تیمی بین المللی از دانشمندان از جمله پژوهشگران دانشگاه امپریال کالج لندن دریافتند که اگرچه فشار خون بالا مسئول حملات قلبی است، اما فشار خون بیش از اندازه پایین نیز می تواند زمینه ساز بروز آنها شود.
کد خبر: ۲۹۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 05 September 2016

بنابر نتایج مطالعه ای جدید، پزشکان نسبت به پایین آوردن بیش از اندازه فشار خون در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب هشدار داده اند زیرا این اقدام ممکن است خطر حملات قلبی را افزایش دهد.

ارتباط فشار خون پایین و حمله قلبی!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل "وب ام‌دی"، تیمی بین المللی از دانشمندان از جمله پژوهشگران دانشگاه امپریال کالج لندن دریافتند که اگرچه فشار خون بالا مسئول حملات قلبی است، اما فشار خون بیش از اندازه پایین نیز می تواند زمینه ساز بروز آنها شود.

فشار خون بر مبنای میلیمتر جیوه (mmHg) اندازه گیری می شود به صورت فشار سیستولیک - نیروی خون در برابر دیواره رگ ها هنگام ضربان قلب - بر فشار دیاستولیک - فشار خون بین هر ضربان قلب - نوشته می شود.

افرادی با فشار خون طبیعی دارای خوانش زیر 120 بر 80 خواهند بود که به صورت 120/80 نشان داده می شود. فشار خون بالا می تواند به مشکلات سلامت از جمله بیماری قلبی، حمله قلبی، سکته مغزی، و بیماری کلیه منجر شود.

مطالعه اخیر با حضور 22 هزار و 672 شرکت کننده از 45 کشور جهان انجام شده است که افراد مبتلا به بیماری قلبی و بیمارانی که برای درمان فشار خون بالا تحت درمان دارویی بودند را در بر می گرفته است. دانشمندان دریافتند فشار خون بالاتر از 140/80 با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط بوده است.

اما آنها کشف کردند که فشار خون سیستولیک بالاتر از 120 mmHg، و همچنین فشار خون دیاستولیک کمتر از 70 mmHg با احتمال بالاتری از مرگ، حمله قلبی و بستری شدن در بیمارستان به واسطه نارسایی قلبی مرتبط بوده است.

تجزیه و تحلیل های صورت گرفته در این مطالعه بر اهمیت درمان فشار خون بالا تاکید دارند، اما نسبت به فشار خون بیش از حد پایین نیز هشدار می دهند. فشار خون هایی که به طور کلی عادی در نظر گرفته می شوند، و زیر 120/70 هستند، ممکن است برای بیماران مبتلا به عروق کرونر قلب و بیمارانی که فشار خون بالای آنها درمان شده بیش از اندازه پایین باشند.

این در شرایطی است که نتایج مطالعه اخیر نشان می دهد برای کاهش خطر سکته مغزی پایین آوردن فشار خون بهتر است. به گفته پژوهشگران، مطالعات بیشتری برای تعیین میزان فشار خون پایین که ضرر آن بیشتر از سود آن نیست باید انجام شود.

مترجم: محمد مهدی حیدرپور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار