترین منفعتی هم برای استان ایلام غنیمت است .کمترین عایدی ما از منطقه آزاد مهران ،راه استاندارد ،فرودگاه بین المللی ،راه آهن و ایجاد اشتغال برای جوانان است . ولی متاسفانه برخی این محاسن را ندیده و تنها به دنبال عیب یابی هستند .

کلام صریح را ابتدا با همکاران خودم آغاز می کنم . عزیزان من اگر این شایعات کذب سوءاستفاده های شخصی از پرونده منطقه یآزاد  حقیقت هم داشته باشد ،باز هم نباید اجازه داد این شایعات در مسیر اصلی پرونده خلل ایجاد کند.

اگه کسی قصد سوء استفاده شخصی داشته باشد حتما نهاد های نظارتی که همگی نیرو های ارزشی و انقلابی هستند با وی برخورد خواهند کرد.

کلام دوم بنده خطاب به حضرات روشن نهاد جریان موسوم به اصلاحات است .دوستان گرامی! پرونده ی منطقه آزاد مهران را مطالبه به مطلوب کردن به نام یک جریان سیاسی خاص اصلا عقلانی نیست . از همان سال 59 وآغاز جنگ برای دفاع آزادی مهران تلاش شده است و هنوز هم ادامه دارد خون هایی که به پای نهال نوپای مهران ریخته شد ،همگی در آزادی مهران در دو جبهه ی مختلف نظامی و اقتصادی نقش اصلی را برعهده داشته اند.

اظهار نظر نسنجیده در این خصوص تنها حساسیت ها را افزایش داده وما را از مسیر اصلی دور خواهند کرد.

کلام سوم بنده خطاب به استاندار محترم ایلام است .جناب آقای مروارید صریح و بی پرده خدمت شما عرض کنم که خواهشا یکبار برای همیشه جواب کسانی که معتقدند عده ای منافع شخصی در پرونده منطقه آزاد دارند را بدهید . یا حرف منتقدین را قبول کنید و یا با سند و مدرک همه چیز را برای مردم شفاف سازی کنید .همه ما می دانیم شما در این مسیر زحمات زیادی کشیده اید و از طرفی مردم سپاسگزار شما هستیم . ولی باید در این خصوص شفاف سازی لازم صورت گرفته و یکبار برای همیشه موضوع را خاتمه دهید.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز باید از تکروی کردن و تنها فکر و عمل کردن خودداری کرده و خرد جمعی را برای مهران به کارگیرند .شک نداشته باشیم که به نتیجه رسیدن این پرونده کارنامه ی عملکرد شما سه عزیز را به یک اندازه در خشان خواهد کرد .

راه کار عملی چیست ؟

مشکل اصلی نهاد های نظارتی و نمایندگان مخالف با لایحه مناطق آزاد و ویژه ی جدید، قاچاق کالا و افزایش واردات به کشور است . در صورتی که مهران هیچکدام از این مشکلات را نداشته و آمار قاچاق کالا از مرز استان ایلام صفر است . از مرز مهران ما تنها صادرات انجام می گیرد و وارداتی درکارنیست . امنیت مرز مهران با توجه به شیعه بودن استانهای هم مرز قابل توجه است.

افراد توانمند و خبره در حوزه ی اقتصادی همچون دکتر عسکری و با نفوذ سیاسی بالا همچون مروارید و لطفی و ...باید تمام عزم خود را برای توجیه کردن مسئولین کشوری و نمایندگان مجلس جزم کنند .

پرونده ی منطقه آزاد تجاری مهران باید به دولت رفته و به عنوان یک لایحه ی جداگانه به مجلس ارسال شود .در حال حاضر مشکلات مطرح شده مربوط به دیگر مناطق موجود در لایحه بوده و مهران هم به چوب این مشکلات رانده شده است .

به هر حال همه ما باید دست در دست هم داده و اجازه ندهیم حق مسلم مردم استان ایلام پایمال شود.باید همدلی و همراهی مثال زدنی که در عملیات کربلای یک داشتیم و مهران را آزاد کردیم ،دوباره زنده کرده و اینبار با رمز پیشرفت و توسعه همه جانبه استان عملیات کربلای یک را برای آزادی مهران از حصر مشکلات اقتصادی شبیه سازی کنیم.

همه ما از مسئولین دولتی و حکومتی و نظامی و حوزه ای و دانشگاهی گرفته تا نخبگان و سیاسیون دوجناح و رسانه ها و صاحب نظران و دانش آموختگان ،باید برای ایجاد و راه اندازی منطقه ی آزاد تجاری مهران تلاش کرده وبعد از تصویب آن اگر مایل بودید به دعوا ها و تضاد های فکری و اندیشه ای خود ادامه دهیم ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار