رییس فدراسیون کاراته افغانستان درگفتگوی اختصاصی با تابناک ایلام؛
در حاشیه این رقابتها فرصتی دست داد تا خبرنگار تابناک ایلام با یکی از چهره های ورزشی کشور دوست وهمسایه جمهوری اسلامی افغانستان به گفتگو بپردازد ،فرصتی که درآن رییس فدراسیون کاراته همسایه شرقی کشورمان درباره ایلام ومهمان نوازی ایلامیان تا وضعیت ورزش در افغانستان وسطح رقابتهای جاری به گپ وگفت نشست.
کد خبر: ۲۹۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱ 10 September 2016
هفته ای که گذشت ،قطعا برای ورزش استان ایلام خصوصا ورزش کاراته ،هفته ای به یاد ماندنی خواهد بود،هفته ای که درآن  ورزش ایلام با میزبانی رقابتهای کاراته جام آسیا ،برگزاری اولین دور از مسابقات ورزشی ملی وفراملی را بصورت همزمان تجربه نمود.
 
هرچنداولین تجربه برگزاری این سطح از مسابقات از یک سو وکمبود امکانات وتجهیزات سخت افزاری ونرم افزاری از سوی دیگر ،بخشی از نکات ضعف و نارساییها را دراستان محروم ایلام نمایان ساخت ،اما حضور شخصیتها وچهره های ورزشی ملی وبین المللی ومهمتر از همه ورزشکارانی از نقاط مختلف کشور وسایر ملل در شهر ایلام ،به فرصتی بی بدیل برای معرفی ظرفیتهای مهم فرهنگی ،طبیعی وتاریخی استان مبدل گشت ،فرصتی که می تواند معرف ایلام به ایران وآسیا به حساب آید.
 
در حاشیه این رقابتها فرصتی دست داد تا خبرنگار تابناک ایلام با یکی از چهره های ورزشی کشور دوست وهمسایه "جمهوری اسلامی افغانستان "به گفتگو بپردازد ،فرصتی که درآن رییس فدراسیون کاراته همسایه شرقی کشورمان درباره ایلام ومهمان نوازی ایلامیان تا وضعیت ورزش در افغانستان وسطح رقابتهای جاری به گپ وگفت نشست.
 
ضمن خوش آمد گویی به محضر حضرتعالی ،لطفا خودتان را برای مخاطبین معرفی بفرمایید:
بسم الله الرحمن الرحیم ،با سلام وعرض ادب به مردم خوب ومیهمان نواز ومهربان جمهوری اسلامی ایران ،سیدقاسم حسینی ،رییس فدراسیون کاراته ورییس سبک شیتوریو کاراته کشور افغانستان هستم .
 
برای مخاطبین ما توضیح بفرمایید که تیم کاراته افغانستان در چه سطحی دراین رقابتها حضور یافته است:
بعرض برسانم که در اولین دورمسابقات شیتوریو که همکنون درایلام درحال برگزاری است،تیم افغانستان در قالب تیم کاراته شیتوریو با مشارکت خانه کاراته افغانستان،مجموعا با 11ورزشکار توانست دراین مسابقات حضور پیدا کند ،بخش آقایان شامل  6نفراز اعضای تیم منتخب شیتوریو منطقه کابل است که فرصت حضور دراین رقابتها را پیدا کرد.

درباره وضعیت ورزشهای رزمی کشور افغانستان توضیحاتی ارائه بفرمایید:
همانطور که استحضار دارید ورزشهای رزمی وانفرادی در کشور افغانستان از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است ،کشور مااز استعداهای فوق العاده ای درسبک ورزشهای انفرادی بهره مند است ؛بنحویکه کاراته ومونتای افغانستان در عرصه های جهانی حرفهای زیادی برای گفتن دارد.منتهی کشور  افغانستان بیش از سه دهه جنگ را پشت سر گذاشته است ،جنگهایی که از بین رفتن تمام زیرساختها وتاسیسات زیربنایی آن را بدنبال داشته واز سویی نبود امینت بخشی از دستاوردهای ما درعرصه ورزش را تحت شعاع قرار داه است .
علیرغم این همه کمبودها ونارساییهایی که بعد از سه دهه جنگ به کشور ما تحمیل شده ،با این حال شاهد هستیم که ورزشکاران ما در میادین ورزشی بین المللی خوش می درخشند وتهدیدی جدی برای ورزش سایر ممالک به حساب می آیند.
 
آیا از نتیجه کسب شده در این رقابتها رضایت دارید:
دیروز تیم ما دستاوردهای خوبی داشت که یک مقام دوم تیمی در بخش کمیته بانوان و 2نقره و3برنز انفرادی حاصل زحمات بانوان ورزشکار ما بود. الحمدلله بچه ها خوب هستند ،اما دریکی از تاتومی ها که بچه های ما مسابقه دادند اتفاقی افتاد که برای من جالب بود ،می توان گفت که داوری در این تاتومی به ضرر بچه های تیم ما تمام شدوبچه های ما به این نتیجه اعتراض کردند، علیرغم اینکه اعتراض آنها بجاهم بود اما مورد قبول واقع نشد .بالاخره یک سری از موضوعات دست به دست هم دادند که بچه های ما در بخش آقایون دراین رقابتها ناکام بمانند؛ اما به هرحال مسابقه تمام شده بود وکاری هم نمی توانستیم انجام بدهیم.
 
سطح کیفی این رقابتها را چگونه ارزیابی می کنید:
حقیقتا این رقابتها از سطح کیفی بالایی برخوردار است که جا دارد از فدراسیون کاراته جمهوی اسلامی ایران خصوصا جناب آقای  خزعلی ،رییس سبک شیتوریو ایران وهمچنین آقای کریمی راد رییس هیات کاراته ایلام، بخاطر برگزاری با کیفیت این مسابقات تقدیر وتشکر نمایم.
 
 
نحوه برگزاری این رقابتها  وبرخورد دست اندرکاران را چگونه ارزیابی می کند :
این رقابتها علیرغم کمبودهایی که داشت به نحو مطلوبی برگزارشد مسئولان برگزاری این مسابقات ،امکانات خوبی را دراختیار تیم افغانستان قرارداده بود ،قاعدتا هربازی کاستی هایی را می تواند داشته باشد وبطور طبیعی هر مسابقه ای زشتی وزیبایی هایی را به همراه دارد ،ولی درمجموع از برخورد دست اندرکاران ومسئولین برگزاری مسابقات رضایت داریم وجا دارد از دست اندرکارن ومسئولان ایلام وهمه کسانیکه این مسابقات را برگزارکردند تقدیر وتشکر نمایم ،امیدوارم در آینده بتوانیم به میزبانی افغانستان این مسابقات را برگزار نماییم تا ما هم بتوانیم بخشی از زحمات فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران وهیات کاراته ومسئولین ورش ایلام را جبران نماییم.
 شهر ایلام را چگونه دیدید ؟
متاسفانه روزها درگیر برگزاری مسابقات بودیم وفرصت گشت وگذار درسطح شهرایلام را نداشتیم ،ولی دیشب فرصتی پیش آمد تا بچه ها در سطح شهر گشتی بزنند و با حضور در پارک کوثر لحظاتی در بین مردم خوب وخونگرم ایلام به گپ وگفت بپردازند ،حقیقتا مردم ایلام به بچه های ما احترام گذاشتند، در خریدی که از تعدادی از مغازه های سطح شهرداشتیم ،فروشندگان به گرمی واحترام با ما برخورد کردند.
ایلام شهری  زیبا با آب وهوای خوب واز قدمت تاریخی بالایی برخوردار است ،براساس اطلاعاتی که دریافت نمودم ،اولین آثار تاریخی وتمدن عصر مفرغ با قدمت هزارساله درایلام کشف شده است .ودر رفتار وبرخورد مردم این شهر توانستیم جلوه های از فرهنگ وتمدن را ببینیم واین نشان از تمدن ریشه داراین شهردارد.دورادور شنیده ایم که کردها مردمی سلحشور هستند وایلام هم خطه ای مرد پروراست ،ما افغانیها به فرهنگ وتمدن واشتراکات تاریخی وباستانی خود با ایرانیان همواره بالیده ومی بالیم.
 
درپایان چنانچه موضوع خاصی مدنظرتان است بیان بفرمایید:
 درپایان جا دارد از شما وهمه مردم ایلام ودست اندرکاران سیاسی ورزشی آن تشکر نمایم،از اینجا از تیم کاراته ایلام برای حضور درافغانستان دعوت به عمل می آورم ،وبنده قول می دهم شرایط حضور تیم کاراته ایلام را درکابل فراهم آورم ،انشااله بتوانم از این طریق بخشی از زحمات ومهربانی های آنان را جبران نمایم ،از اینکه فرصتی پیش آمد تا به ایلام سفری کوته داشته باشم خیلی خوشحالم .از شما هم بخاطر این فرصت که در اختیار بنده قراردادید تا احساستم را به مردم خوب ایران وایلام انتقال دهم سپاسگزارم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
انگار بقیه جاها ماده پروره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
هر بژي خلق كرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار