معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: از جمله جرائمی که در کشور رو به فزونی است، سرقت است که در 80 درصد آنها، مالباختگان مال خود را در حرز مناسب قرار نداده اند و این امر باعث سرقت شده است.
کد خبر: ۲۸۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 28 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛جعفر دارابخانی در جلسه برنامه ارتقای اثر بخشی رسیدگی تخصصی و تسریع در اجرای احکام، با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر اظهار کرد: از جمله جرائمی که در کشور رو به فزونی است، سرقت است که در 80 درصد آنها، مالباختگان مال خود را در حرز مناسب قرار نداده اند و این امر باعث سرقت شده است.
 
وی افزود: این اقدام در نهایت می تواند ایجاد نا امنی و یا احساس نا امنی در جامعه را موجب شود و این احساس نا امنی از خود نا امنی به مراتب بدتر از جرم است و بروز مشکلاتی را در زندگی بدنبال دارد.
 
دارابخانی تاکید کرد: وظیفه حاکمیت برخورد قاطع با مجرمان است به گونه ای که موجب ایجاد تنبیه و تنبه شود و به عبارتی موجب بازدارندگی از تکرار جرم نیز بشود که آن را پیشگیری می گویند.
 
وی یادآور شد: هدف ما از تشکیل این جلسه سیاست گذاری در حوزه پیشگیری های قضایی برای باز دارندگی و تنبیه و تنبه از بزه یاد شده، است.
 
در این جلسه تعدادی از قضات اجرای احکام کیفری و سایر نهادهای همکار دستگاه قضایی نیز حضور داشتند و هر کدام از اعضا به بیان دیدگاه ها و راهکارهای مورد نظر خود در ارتباط با موضوع جلسه پرداختند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار