درچهارمین روز از هفته دولت صورت گرفت؛
درچهارمین روز از هفته دولت ، معاون سیاسی وامنیتی استاندار ایلام به اتفاق جمعی از مدیران استانی وشهرستانی به اتفاق معاون وزیر آموزش وپرورش بعنوان نماینده عالی دولت در این شهرستان حضور یافتند تا با افتتاح یا کلنگ زنی چندین پروژه عمرانی وخدماتی ،گامی در راستای توسعه وتحول این شهرستان بردارند.
کد خبر: ۲۸۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 26 August 2016
امروز (جمعه) همزمان با چهارمین روزاز هفته دولت ، مدیران ارشد دولت تدبیر وامید دراستان ایلام ،شهرستان چرداول را بعنوان مقصد چهارم کلنگ زنی یا بهره برداری از چندین پروژه عمرانی وخدماتی ویژه هفته دولت انتخاب کردند.
 
به گزارش تابناک ایلام ،درچهارمین روز از هفته دولت ، معاون سیاسی وامنیتی استاندار ایلام وجمعی از مدیران استانی و به اتفاق معاون وزیر آموزش وپرورش بعنوان نماینده عالی دولت در این شهرستان حضور یافتند تا با افتتاح یا کلنگ زنی چندین پروژه عمرانی وخدماتی ،گامی در راستای توسعه وتحول این شهرستان بردارند.
 
 براساس جدول زمانبندی اعلام شده از سوی ستاد هفته دولت شهرستان چرداول ،این برنامه ها با استقبال از مدیران ارشد در ساعت 8/5صبح آغاز ،سپس با حضور درمحل افتتاح وکلنگ زنی نمادین از سه پروژه عمرانی وخدماتی وهمچنین بازدید از پروژه مهم صنعتی در شهرک صنعتی شباب ادامه یافت ،ودرپایان مدیران ارشد استان با حضور در منزل شهید لطفعلی مرادحاصلی یاد وخاطره این شهید والامقام را زنده نگه دارند،حسن ختام برنامه های امروز نیز حضور مدیران اشد در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان چرداول بود.
 
**بهره برداری از پروژه های راهسازی شهرستان چرداول
 
مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام در حاشبه بهره برداری از طرح های حوزه راه شهرستان چرداول اظهار کرد: در استان ایلام با تلاش و حمایت دولت یازدهم 75 کیلومتر بزرگراه ایجاد شده که این میزان تا پایان امسال به 110 کیلومتر افزایش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه تا پیش از دولت یازدهم تنها 10 کیلومتر بزرگراه در استان داشتیم، افزود: ساخت 210 کیلومتر بزرگراه دیگر در این استان هدف گذاری شده که عملیات اجرایی بخشی از این بزرگراه ها در نقاط مختلف استان ایلام آغاز شده است.

میرجعفریان تاکید کرد: امروز چهار طرح حوزه راه سازی با 50 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان چرداول به بهره برداری می رسد ضمن اینکه عملیات اجرایی 2 طرح دیگر نیز در دست انجام است.

** مشعل گاز 6روستای بخش زاگرس روشن شد
درادامه برنامه های افتتاح وکلنگ زنی طرح حهای عمرانی درچرداول با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، معاون استاندار ایلام، فرماندار چرداول و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، عملیات گاز رسانی به 6 روستای تابعه بخش زاگرس در شهرستان چرداول آغاز شد.
مدیرعامل گاز استان ایلام در این آیین گفت: برای گازرسانی به روستاهای نیه دوله سفلی، نیه دوله علیا، دول زرد، چغا سبز، کله قطا علیا و کله قطار سفلی هشت میلیارد ریال هزینه شده است.
روح اله نوریان اظهار کرد: برای اجرای این طرح 13 کیلومتر شبکه داخلی احداث شد تا 144 خانوار این روستاها از نعمت گاز بهره مند شوند.
مدیرعامل گاز استان ایلام تاکید کرد: هم اکنون 95 درصد مناطق شهری و بیش از 60 درصد روستاهای تابعه شهرستان چرداول گاز رسانی انجام شده و مردم این مناطق از گاز استفاده می کنند.
نوریان یادآور شد: هم اکنون مطالعه و طراحی گاز رسانی به 22 روستای این شهرستان انجام شده که اجرای گازرسانی به 16 روستا توسط پیمانکار آغاز شده و کار 6 روستا نیز در حال انتقال به پیمانکار است.
بهره برداری از 46 طرح عمرانی، خدماتی، آموزشی، زیربنایی و کشاورزی شهرستان چرداول همزمان با چهارمین روز از هفته دولت با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ایلام، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان آغاز شد.
 
 **بازدید از دو طح بزرگ صنعتی در شهرک صنعتی شباب
 درادامه برنامه های امروز درشهرستان چرداول ،معاون سیاسی وامنیتی استانداری ایلام به اتفاق مدیران همراه ،از دو پروژه مهم صنعتی شامل کارخانه فولاد گستر آتنا که با اعتباری بالغ بر 1500میلیارد ریال وهمچنین شرکت کوشاب غرب با اعتبار 540میلیارد ریال در شهرک صنعتی شباب در دست اجراست بازدید بعمل آورده واز نزدیک در جریان میزان پیشرفت این دو طرح مهم صنعتی شهرستان قرار گرفتند .
 
**حضور درمنزل شهید لطفعلی مراد حاصلی
نمایندگان عالی دولت که بمنظور افتتاح وکلنگ زنی چند پروژه عمرانی به مناسبت هفته دولت درشهرستان چرداول حضور یافته بودند ،ظهر امروز با حضور در منزل شهید لطفعلی مرادحاصلی ،ضمن تجلیل از صبر واستقامت خانواده شهید والا مقام ،یاد وخاطره شهدای والامقام دولت وسایر شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند

معاون وزیر اموزش وپرورش با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: حامل سلام ویژه دکتر روحانی رئیس جمهوری و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای مردم شهرستان چرداول و خاصه خانواده شهدای گرانقدر هستم.
علی زرافشان گفت: دولت یازدهم سرکشی از خانواده های معظم شهدا بعنوان یک سنت حسنه وظیفه و بر خود واجب می داند و همه مسئولان و مدیران را بر الگوگیری از راه شهدا سفارش می کند.
وی با بیان اینکه یکی از وصایای گرانقدر امام خمینی(ره) اینکه نگذارید یاد و خاطره شهدا فراموش شود، تاکید کرد: باید راه و مسیر آنان را برای همه روشن و تبیین کنیم و نسل های حاضر و جوانان را با اهداف، آرمان ها و رشادت های شهیدان بیشتر آشنا کنیم چون جوانان تشنه فرهنگ ایثار و رشادت هستند.
معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشت پیکر شهید مراد حاصلی پس از سال های زیاد و استقبال باشکوه مردم استان ایلام، حامل پیام بزرگ دفاع از ارزش ها و استقلال طلبی و حس دفاع از خاک و وطن برای دانش آموزان و نسل حاضر است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این دیدار گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست که جامعه و جوانان امروز این کلام گهر بار را بعنوان یک مسئولیت بزرگ بر دوش خود احساس می کنند.
حسین کلانتری اضافه کرد: کشور در مسیر پیشرفت است و این تعالی و اقتدار بواسطه ایستادگی ملت و ادامه داده راه شهدا و تجلیل از ایثار و از خودگذشتگی خانواده معظم شهدا است.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: با هدایت های مقام معظم رهبری و تدابیر ارزشمند رئیس جمهور و دولتمردان در سخت ترین شرایط ممکن چرخ های کشور می چرخد و مملکت در مسیر پیشرفت و شتاب است و خللی برای حرکت در این مسیر وجود ندارد.
وی به استقبال با شکوه مردم ایلام و شهرستان چرداول از پیکر شهید مراد حاصلی در اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت: بازگشت پیکر مطهر شهیدان مراد حاصلی و زرگوش روح تازه ای در فضای استان ایلام دمید.
شهید لطفعلی مراد حاصلی در عملیات والفجر 9 در منطقه کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر این شهید گرانقدر پس از 29 سال به آغوش وطن بازگشت و در زادگاهش روستای زنجیره علیا بخاک سپرده شد.  
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار