غرفه‌هایی که در اطراف میدان‌ها و نقاط مختلف شهر ایلام برای عرضه مستقیم میوه و کم کردن نقش دلال‌ها و واسطه‌ها ایجادشده نتوانسته‌اند به وظایف خود عمل کنند.
کد خبر: ۲۹۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 08 September 2016

استاندار ایلام گفت: غرفه‌هایی که در اطراف میدان‌ها و نقاط مختلف شهر ایلام برای عرضه مستقیم میوه و کم کردن نقش دلال‌ها و واسطه‌ها ایجادشده نتوانسته‌اند به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش تابناک ایلام،«محمدرضا مروارید» در جلسه کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه نظارت مؤثر نیازمند هماهنگی دستگاه‌های مامور است، اظهار کرد: برای آنکه نظارت بر واحدهای متخلف به شکل مؤثرتر صورت گیرد دستگاه‌های اجرایی فعال در این حوزه باید با سازمان تعزیرات هم‌اندیشی‌های لازم را داشته باشند.

استاندار ایلام بر ساماندهی بازار میدان میوه و تره‌بار استان تأکید کرد و گفت: این موضوع باید با قوت پیگیری شود و علاوه بر این باید وضعیت عرضه میوه در این استان برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت کنترل شود چون هم‌اکنون قیمت برخی از میوه‌ها که در داخل استان تولید می‌شود در مقایسه با سایر نقاط کشور بالاتر است که به‌هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نیست.

مروارید ادامه داد: غرفه‌هایی که در اطراف میادین و نقاط مختلف شهر ایلام برای عرضه مستقیم میوه و کم کردن نقش دلال‌ها و واسطه‌ها ایجادشده نتوانسته‌اند به وظایف خود عمل کنند.

استاندار ایلام بر لزوم فسخ قرارداد با این افراد و واگذاری این نقاط به افراد جدید تأکید کرد و یادآور شد: دستگاه‌های مسئول باید نظارت خود را بر واحدهای عرضه‌کننده میوه در شهر ایلام بیشتر کنند تا شاهد رضایت‌مندی بیشتر مردم از این حوزه باشیم.

«حشمت‌الله عسگری»- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست تفاوت فاحش قیمت میوه در مراکز ایجادشده در حاشیه میدان‌ها با سایر نقاط را قابل توجیه ندانست و گفت: تعداد این مراکز نیز زیاد شده و باید نسبت به واگذاری این مراکز به افراد صلاحیت‌دار اقدام شود.

وی تأکید کرد: بدون شک با عرضه مستقیم میوه به مردم نقش واسطه‌ها به حداقل رسیده و شاهد کاهش قیمت میوه در سطح استان خواهیم بود.

«نعمت‌الله بیرانوند» - مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام نیز در این نشست گفت: در پنج ماه نخست امسال 1هزار و 32 پرونده تعزیراتی در استان تشکیل‌شده که 135 مورد مربوط به حوزه اصناف است که مختومه شده و نشانگر عملکرد 131 درصدی در این حوزه بوده است.

وی افزود: یک هزار و 232 پرونده نیز در بخش اجرای احکام وصول و مختومه شده است، ضمن اینکه بیشترین تخلف‌های صورت گرفته در زمینه گران‌فروشی و درج نکردن قیمت بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: طی مدت یادشده طرح گشت‌های سلامت‌محور به‌منظور نظارت بیشتر بر مراکز درمانی و بیمارستانی اجرا شد که به پلمپ 2 واحد دندان‌پزشکی به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی منجر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام نظارت بر واحدهای عرضه‌کننده سوخت در مسیرهای بدره به دره شهر و از ایلام به سمت هلیلان را از دیگر فعالیت‌های تعزیرات حکومتی ایلام در پنج ماه نخست سال جاری عنوان کرد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
م احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
غرفه های اطراف میدانها از رانت اعضا محترم شورای شهر (روستای بزرگ) نشات گرفته وخودشان بالاترین قیمت را درعرضه میوه ایفا میکنند . در ضمن نمای شهر(روستای بدون ساختار ) را بهم زده اند .
انتظار زیادی است که این بزرگوارن بتوانند نقش سازنده ای داشته باشند چراکه چهار سال (عمر یک دوره شورا)میتوانند جولان دهند .پس تا میتوانند درآمد کسب میکنند حالا فرض کنیم تعذیرت 10مرتبه جریمه پنجاه هزار تومانی انجام دهد آیا به ما که مصرف کننده ایم سودی میرسد ؟
خشت اول کج کذاشته شده . نمک خودش گندیده !!!!!!!!!!!!!!!!!
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
اصلا اداره تعزیراتی وجود دارد.از اول برداشت گوجه محلی تا وقتی که تمام میشود نرخ ان یکسان است.نقش سارمان میادین وتره بار شهرداری با وجود مدیر عامل.هیات مدیره وشورای سازمان چییست.فقط بلدند حق جلسه بگیرند.مگ هدف تاسیس این سازمان مشخص نیست .مگر اساسنامه ندارد .یاد بگیرید ازشهرستانی مثل دزفول....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار