استاندار ایلام گفت:میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان ایلام در سال 91 تنها 13 درصد بود ولی این میزان در سال 92 به حدود 38 درصد رسید.
کد خبر: ۲۸۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 25 August 2016

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در اردیبهشت ماه سال 93 به استان ایلام سفر کرد که ره آورد این سفر تصویب 44 طرح و پروژه عمرانی و خدماتی برای این استان بوده است.

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و شوراهای آموزش و پرورش استان ایلام که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با تبریک هفته دولت اظهار کرد: میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان ایلام در سال 91 تنها 13 درصد بود ولی این میزان در سال 92 به حدود 38 درصد رسید در حالیکه دولت با مشکلات مالی مواجه بود.

رئیس شورای اداری استان ایلام افزود: در سال 93 بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار به این استان تنها در جریان سفر رئیس جمهوری اختصاص یافت که 95 درصد این اعتبار تخصیص یافت که در تاریخ استان یک رکورد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه همه طرح های عمرانی و خدماتی این استان تعیین تکلیف شده و هیچ طرح اجرا نشده ایی وجود ندارد، افزود: به جرات می توان گفت اکنون هیچ طرحی در استان که رها شده یا اجرایی نشده باشد، نداریم.

مروارید اضافه کرد: با تدبیر دولت چند طرح بزرگ همچون تبدیل 100 هکتار اراضی دیم به آبی، تامین آب شرب 120 روستا و طرح های مرتبط با آب در استان در دستور کار قرار گرفته که چون اعتبار تخصیصی آنها از محل صندوق توسعه ملی است، مشکلی برای اجرا ندارند.

وی از پیگیری و عملیاتی شدن اجرای طرح های مرتبط با موضوع اقتصاد مقاومتی در این استان نیز خبر داد و گفت: تلاش و اقدام های خوبی در جهت رونق تولید و صنعت در استان آغاز شده است.

به گفته وی، از مجموع 500 واحد تولیدی موجود در استان، 180 واحد غیرفعال بودند که با برنامه ریزی صورت گرفته و اجرای برنامه های حمایتی تاکنون 110 واحد آنها به مدار تولید برگشته اند.

مروارید با اشاره به اقدام های خوب انجام شده در حوزه های گردشگری، نفت، گاز و پتروشیمی استان ایلام یادآور شد: پتروشیمی و پالایشگاه گاز ان جی ال دهلران از جمله این طرح ها هستند که بزودی عملیاتی می شوند.

استاندار ایلام با اشاره به مزیت های خاص مرز بین المللی مهران اظهار کرد: این مرز با توجه به آمار موجود یکی از پرتردد ترین مبادی ورودی و خروجی کشور محسوب می شود بطوری که سال گذشته بیش از چهار میلیون 300 هزار زائر از این مرز تردد کردند.

وی از بازگشایی مرز چیلات در شهرستان دهلران در ایام اربعین امسال خبر داد و افزود: راه اندازی این مرز علاوه بر تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در خصوص مساله پدافند غیر عامل نیز بسیار حائز اهمیت است.

مروارید در خصوص وضعیت منطقه آزاد تجاری مهران هم خاطر نشان کرد: لایحه ایجاد مناطق آزاد هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و امیدواریم با همراهی مجمع نمایندگان استان ایلام زمینه تصویب آن در صحن علنی فرام شود.

استاندار ایلام بر حل مشکلات فرهنگیان نیز تاکید کرد و گفت: فرهنگیان و معلمان قشر مهم و تاثیر گذار جامعه هستند و نباید دغدغه معیشتی داشته باشند.

وی اظهار کرد: رسیدگی به خواسته های قشر زحمت کش و تاثیرگذار فرهنگی، می تواند انگیزه آنان را برای خدمت بیشتر به جامعه افزایش دهد.

مروارید با بیان اینکه با رفع تنگناها و مشکلات مالی دولت، نیازهای جامعه فرهنگیان هم برطرف خواهد شد، افزود: این قشر سرمایه بزرگ و ارزشمند جامعه هستند.

به گفته وی، همه کسانی که به نوعی امروز مسئولیت دارند و یا در وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی و دیگر نهادها فعالیت دارند تربیت شده دست توانای فرهنگیان هستند و تلاش های این قشر بر کسی پوشیده نیست.

مروارید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید یادآور شد: دولت یازدهم در آغاز راه خود و در شرایط سخت تحریم های ظالمانه مدیریت کشور را بر عهده گرفت و توانست با وجود مشکلات عدیده توفیقات برجسته و بزرگی بدست آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار