معاون امور عمرانی استاندار ایلام؛
معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت:با بهره برداری از 164طرح عمرانی که با این اعتبارات اجرا شده و یا در دست اجراست تحول خاصی در تولید و اشتغال استان ایلام بوجود می آید.
کد خبر: ۲۸۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 26 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون و از محل اعتبارات ملی بیش از 30 هزار میلیارد ریال کار عمرانی در بخش های مختلف این استان انجام شده است.
 
شاپور پولادی اظهار کرد: با بهره برداری از 164طرح عمرانی که با این اعتبارات اجرا شده و یا در دست اجراست تحول خاصی در تولید و اشتغال استان ایلام بوجود می آید.
 
وی افزود: بیش از 20 هزار میلیارد ریال اعتبار از این میزان برای تامین خطوط انتقال آب
کشاورزی بویژه در مناطق مرزی دهلران و مهران هزینه می شود که موجب شکوفایی اقتصادی منطقه و افزایش 100 هزار هکتاری اراضی آبی استان خواهد شد.
 
پولادی یادآور شد: در استان ایلام 340 هزار هکتار اراضی کشاورزی داریم که تنها 80 هزار هکتار آن آبی است ولی برنامه داریم تا سال 97 و با بهره برداری از طرح های حوزه آب و خاک این میزان را به بیش از 200 هزار هکتار افزایش دهیم.
 
معاون استاندار ایلام گفت: در هفته دولت سال 95 در مجموع 373 طرح در بخش های مختلف با سه هزار و 374 میلیارد ریال در استان داریم که از این تعداد 338 طرح افتتاح می شوند و 35 طرح نیز عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
 
وی یادآور شد: در سال 92 مجموع اعتبارات تملک دارایی اختصاص یافته به استان ایلام 2 هزار و 30 میلیارد ریال بود که این میزان در سال جاری به سه هزار و 145 میلیارد ریال با 36 درصد رشد رسید.
 
وی با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه گازرسانی شهری و روستایی استان ایلام گفت: در سال 92 شاخص بهره مندی از گاز شهری 65 درصد و روستایی 35 درصد بود که این میزان اکنون در حوزه شهری به بیش از 96 درصد و در روستاها به 65 درصد رسیده است.
 
پولادی اضافه کرد: تلاش می کنیم تا پایان سال و با بهره برداری از طرح های در دست اجرای حوزه گازرسانی شاخص بهره مندی از نعمت گاز در روستاهای تابعه استان ایلام را به 80 درصد برسانیم که بالاتر از میانگین کشوری است.
 
معاون استاندار ایلام افزود: در طول مدت فعالیت دولت یازدهم 75 روستای این استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند که تلاش می شود تا پایان امسال این تعداد به 120 روستا افزایش یابد.
 
به گزارش تابناک ایلام، در این آیین به صورت همزمان طرح هایی در بخش های کشاورزی، برق رسانی، آبرسانی، اشتغالزایی، آموزشی، حمایتی، عمران شهری، منابع طبیعی و راه و شهرسازی در شهرستان ایلام و دیگر شهرستان ها با 2 هزار و 190 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
 
همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار ایلام و جمعی از مدیران و مسئولان این استان مجتمع آموزشی پیامبر اعظم (ص) شهر ایلام و 9 واحد آموزشی دیگر استان ایلام با 27 کلاس درس و 2 هزار و 614 مترمربع مساحت و 33 میلیارد و 850 میلیون ریال اعتبار افتتاح شد.
 
در این آیین همچنین به صورت نمادین عملیات اجرایی 17 طرح آموزشی با 38 کلاس درس، در سه هزار و 316 مترمربع زمین با 67 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در استان ایلام آغاز شد. /ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار