دردهای مشترکی از جنس اعتبار و پول و نقدینگی که هر کدام درمان و علاجش تنها گشایش و تامین منابع مالی بود و می توانست در صورت درمان، چاره درد توسعه نیافتگی استان در بخش های کشاورزی، صنعت، صادرات، راه، عمران و تولید شود.
کد خبر: ۲۹۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 04 September 2016
 سفر رئیس کل بانک مرکزی به استان ایلام فرصتی بود تا مسئولان ارشد این استان دردهای مشترک اعتباری شان را در بخش های مختلف اطلاع رسانی کنند.
 
دردهای مشترکی از جنس اعتبار و پول و نقدینگی که هر کدام درمان و علاجش تنها گشایش و تامین منابع مالی بود و می توانست در صورت درمان، چاره درد توسعه نیافتگی استان در بخش های کشاورزی، صنعت، صادرات، راه، عمران و تولید شود.

** حمایت از طرح های صادرات گرا
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایلام در نشست مشترک مسئولان استان با رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: با توجه به حجم بالای جرائم و دیرکرد تشهیلات بانکی، واحدهای تولیدی استان و غیر فعال بودن بیش از 180 واحد تولیدی نمی توان با این شرایط به محصولات صادرات گرا فکر کرد.
شعبان فروتن اظهار کرد: اکنون بانک تنها شش درصد از جرائم دیر کرد را می بخشد که این موضوع هیچ گونه کمکی به فعالان اقتصادی این استان برای پرداخت دیون خود به بانک ها نمی کند.
وی اضافه کرد: برای حمایت از تولید بانک باید سعی کند که اصل وام و سود اولیه را از متقاضی دریافت کند و همه جرائم و سود دیرکردها را ببخشد.
فروتن افزود: نیازمند مشوقای صادراتی هستیم تا بتوانیم با ایجاد رقابت و انگیزه بیشتر در بین تجار و تولید کنندگان آنان را به افزایش و تولید محصولات صادرات گرا ترغیب کنیم.

** افزایش زمان باز پرداخت تسهیلات گردشگری
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام نیز در این نشست گفت: با توجه به نبود امکانات زیر ساختی مناسب برای توسعه گردشگری در ایلام و عدم استقبال سرمایه گذاران، نیازمند ایجاد فضای رقابتی با شرایط خاص هستیم.
نورالهی اظهار کرد: می توان با افزایش دوره باز پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری ابزاری برای ترغیب سرمایه گذاران در این حوزه ایجاد کرد.
وی افزود: همچنین افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات در حوزه صنایع دستی نیز در افزایش تولید و رونق وضعیت بازار صنایع دستی نقش مهمی دارد.

* احتمال کمبود درآمد مالیاتی در شش ماهه دوم
مدیرکل امور مالیاتی ایلام هم گفت: برای ایلام استان یک هزار و 590 میلیارد ریال درآمد مالیاتی امسال در نظر گرفته شده که تاکنون 650 میلیارد ریال آن وصول شده است.
غلامرضا امیدی اظهار کرد: با توجه به تعیین سه درصد علی الحساب که قبلا در قانون پنج درصد بوده در شش ماهه دوم با کمبود درآمد مالیاتی مواجه خواهیم بود.

** رونق اقتصادی کشور در گرو رونق مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام نیز در سخنانی گفت: بحث اشتغال و اقتصاد 2 مقوله وابسته به مسکن هستند زیرا بیش از 12 درصد اشتغال و 30 درصد اقتصاد توسط بخش مسکن تامین می شوند.
کمال الدین میرجعفریان اظهار کرد: 200 رشته شغلی مستقیم و 300 رشته شغلی غیر مستقیم با بخش مسکن در ارتباط است که اگر مولفه توسعه مسکن در کشور رو به رشد باشد مقوله اقتصاد و اشتغال نیز روند رو به رشدی خواهد داشت.
وی افزود: باید با اختصاص یارانه و سوبسید سهم استان ایلام در بافت فرسوده افزایش یابد تا بتواند منجر به رونق بخش مسکن و در نهایت ایجاد اشتغال و بهبود اقتصاد شود.

** بخشش سقف جرائم دیرکرد منجر به تعیین تکلیف 80 درصد بدهکاران بخش صنعت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام هم گفت: با بخشش سقف جرائم دیرکرد تسهیلات بانکی به تولید کنندگان در استان وضعیت 80 درصد بدهکاران تعیین تکلیف می شود.

یاراله نصیری اظهار کرد: اگر تصمیم و اراده ای در حوزه مالی باشد که اصل و سود تسهیلات به بانک برگردد 65 واحد به استناد همین موضوع در حوزه صنعت تعیین تکلیف می شوند.

وی با اشاره به اینکه ادامه روند جرائم دیرکردها، اجرای احکام قضایی، تملک واحدهای تولیدی توسط بانک ها منجر به پیامدها و معضلات اجتماعی در جامعه می شود و بار روانی زیادی بدنبال دارد.
 

نصیری همچنین خواستار افزایش مهلت استمهال تسهیلات زیر یک میلیارد ریال برای واحدهای تولیدی این استان از سوی بانک های عامل شد.
 

وی همچنین تغییرات نرخ ارز در دولت دهم را عامل اصلی ضرر و زیان حوزه صنعت و کسب و کار در کشور اعلام کرد.

** افزایش بیکاران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز از روند افزایش بیکاران در چند سال اخیر بدلیل مشکلات اقتصادی انتقاد کرد و گفت: با توجه به جمعیت جوان تعادل برای تقاضای کار در شرایط موجود به هم خورده است.

علیرضا زرگوش اظهار کرد: اکنون 50 هزار دانشجو در استان ایلام در حال تحصیل هستند که سالانه 10 هزار نفر آنان به جمعیت بیکار اضافه می شود.

وی با انتقاد از کاهش تخصیص تسهیلات خود اشتغالی افزود: سال گذشته 480 میلیارد ریال سهم استان در بخش خود اشتغالی مشاغل خانگی بود که تنها 280 میلیارد ریال معادل 60 درصد پرداخت شده است.

وی با انتقاد از ضعیف بودن منابع بانکی استان و در اختیار بودن بیش از 50 درصد آن توسط بانک های خصوصی که منجر به عدم حمایت و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی می شود، افزود: حذف قید منابع و مصارف، افزایش سهم اعتبارات منابع با نرخ بهره کم و پرداخت تسهیلات ماده 26 مشاغل خانگی از جمله خواسته های ما برای فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان است.

 
 در سفر روز شنبه ولی الله سیف به استان ایلام نشست اقتصاد مقاومتی و اشتغال و کمیسیون بانک ها در استان برگزار شد و مسایل و مشکلات حوزه های اعتباری، تسهیلاتی، صنعتی و اشتغال مورد بررسی قرار گرفت./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
سالانه هزاران ساعت جلسه ومیلیاردها تومان هزینه برای رفع بیکاری ولی همچنان سه برادر مظلوم وتحصیل کرده من بیکارند وشرمنده پدرومادر،چراکه نه تنهادردی ازدردهایشان رادوانکردن بلکه هرسه به علت بیکاری ونبوددرآمددرسن ۳۴و۳۲و۳۰سالگی مجردوبی سرانجامند دولت ها پشت سرهم می آیندومی روند٬مجلس هاهم همین طورولی برادران من هنچنان بیکارند......
م احمدی
|
-
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
کدام بررسی .

آیا کسی فهمید که نتیجه چه شد !!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار