هشدار به دفاتر پیشخوان دولت؛
با راه انداز دفاتر پیشخوان دولت ،بسیاری از خدمات اداری که قبلا دردستگاههای اجرایی ارایه می شد همکنون در این دفاتر به مراجعین ارایه می شود ،اما در این بین دفاتری درسطح استان وجود دارند که از کارآیی لازم برای ادامه فعالیت برخوردار نبوده که به گفته معاون اقتصادی استاندار ایلام ،بزودی این دفاتر پلمپ خواهند شد
کد خبر: ۲۹۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 19 September 2016
سالهاست که فعالیت دفاتری تحت عنوان دفاتر پیشخوان دولت  در سطح شهرها ،بخش عمده ای از وظایف دولت را عهده دار شده اند ،این دفاتر با هدف کاهش مراجعات مردمی به ادارات ،تسریع در روند ارایه خدمات وهمچنین کاهش مشغله ادارات بمنظور رسیدگی به سایر امور اداری وتخصصی با مجوز دولت ایجاد شده اند.
 
به گزارش تابناک ایلام ،اگرچه این دفاتر در سطح کشور وبه تبع آن استان ایلام ، تاکنون منشاء خدمات بسیاری شده و با سرعت بخشی به ارایه خدماتی نظیر صدور دفترچه های بیمه ،کارت ملی و دهها خدمت ریز ودرشت دیگر، در صرفه جویی در وقت وکاهش بسیاری از هزینه های مختلف اثرگذاری خود را به اثبات رسانیده اند ،اما گاها نیز اهمال درارایه خدمات ،افزایش خودسرانه حق الزحمه ارایه خدمات وتعرفه ها ونیز درمواردی  بروز سوء استفاده های احتمالی درتعداد معدودی از این دفاتر مشکلاتی را به مردم تحمیل کرده است که ضرورت نظارت بیشتر وممیزی در راستای جداسازی دفاتر فعال از دفاتر غیر فعال وبرخورد جدی با کوتاهی کنندگان را دوچندان کرده است.
 
دراین راستا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در نشست کارگروه دفاتر پیشخوان استان گفت: به منظور فعالیت بیشتر و  ارائه  خدمات مناسب و ارزنده به مردم دفاتر پیشخوانی که نتوانند در ارزیابی عملکرد نمره مناسب  را کسب کنند پلمب  می‌شوند.

دکتر «حشمت‌اله عسگری» ، اظهار کرد: تلاش مجموعه دولت فراهم کردن زمینه برای تسهیل خدمات به مردم و افزایش رضایتمندی و کیفیت و همچنین کاهش مراجعه به دستگاه های دولتی است.

وی افزود: دسترسی مردم به دریافت خدمات باید به سهولت انجام گیرد و در این ارتباط دفاتر پیشخوان بر اساس وظایف ذاتی خود باید به نحو مطلوب خدمات را به مردم ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: رعایت تناسب در محل های استقرار و افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات دفاتر پیشخوان شهری و روستایی باید مناسب باشد.

وی در خصوص صدور کارت سلامت و پرونده الکترونیکی سلامت با همکاری دفاتر پیشخوان و دانشگاه علوم پزشکی گفت: این اقدام یک طرح ملی است و برای تسهیل امور و ثبت الکترونیکی اطلاعات سلامت مردم انجام می‌شود.

اکنون 64 دفتر پیشخوان دولت در سطح استان ایلام فعال است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار