کد خبر: ۲۸۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲ 26 August 2016
فهمیدن مشکلات قلب قبل از آنکه اتفاق بدی بیفتد بسیار مهم است با در نظر گرفتن علائم زیر تقریباً میتوان نامنظم بودن قلب را تشخیص داد:

به گزارش علم ورزش؛ مشکلات قلبی می‌توانند پنهان، ناگهانی و بدون هشدارهای ظاهری سراغ شما آیند. اما گاهی نشانه‌هایی وجود دارند که اکثر افراد قادر به شناسایی آن‌ها نیستند. دکتر Kerry Hildreth پروفسور دانشگاه قلب کلورادو می‌گوید: نشانه‌ها و علائم مشکلات قلبی مخصوصاً برای زنان همیشه از یک قاعده خاص و مشخص پیروی نمی‌کنند. در این مطلب علائمی را برای‌تان توضیح ‌می‌دهیم که می‌تواند یک هشدار در خصوص سلامت قلب باشد.
درد قفسه سینه

فشار شدید در قفسه سینه مانند احساس وجود یک شیئ سنگین بر روی سینه برای تمامی افراد یک زنگ خطر است. در صورت بروز هر گونه فشار در قفسه سینه با اورژانس تماس بگیرید. این درد گاهی به شانه‌ها، بازو، گردن و فک هم گسترش پیدا می‌کند. درد قفسه سینه بعد یا حین انجام فعالیت روزانه یا استرس، می‌تواند یک سیگنال برای مشکلات گردش خون باشد.
تنفس کوتاه

اگر فعالیت سبک باعث از بین رفتن تنفس شما می‌شود، مثلاً به راحتی قادر به بالا رفتن از یک سری پلکان نیستید، این یک مشکل اساسی است. کافی است توانایی و فعالیت امروزه خود را با یک یا ۲ سال قبل مقایسه کنید.

اگر متوجه تغییرات اساسی در تنفس و توانایی بدن خود شدید، این می‌تواند علامت شروع یک اتفاق مهم باشد. مشکلات تنفسی که حتی هنگام دراز کشیدن سراغ شما می‌آیند، جدی بوده و در آینده مشکل ساز خواهند بود. این می تواند نشانه مشکلات دریچه قلب باشد. پس با پزشک مشورت کنید.

علائم شبیه آنفولانزا

احساس تهوع یا خستگی، تجربه سرما خوردگی و عرق سرد و مرطوب می‌توانند نشانه‌های جریان خون ناکافی باشند. شاید هرکسی دچار این علائم شود اما اگر بعد از فعالیت بدنی دچار این علائم شدید با دکتر متخصص مشورت کنید.

ناراحتی شدید معده می‌تواند یک پرچم قرمز باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که برخی از زنان چند روز قبل از حمله قلبی مشکلات سوءهاضمه داشته‌اند. متأسفانه این افراد نمی‌دانند که مشکلات هاضمه‌ای را با حملات قلب ارتباط دهند بنابراین دنبال راه حل و درمان نمی‌باشند.

گیجی

بر اساس نتایج دانشگاه کارولینای شمالی، احساس گیجی، سردرگمی یا کسل بودن می‌توانند نشانه انسداد یا مشکلات مربوط به درچه قلب باشند مخصوصاً اگر این موارد با احساس لرزش (نبض تند) در قلب همراه باشد.

خستگی یا بی خوابی

بر اساس گزارش دانشگاه آرکانزاس، بسیاری از زنان در طول هفته‌ای که منجر به حملات قلبی شده‌اند به شدت احساس خستگی کرده‌اند. همچنین این افراد مشکلات خواب و بی‌خوابی را گزارش کرده‌اند.

نکته پایانی

سعی کنید هیچ دردی را نادیده نگیرید و به سادگی از آن نگذرید، درد صدای بدن است و یه نشانه از وجود اختلال در عملکرد بدن یا یک بیماری، سعی کنید قبل از اینکه این درد برای‌تان مشکل ساز شود سریعاً پیگیر شوید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار