وزیرآموزش پرورش درایلام خبرداد؛
وزیر آموزش و پرورش گفت:10هزارنیروی جدیددارای مدرک تحصیلی لیسانس به استخدام آموزش وپرورش درخواهندآمد.
کد خبر: ۲۸۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 25 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی اصغر فانی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان ایلام ضمن تبریک ایام هفته دولت و روز کارمند اظهار کرد: این افراد پس از قبولی در آزمون با گذارندن یک دوره آموزشی یک ساله در دانشگاه فرهنگیان و آشنایی با شرایط تدریس در بخش های مختلف آموزش و پرورش بکار گرفته می شوند.
 
وی با بیان اینکه اولویت جذب نیروی انسانی در شرایط یکسان و برابر با فرزندان معلمان و فرهنیگان است، افزود: علاوه بر این تعداد نیروی انسانی، 10 هزار دانشجوی فعلی دانشگاه فرهنگیان نیز پس از فارغ تحصیلی (چهار سال بعد) جذب این وزارتخانه خواهند شد.
 
فانی با اشاره به وضعیت اعتباری این وزارتخانه تاکید کرد: معادل آنچه اعتبار از محل اعتبارات استانی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد ما نیز به همان اندازه به استان از محل اعتبارات ملی کمک می کنیم.
 
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: درخواست داریم استانداران نسبت به اختصاص اعتبار عمرانی به آموزش و پرورش توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانیم مشکلات را بر طرف کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های خاص شوراهای آموزش و پرورش گفت: براساس آمارها 85 درصد جلسات شوراها در استان ها و شهرستان ها به موقع برگزار شده است.
 
وی اضافه کرد: این شوراها ظرفیت بسیار خوبی در مدیریت آموزش دارند در واقع روح این قانون تمرکز زدایی و تفویض اختیار منابع به امور استان ها و توسعه و جلب مشارکت مردمی و خیران و سایر بخش ها در حوزه آموزش و پرورش است.
 
وزیر آموزش و پرورش در خصوص امکانات و تجهیزات حوزه آموزش در کشور گفت: تنها چهار استان سیستان بلوچستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و جنوب استان کرمان در خصوص امکانات آموزشی محروم هستند که تدابیر لازم برای ارتقای امکانات آموزشی این استان ها انجام شده است.
 
وی به تلاش ها و اقدام های دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن توفیق های روز افزونی در ابعاد مختلف داشته است.
 
وی اظهار کرد: در بعد سیاست خارجی مسائلی چون موضوع هسته ای، برجام و
دستاوردهای آن بدست آمد و توانستیم در دنیا بر اسلام هراسی و ایران هراسی غلبه کنیم.
به گفته وی، دنیای غرب از مواضع خصمانه ای که نسبت به ایران اسلامی داشت دست کشید و در نهایت مجبور شدند پرونده هسته ای ما را به رسمیت بشناسند.
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توفیقات بدست آمده از برجام یادآور شد: آثار برجام و توفیق هسته ای تیم مذاکره کننده کشورمان با شش ابر قدرت جهانی دستاورد بسیار بزرگی برای ایران است.پ
 
فانی با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له در این دیدار تاکید کردند که ما همواره به بدعهدی های طرف مقابل اعتراض داریم وی می دانیم تیم مذاکره کننده هسته ای بسیار خوب کار کرده است.
 
وی اضافه کرد: در بعد سیاست خارجی امروزه ایران اسلامی بعنوان یک قدرت جهانی شناخته می شود که در معادلات بین المللی نقش مهمی ایفا می کند.
 
به گفته وی، در بعد اقتصادی نیز دولت تلاش ها و اقدام های مناسبی انجام داده است.
 
وی افزود: دولت یازدهم در شرایطی کشور را بدست گرفت که شاهد تورم افسار گسیخته بالای 41 درصد بودیم ولی در نتیجه برنامه ریزی دولت و انجام سیاست های اقتصادی اکنون تورم تک رقمی شده و نرخ منفی شاخص رشد اقتصادی اکنون مثبت شده است.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه سیاست داخلی در کنار سیاست خارجی یک آرامش خاص در میان مردم ایجاد شده که این به معنی نبود وجود مشکلات نیست بلکه نشانه چشم انداز روشن و امیدوار کننده کشور است.
 
فانی به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح از کارهای موفق این دولت به شمار می رود که مردم نیز اثرهای آن را به خوبی لمس کردند.
 
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید نسبت به وعده های خود پایبند بوده و تلاش خواهد کرد تا با وجود کمبودها و کاستی ها، کاهش قیمت نفت و تحرکات بین المللی در تحقق وعده های خود نهایت تلاش را انجام دهد.
 
وزیر آموزش و پرورش بعنوان نماینده ویژه دولت روز پنجشنبه از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان ایلام شد، حضور در گلزار شهدا، شرکت در همایش مشترک شورای اداری و شورای آموزش و پرورش و آیین بهره برداری از 36 طرح عمرانی، خدماتی، آموزشی و رفاهی شهرستان ایلام، دیدار با فرهنگیان، خانواده شهدا و جانبازان فرهنگی از برنامه های سفر 2 روزه وزیر آموزش و پرورش به این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار