بخشدار هندمینی از توابع بدره اظهار کرد:سالانه تولید محصولات زراعی همچون گندم، جو و دیگر غلات در روستاهای این بیش از 15 هزار تن و تولید فرآورده های دامی از جمله شیر و گوشت 500 تن است.
کد خبر: ۲۸۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 26 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مهرداد کریمی اظهار کرد: از این میزان، تولید محصولات زراعی همچون گندم، جو و دیگر غلات در روستاهای این بیش از 15 هزار تن و تولید فرآورده های دامی از جمله شیر و گوشت 500 تن است.
 
وی گفت: توجه به کشاورزی و دامداری در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری نقش بسزا و مهمی دارد.
 
وی افزود: در این ارتباط روستاییان بویژه کشاورزان و دامداران می توانند نقش بسزایی در تامین و امنیت مواد غذایی داشته باشند و خود را برای پذیرش نقش های جدی تر در اقتصاد مقاومتی آماده کنند.
 
به گفته وی، وظیفه مسئولان هم فراهم کردن امکان پذیرش این نقش از طریق خدمت رسانی بیش از پیش به این سرمایه های عظیم و قشر مولد جامعه است.
 
کریمی خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی این بخش را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: پنج هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی دیم و آبی در بخش هندمینی وجود دارد که سه هزار هکتار آن قابلیت اجرای طرح های آبیاری تحت فشار دارند.
 
وی گفت: در فاز نخست، دو مقطع زید و زرانگوش و تلخاب برای اجرای این سیستم ها تعریف شده و با هزینه 20 میلیارد ریالی این طرح ها آماده اجراست ضمن اینکه مطالعات مرحله دوم این طرح در دشت دوگلاب هم در دست اجرا است.
 
کریمی یادآور شد: بهسازی جاده های بین مزارع، در اختیار گذاردن تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، برگزاری دوره های توجیهی و آموزشی جهت کشاورزان از کارهای بزرگ دولت در راستای اقتصاد مقاومتی و بالا بردن بازدهی، کیفیت و کمیت تولید کشاورزی در منطقه است.
بخش هشت هزار نفری هندمینی در 13 کیلومتری شهرستان بدره قرار گرفته که مهر ماه سال 1393 در تقسیمات کشوری از دهستان به بخش ارتقا یافت./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار