رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:70 داروخانه در استان ایلام فعال هستند و به مردم خدمات دارویی ارائه می دهند.
کد خبر: ۲۸۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 27 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛دکتر علی دل پیشه روز شنبه به مناسبت فرا رسیدن روز داروساز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه خدمات دارویی تحولات شایانی صورت گرفت و پرداخت بدهی های دارویی تا پایان سال جاری در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارد.
 
وی به دارو سازان توصیه کرد مراقبت ها و مشاوره های دارویی بیماران و مراجعه کنندگان را مورد توجه قرار دهند، تاکید کرد: خدمات مشاوره ای داروسازان به بیماران گامی مثبت در حوزه سلامت شهروندان و بیماران محسوب می شود.
 
دکتر دل پیشه یادآور شد: به منظور ساماندهی، نظارت و مدیریت بهتر و ارائه خدمات مطلوب دارویی همه این اماکن در سامانه HIX سامانه تبادل اطلاعات سلامت متصل شده اند و با کمک این سامانه میزان تخلف در داروخانه ها کاهش چشمگیر یافته است.
 
وی همچنین از ساماندهی شرکت های توزیع دارو در استان ایلام خبر داد و تاکید کرد: با ساماندهی این شرکت ها مشکلات حوزه دارو و اقلام دارویی استان کمتر از گذشته شده است.
 
به گفته وی، با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین و حضور میلیونی مردم در مرز مهران این شرکت ها همچون سال های گذشته با معاونت غذا و داروی این دانشگاه همکاری لازم را برای تامین داروی مورد نیاز استان در این ایام داشته باشند.
70 داروخانه در استان ایلام فعال هستند و به مردم خدمات دارویی ارائه می دهند.
روز پنجم شهریورماه هر سال همزمان با زاد روز تولد حکیم زکریای رازی کاشف الکل بنام روز داروسازی نامگذاری شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار