استاندار ایلام پیش بینی کرد: مرز مهران بعنوان انتخاب اول مردم و زائران سراسر کشور، همچنان مسیر اصلی تردد زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی سال جاری باشد.
کد خبر: ۲۹۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 18 September 2016
 استاندار ایلام پیش بینی کرد: مرز مهران بعنوان انتخاب اول مردم و زائران سراسر کشور، همچنان مسیر اصلی تردد زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی سال جاری باشد.
به گزارش تابناک ایلام،، محمدرضا مروارید عصر شنبه در نشست ستاد اربعین که در مهران برگزار شد، به دیدار هفته گذشته استانداران با وزیر کشور اشاره و تاکید کرد: در این دیدار بر لزوم و انجام سهمیه بندی و متوازن کردن میزان رفت و آمد زائران اربعین از خروجی های مرزی استان های همجوار عراق تاکید شد.
وی با اشاره به مسافت 280 کیلومتری مهران تا کربلای معلی پیش بینی کرد: با وجود سهمیه بندی انجام شده و نیز لزوم توازن بین خروجی های مرزی از حیث میزان تردد زائران، به نظر می رسد در ایام اربعین امسال نیز بیشترین تمرکز و تراکم آمد و شد زائران اربعین حسینی از طریق استان ایلام و مرز مهران باشد.
استاندار ایلام یادآور شد: بنابراین شرایط، باید همه نهادهای مسوول و مرتبط اقدام های لازم برای میزبانی مناسب ایلام در ایام کنگره عظیم اربعین حسینی را انجام دهند و از همه حیث مهیای میزبانی این آیین با شکوه باشند.
مروارید به روند افزایشی سالانه زائران اربعین حسینی اشاره و اضافه کرد: محدودیت های رژیم عربستان برای عزیمت حجاج ایرانی موجب شده که افزایش شمار زائران اربعین حسینی بسیار بیشتر از روند سالانه آن برآورد شود که این موضوع به معنای ضرورت گسیل همه امکانات و آمادگی کامل برای میزبانی جمعیت میلیونی کنگره اربعین است.
وی همچنین از استان های معین ایلام در برگزاری و میزبانی اربعین حسینی (ع) خواست که هر چه سریع تر نسبت به گسیل امکانات و انجام وظایفی که در ستاد اربعین به آنها محول شده است، اقدام کنند.
استاندار ایلام با قدردانی از اقدام ها و خدمت های شهرداری منطقه پنج تهران در ایام اربعین سال گذشته ابراز امیدواری کرد که در اربعین امسال شهرداری های دیگر مناطق تهران نیز در زمینه تردد مناسب و میزبانی زائران اربعین حسینی مشارکت و همکاری کنند.
مروارید با ذکر اینکه محوری ترین موضوع و مساله تردد میلیونی زائران اربعین تراکم و ترافیک خودرویی در محورهای استان ایلام و شهر 20 هزار نفری مهران است که با توجه به ماهیت ذاتی ترافیک در حوزه کاری نیروی انتظامی از همه نهادهای مسوول می خواهیم در این خصوص با ناجا استان همکاری کامل داشته باشند.
وی افزود: پیشرفت های خوبی در زمینه آماده سازی زیرساخت ها بویژه در زمینه راه های مواصلاتی اربعین حسینی در مرز مهران صورت گرفته و کمیته های مربوط به این ستاد از هم اکنون فعال هستند.
استاندار ایلام اظهار کرد: امیدواریم بسیاری از مشکلاتی که سال گذشته داشته ایم با برنامه ریزی های انجام شده رفع شوند و امسال مشکلی نداشته باشیم.

** ساماندهی اتوبوس های درون شهری در پایانه برکت مهران
فرماندار مهران نیز در این نشست گفت: مسئولان این شهرستان بطور شبانه روزی در حال رفع مشکلات و تامین نیازهای تردد زائران در ایام اربعین حسینی هستند و با تمهیدات اندیشیده شده پایانه مرزی مهران مهیای پذیرایی از زوار اربعین حسینی است.
مراد ناصری افزود: تمام تلاش مسئولان انجام شده تا در اربعین حسینی 95 دیگر مشکلات اربعین سال گذشته را نداشته باشیم.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات سال گذشته تردد اتوبوس های درون شهری بود که مشکلات ترافیکی بسیاری را بوجود آورد که در همین راستا پایانه برکت در شهر مهران با وسعت 25 کیلومتر به منظور ساماندهی اتوبوس های درون شهری در ایام اربعین مهیا شده است.
فرماندار مهران تاکید کرد: طرح چهار خطه کردن مهران تا سد آل اسحاق و مهران تا صالح آباد در دست اقدام است و پنج کیلومتر از آسفالت کمربند جنوبی مهران انجام شده و 2 کیلومتر باقیمانده نیز بزودی صورت می گیرد ضمن اینکه جاده امداد و نجات از پل زائر تا پایانه مرزی مهران نیز اماده افتتاح است.
ناصری احداث 100 چشمه سرویس بهداشتی و حمام در پایانه مرزی و جانمایی هفت دستگاه سیار مخابراتی برای ارتقای مکالمات ایرانسل در شهر مهران و پایانه مرزی مهران را از دیگر فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد.
وی اضافه کرد: عملیات ساخت حسینیه بین راهی قرارگاه خاتم در مسیر پل زائر تا میدان اربعین در پایانه مرزی مهران نیز در دستور کار وضمن اینکه ساخت حسینه سازمان حج و زیارت نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرماندار مهران خاطر نشان کرد: نیاز است 15 اتوبوس اختصاصی برای انتقال زائران اتباع سایر کشورها با مرزهای تعیین شده در مرز مستقر شود تا با مشکلات سال گذشته روبرو نشویم.
شرایطی چون نزدیکی مسافت ، امنیت و همچنین مشخصه های فرهنگی و اجتماعی استان های همجوار موجب شده که در سال های اخیر مرز مهران به عنوان مسیر اصلی تردد زائران عتبات عالیات دو کشور ایران و عراق مطرح شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار