اندر حکایت زمینی که قرار است برج فرهنگ وهنر شود!
اما درآن شرایط این دلسوزان طبیعت که دغدغه سلامت مردم را دارند هرگز درمقابل آنانی که سلامت روانی مردم را نشان گرفته بودند دم برنیاورده وکمترین حرکت اعتراضی از خود بروز ندادند ؛اینجاست که شائبه غرض ورزی در حاشیه سازی برای اجرای چنین طرحی خودرابیشترنمایان می سازد!
کد خبر: ۲۸۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵ 31 August 2016
سالهاست بی توجهی به زیرساختهای فرهنگی وهنری استان خصوصا شهرایلام ؛دوستداران فرهنگ وهنر از هر طیفی، اعم از اصحاب رسانه و اهل هنر و فرهنگ دوستان را به جبهه گیری برعلیه دولتهایی واداشت که آمدند ورفتند،اما نتوانستند در قبال دغدغه های نوشته ونانوشته این گروه، بعنوان پرچم داران عرصه آگاه سازی وحامیان فرهنگ وهنر استان، وهمچنین مردم ایلام  طرحی نو در اندازند!
 
هرچند عده ای در دولتهای گذشته ،بنده مادیات ومال اندوزی شده و فرهنگ سازی ! لقلقه زبانشان بود وبا اجرای طرح های فرهنگی تحت عنوان نسیم رحمت وشبهای مهتابی!توانستند با سوء استفاده از ایدئولوژی دولتی که با این شعار بر مسند قدرت تکیه زده بود ،دامهایی پهن نمایند تا به نام فرهنگ وپاسداشت آن ،بی حساب وکتاب میلیاردها تومان ازپول زبان بسته بیت المال را فنا نمایند! اینان نه تنها نتوانستند دراین مسیر کمترین تاثیری بر فرهنگ برجایی گذارند، اما اجرای ناموفق ومنفعت طلبانه این طرحها وریخت وپاش منابع مالی  مملکت، بذر بی اعتمادی را درجامعه پاشید که ثمره آن را می توان در واکنش جامعه به طرحها وهمایشهای فرهنگی به عینه مشاهده کرد.
 
حال که بعد از سالها فرصتی پیش روی مردم ایلام قرار گرفته است تا با اجرای طرح فرهنگی وهنری برج هنر ،به بخشی از دغدغه های اهل فرهنگ وهنر پایان داده شود ،اما عده ای اغراض سیاسی خود را در ساز وکرنا کرده ! وبا سردادن شعارهایی باچاشنی  واویلا و  وا اسفا! چنین ادعا می کنند که این طرح در زمینی کلنگ زده شده که قرار است نفس مردم را در قفس کند!وسعی دارند با این شعار بخشی از جامعه را با خود همراه نمایند؛ غافل از اینکه همین مردم، گردوغبار نشسته بر کتابهای باقی مانده در کنج پست خانه ها ،که قرار بود درقالب یک طرح فرهنگی ازپیش شکست خورده !نسیم روح بخش رحمت را برای جامعه به ارمغان آورند هرگز فراموش نکرده اند ،اما درآن شرایط این دلسوزان طبیعت که اینک دغدغه سلامت مردم  دارند،هرگز درمقابل آنان که سلامت روانی مردم را نشان گرفته بودند دم برنیاورده وکمترین حرکت اعتراضی از خود بروز ندادند ؛اینجاست که شائبه غرض ورزی  در حاشیه سازی برای اجرای چنین طرحی خودرابیشترنمایان می سازد!
 
اینک که رسانه ای مستقل ،بدون کمترین نیت برای حمایت از شخص یا گروه خاصی ،تنها براساس حقیقت وواقعیت اتفاق افتاده مبادرت به  اطلاع رسانی نموده وبا بازنشر سخنان مدیر یک دستگاه فرهنگی در رد ساخت این مجموعه در فضای سبز ، در صدر این مطلب چنین سوالی را تیتر می کند که " چرا باید برای ساخت یک مرکز فرهنگی دراستان این گونه حاشیه سازی کرد؟" بنوعی  حاشیه سازی های این افراد را به چالش کشیده است ،ولی دوباره همان افراد با حاشیه سازی جدید به تفسیر مطلب منتشره وپاسخگویی ،سعی در وارونه نمودن حقایق وتحمیل سفسطه های خود  برافکار عمومی را دارند! این رسانه براساس رسالت خود وبمنظور اثبات استقلال فکری ونفی هرگونه وابستگی به جریان خاص ادعایی آنان ،اصل مطالب هردو گروه را منتشر و قضاوت را به افکار عمومی واگذار می کند.
 
محمدعلی قاسمی درگفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه ایلام  در خصوص کاربری این ملک گفته است:متأسفانه بعد از کلنگ‌زنی برج هنر اسلامی که توسط وزیر محترم آموزش‌وپرورش انجام شد، برخی افراد ندانسته یا از روی غرض انتقادهایی را مطرح و برخی فراتر از آن در پوشش انتقاد نسبت به برخی مسئولان ارشد استان بی‌مهری‌هایی روا داشته‌اند که زیبنده‌ی نخبگان و دغدغه‌مندان نیست.

وی ادامه داد: زمینی که برای برج هنر اسلامی کلنگ‌زنی شده است هرچند در کنار فضای سبز وجود دارد اما جزء فضای سبز نیست و در دوران دفاع مقدس محل ساختمان یک باب نانوایی بود که پس از تخریب تاکنون بلااستفاده مانده است.

رییس حوزه هنری ایلام ضمن قدردانی از اقدام فرهنگ‌دوستانه‌ و ماندگار اعضای شورای اسلامی شهر ایلام برای واگذاری این زمین به کار فرهنگی گفت: فرمانداری ایلام این تصمیم اعضای شورای را تایید و روال اداری آن به‌طور دقیق طی و در شورای فرهنگ عمومی استان نیز تایید شد و ساخت زودهنگام این بنای فاخر مورد تأکید نماینده‌ی معزز ولی‌فقیه در استان قرار گرفته است.

قاسمی تأکید کرد: درحالی‌که سرانه‌ی فضای فرهنگی ایلام بسیار ناچیز است و هنرمندان رشته‌های مختلف از مکان مناسب برای آموزش و برگزاری کارگاه محروم هستند و با مرکز استانی فاقد سینما مواجه هستیم چرا باید برای ساخت یک مرکز فرهنگی آن‌هم در زمینی که فضای سبز نیست این‌گونه حاشیه‌سازی کرد؟

رییس حوزه هنری ایلام تأکید کرد: همجواری بوستان‌ها و فرهنگسراها تجربه‌ای است که استان‌های دیگر از آن بهره‌های فراوان برده‌اند اما فرهنگ‌دوستان و هنرمندان ایلامی تاکنون از چنین امکانی بی‌بهره‌ مانده‌اند که برج هنر اسلامی می‌تواند این خواسته‌ی دیرینه‌ را محقق کند

سایت تابناک در مطلبی عنوان کرده است"همزمان با هفته دولت کلنگ احداث برج هنر اسلامی در ایلام در مجاور پارک ملت شهرایلام برزمین زده شد، تا بعد از سالها، استانی که از ضعف زیرساختهای فرهنگ وهنری  رنج می برد بتواند از مزایای این مجموعه فرهنگی وهنری ارزشمند بهره مند شود ،مجموعه ای که حقیقتا یکی از نیازهای اساسی این شهر در حوزه فرهنگ وهنر محسوب می شود.

 
دوستداران توسعه فرهنگ وهنر در ایلام ،بخوبی جای خالی مجموعه ای که بتواند نیازهای فرهنگی وهنری این شهر وحتی استان را برآورده کند احساس نموده وبارها از عدم توجه به این موضوع مهم ابراز گله مندی نموده وگاها مسئولین استان را به اهمال وبی توجهی به تقویتزیرساختهای  فرهنگی وهنری متهم نموده اند.
 
بالاخره پس از سالها انتظار ،به همت حوزه هنری استان ایلام ،مقدمات احداث برج هنر اسلامی در ایلام فراهم شد، تا در هفته دولت کلنگ احداث این مجموعه توسط وزیر آموزش وپرورش در قطعه زمینی در جنب پارك ملت که  توسط شهرداری و در پی موافقت اعضای شورای اسلامی شهر واگذار شد به زمین زده شود.
 
اما این روزها کلنگ زنی واستارت ساخت این مجموعه فرهنگی وهنری، با حاشیه هایی همراه بود ،حاشیه هایی که درآن عده ای با اغراض مختلف ،به دایه ای  مهربانتر از مادر مبدل شده وبا منتسب نمودن زمین محل احداث برج هنر اسلامی به پارک ملت،آن را تجاوز به حریم پارک وحذف بخشی از فضای سبز آن تلقی و با بازنشر آن در فضای رسانه ای ومجازی استان، بنوعی چند روزی فضای روانی جامعه را درگیراین موضوع نمودند.
 
درحالیکه احداث این مجموعه فرهنگی وهنری که دارای سالن نمایش فیلم، پاتوق كتاب، كتابخانه، كارگاه‌های آموزشی و فضای فرهنگی بوده ومی تواند بخشی از نیازهای جوانان و نوجوانان و خانواده‌های آنان در راستای آموزش و انجام فعالیت‌های هنری را تامین نماید،اما موضوع این گونه منتشر شد که گویا قرار است این فضای ارزشمند ،تضییع حقوق شهروندان ایلامی  را بدنبال داشته وبخشی از فضای سرگرمی ونشاط را ازآنان سلب نماید.

بدنبال این حاشیه سازی ها بود که رییس حوزه هنری ایلام با تأکید بر اینکه زمینی که برای ایجاد برج هنر اسلامی کلنگ‌زنی شده است جزء فضای سبز نیست و مراحل قانونی آن برای واگذاری طی شده است، گفت: در استانی که سرانه‌ی فضای فرهنگی آن بسیار ناچیز و هنرمندان رشته‌های مختلف از نداشتن مکان مناسب برای آموزش و برگزاری کارگاه رنج می‌برند چرا باید برای ساخت یک مرکز فرهنگی این‌گونه حاشیه‌سازی کرد؟

حال خانم معصومه علی حسینی در مطلبی تحت عنوان "ایا تغییر کاربری قسمتی از پارک ملت حاشیه است؟ با پافشاری بر خواسته  خود درپاسخ به مطلب منتشره درتابناک اینچنین نوشته اند"
خدا را شاکرم که  اگر دایه مهربانتر از مادر برای مردم نیستیم لااقل دایه خیلی مهربانتر از مادربرای  برخی مدیران هم نشده ایم  در پاسخ به مطلب مندرج در سایت وزین  خبری تابناک و همچنین مصاحبه فرهنگی فرهیخته دکتر قاسمی چند جمله تیتر وار عرض نمایم و قضاوت در مورد قصد و غرض ها را  به افکار عمومی وا میگذارم
برادر عزیز کار روزنامه نگاری کشاندن حاشیه ها به متن است حاشیه هایی که اگر به متن نیایند ممکن است به  فاجعه تبدیل گردند اگر روزنامه نگار به حاشیه ها نپردازد می شود کاتب و کتابت را  با روزنامه نگاری تفاوت از زمین تا اسمان است بنابراین از یک روزنامه نگار این جمله بعید به نظر می رسد(نقدی بر یک حاشیه سازی بی مورد)
روزهای اخیر مطلبی با عنوان مصوبه معاون عمرانی و شورا پایانی بر پارک ملت در سایت وزین غرب انلاین و متعاقبا برخی گروههای فصای مجازی منتشر شد  که سایت وزین تابناک با حاشیه ساز خواندن ان نویسنده را به اغراض مختلف متهم و صد فرهنگ و توسعه فکری و فرهنگی خوانده که صمن خسته نباشید به نویسنده بزرگوار باید گفت در این مورد و با توجه به  نقد محکم جنابعالی نباید لفظ  اغراض را بکار میبردین  کلمه امراض مناسب تر بود مرضی که از هوای الوده و گرد وخاک شهر وارد ریه هایمان شده و بر اعصاب و شش هایمان تاثیر گذاشته ،  شنیده بودم درختان هوارا تصفیه می کنتد  و شهر ما در اثر قطع درختان اخیرا از عروس زاگرس به کویر زاگرس بدل شده دلم برای سلامتی خودم سوخت  و از تنگ تر کردن فضای سبز و قطع درختان پارک ملت ارامش روحی ام بهم ریخت و ان متن ضعیف و پر غلط را نگاشتم شماها به بزرگواری خود هم ان جسارت و هم این روشنگری را برما ببخشید
. 1.فرموده اید زمینی در جنب پارک ملت که با مصوبه معاون عمرانی ، شورای شهر،  شهردار و فرماندار محترم به برج هنر واگزار شده  حال سوال این است که اگراین زمین جنب پارک ملت بوده  چه نیازی به مصوبه معاون عمرانی ،شورای شهر و شهردارو فرمانداری داشت   ؟بنابراین زمین جنب پارک ملت نه و جزعی از پارک ملت
2-فرموده اید زمین جنب پارک ملت  که جای  نانوای زمان جنگ بوده  ، سوال :مگر وسعت  ناتوایی چند متر زمین بوده  ؟ در کجای دنیا نانوایی ها 1700  متر زیربنا دارند انبار  غله یک شهرستان  هم این متراژ را ندارد تا چه رسد به یک نانوایی ، بنابراین زمین نانوایی نه و قسمتی از پارک
3-در مورد لزوم برج هنر سخن گفته اید بر منکر صرورت ساختمان هنر لعنت اما همانطور که پیوند چشم به گوش خنده دار و مضر است تبدیل فصای سبز به ساختمان هنر انهم در شرایطی که هوای الوده و ریزگردها  گریبانگیر شهر ماست   و ریه هایمان را تخریب نموده نیاز به توسعه فضای سبز و درخت کاری صد چندان می نماید و با اهم مهم کردن سر انگشتی قطع درخت و تخریب فصای سبز به هر دلیلی خنده دار است حال سوال این است ایا در این شهر هنر لیاقت احداث یک فضای سبز و ساختمان  بزرگ و شیک را ندارد که چون زالو خون پارک را بمکد  ؟ یا زمین ملی کم در این شهر هست ؟ اگر بلد نیستید ادرس داده ابم زمین نامدنان که شنیده هاحاکی است تعییر کاربری ان بدون مصوبه شورا داده شده و قرار فروش انهم ظاهرا به سود شهرداری گذاشته شد ه بود جای بدی برای برج هنر و همچنین پارک هنر نیست از قصا کاربری ان هم فضای سبز بوده
4-ما بعنوان شهروند ایلامی از دکتر قاسمی به خاطر تلاش برای احداث برج هنر قدردانی میکنیم وی ثابت نموده که مدیری لایق و شایسته است و مطمنا علی رغم میل باطنی و از سر ناچاری حاضر به برداشتن زمین پارک برای این منطور  شده   ایشان از بدو ورد به این حوزه در تلاش برای توسعه حوزه کاری خود بوده اما ایا وظیفه شورا تامین زمین حوزه هنری است یا محافطت از اموال شهرداری و توسعه فضای سبز ؟ایا  افکار عمومی منتخبین خود را متهم به عدم صیانت از اموالی که وطیفه خطیر انان حراست از ان است و همچنین  معامله و یا ضعف مدیریتی  نمیکند ؟
5-در پایان تصویری سروی که بزودی در قدمگاه برج هنر سلاخی می شود   برای شهروندانی که وقت رفتن به محل را ندارند بار گزاری می کنم تا خود قدمت ان را قضاوت کنند و بفرمایند که ایا در مکان نانوایی که پنج الی شش سال پیش تخریب شده وجود چنین سروی امکان پذیر هست با خیر؟ 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
حق با سایت وزین تابناک است ،احسنت براین استدلال
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
توی این عکس که اثری از فضای سبز دیده نمیشه . فقط یک درخت چسبیده به حیاط منزلی در آن وجود دارد که میشه اصلا آنرا قطع نکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
نمیدانم منظور خانم علی حسینی از قطع درختان وتخریب فضای سبز کدامین درختان است؟ در عکسهایی که خودشانارسال کرده اند اثری از درخت دیده نمیشه
حق با تابناک و مسوولین است فقط غرض سیاسی فقطططط
پینوکیو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
حمایت از درختان ولو یک درخت کار درستیه ولی احداث برج هنر حتی در زمین پارک کار جالبیه که باید ازش قدردانی بشه.واقعا توی شهرهای دیگه آدم ازدیدن مناظرزیبایی که ازتلفیق فضای سبزواماکن عمومی ایجادشده حسرت میخوره وبه عمق نازیبایی شهرمون بیشترپی می بره.درعین حال فروش زمین نامدنان وتغییرکاربری اون کار وحشتناکیه که خانم علی حسینی به درستی بهش اشاره کرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار