استاندارایلام ازحضور شرکت سرمایه گذاری بازنشستگی نفت در ساخت 2 طرح ان جی ال 3100 و پتروشیمی دردهلران خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 28 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛استاندار ایلام در دهلران اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح 2 سال پیش با حضور وزیر نفت آغاز شد ولی بدلیل مشکلات سرمایه گذار کار تعطیل شد و امروز با تعیین سرمایه گذار جدید عملیات اجرایی طرح شروع می شود.
 
محمدرضا مروارید از حضور شرکت سرمایه گذاری بازنشستگی نفت در ساخت 2 طرح ان جی ال 3100 و پتروشیمی دهلران خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با کمک صندوق توسعه ملی و بانک ها هر چه سریعتر شاهد به ثمر رسیدن طرح ان جی ال 3100 دهلران باشیم که نقش مهمی در تولید، اشتغال و رونق اقتصادی منطقه باشیم.
 
استاندار ایلام هدف طرح ان جی ال 3100 دهلران را تبدیل گاز چاه ها به اتلین بعنوان خوراک پتروشمی دهلران و سایر واحدهایی دانست که نیازمند آن هستند و افزود: این طرح با اعتبارات صندوق بازنشستگی نفت شروع شده و اعتبارات بانکی و صندوق توسعه ملی نیز در ادمه به کمک این طرح خواهند آمد.
 
مروارید با اشاره به فراهم شدن امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در اجرای طرح های تولیدی و صنعتی این استان گفت: حضور سرمایه گذاران خارجی در اجرای این طرح های استان ایلام ضروری است.
 
وی تاکید کرد: اگر این طرح زودتر اجرایی می شد نقش مهمی در کاهش بیکاری دارد و می تواند بخش مهمی از مشکل بیکاری در این استان بویژه شهرستان دهلران را بر طرف کند.
 
وی از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در طرح پتروشمی، ان جی ال دهلران و بخش نفت و گاز استان ایلام خبر داد و گفت: امروز استان ایلام بعنوان قطب سوم پتروشیمی کشور مطرح است و سرمایه گذاری های کلانی نیز در این بخش ها در حال انجام است.
 
نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به بهره وری بالای این طرح اظهار کرد: امیدواریم با تلاش مسئولان و از طرفی استفاده از ظرفیت o1 و صندوق بازنشستگی این طرح هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
 
شادمهر کاظم زاده با اشاره به بحث اشتغال با اجرای این طرح افزود: با تجاربی که شرکت o1 بویژه در ان جی ال دارد امیدواریم این طرح زودتر از موعد به بهره برداری برسد تا شاهد تحول در منطقه باشیم.
 
معاون امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در نشستی که در محل ساخت طرح ان جی ال دهلران برگزار شد، گفت: حضور استاندار و مدیران کل در این طرح نشان از تلاش و جدیت مسئولان استان برای به سرانجام رسیدن آن است.
 
حشمت الله عسکری بر ضرورت تمرکز ارتباطات انسانی، مالی و مالیاتی در استان تاکید کرد و افزود: این طرح ها نقش موثر و تاثیر گذاری در رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال خواهند داشت.
 
معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در سخنانی بر ضرورت تشکیل کمیته تامین نیروی انسانی برای این طرح با توجه به ظرفیت نیروهای بومی منطقه تاکید کرد.
 
شاپور پولادی با اشاره به توان بالای فنی نیرو انسانی در این استان افزود: استفاده از نیروهای بومی و پیمانکاران بومی در اجرای چنین طرح هایی از مهمترین درخواست ها است.
 
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در سخنانی گفت: امروز امنیت در مرزهای استان موجب شده تا سرمایه گذاران با تمام توان برای اجرای چنین طرح هایی اعلام آمادگی کنند.
 
حسین کلانتری با اشاره به عزم دولت و مدیریت ارشد استان برای راه اندازی طرح های کلان و تاثیر گذار گفت: این طرح ها در واقع توجه به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است و دولت به جد این موضوع مهم را دنبال می کند.
 
فرماندار دهلران نیز گفت: این طرح با هدف جمع آوری و جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت خام، تامین خوراک پتروشمی و ایجاد اشتغال در منطقه ساخته می شود.
 
امیدعلی سبزی بر ضرورت شتاب بخشی در عملیات اجرایی طرح های نفت و گاز در این شهرستان تاکید کرد و افزود: دهلران ظرفیت های بی نظیری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دارد که باید ساماندهی شوند تا بتوان از این استعدادها نهایت استفاده را برد.
 
وی بکارگیری نیروهای بیکار بومی در این طرح ها را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: این ظرفیت ها می توانند باعث رونق استان و شهرستان و ایجاد اشتغال در منطقه شوند.
 
امام جمعه دهلران نیز در سخنانی گفت: با توجه به شعار سال و توجه به اقتصاد مقاومتی این طرح ها برای شهرستان دهلران حیاتی هستند.
 
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: دهلران مستحق خدمات بسیار است و امیدواریم این طرح با توجه به محرومیت منطقه به سرانجام برسد و بحث استفاده از نیروهای بومی نیز در اولویت باشد.
 
شهرستان مرزی دهلران در 228 کیلومتری ایلام قرار دارد. این شهرستان با ظرفیت تولید روزانه 180 هزار بشکه نفت از مناطق مهم نفت خیز کشور محسوب می شود که بیش از 90 درصد نفت و گاز غرب کشور در این منطقه تولید می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار