بخشدار مرکزی چرداول گفت:هدف اصلی اقتصاد مقاومتی کاهش هزینه ها و آسیب های موجود است.
کد خبر: ۲۸۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 25 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛آیت قیصربیگی در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان چرداول اظهار کرد: هدف اصلی اقتصاد مقاومتی کاهش هزینه ها و آسیب های موجود است.
 
به گفته وی، در این میان دستگاه دیپلماسی کشور توانست با تدبیر، عقلانیت و خرد جمعی ضمن تثبیت حق مسلم کشورمان در حوزه فناوری صلح آمیز هسته ای، تحریم های ناجوانمردانه دشمن که وضعیت اقتصادی کشور را نشانه رفته بود را از میان بردارد.
 
وی ادامه داد: عملکرد دولت در سیاست خارجی عملکرد نماینده ملت و نظام است و افراد، گروه ها و جناح های مختلف باید مواظب باشند که به بهانه حزبی و جناحی منافع نظام و ملت را کمرنگ نشان ندهند.
 
بخشدار مرکزی چرداول اقتصاد مقاومتی را راهبردی اساسی و گره گشا در همه امور پیش روی کشور دانست و گفت: یکی از امور مهم که به زیبایی توانست تهدیدها و مخاطرات را از سر راه ملت بر دارد عملکرد تحسین برانگیز سربازان خط مقدم دیپلماسی در سیاست خارجی است.
 
به گفته وی، زحمات ایشان با راهنمایی های مقام معظم رهبری، فداکاری دانشمندان هسته ای، تدبیر رئیس جمهوری و استقامت ملت صبور ایران به بار نشست.
 
قیصربیگی افزود: ریشه اقتصاد مقاومتی در ایران را باید در اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی همزمان با تهدیدها و مخاطره هایی که کشورهای مستبد و استعمارگر در آن زمان برای انقلاب نوپای ایران درست کرده بودند، جستجو کرد.
 
بخشدار مرکزی چرداول یادآور شد: از آنجا که یکی از اهداف اصلی انقلاب مبارزه علیه استبداد و استعمارگری کشورهای زور گو است همواره این نظام مورد تهدید و هدف نقشه های شوم دشمنان قسم خورده قرار داشته و سیاست نظام نیز در این دوران بر پایه اتکا به سرمایه های درونی استوار بوده به نحوی که امروز ایران اسلامی با ایستادن روی پای خود مستقل ترین کشور آزاد جهان قلمداد می شود.
 
وی تاکید کرد: سال هاست ایران مورد تهدید و تحریم کشورهای مستبد و ظالم قرار گرفته ولی ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری در سال 92 و نامگذاری سال 95 بعنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نشانه اهمیت این موضوع راهبردی در این برهه زمانی است و به یقین در صورت عملیاتی شدن این نسخه شفابخش می توان شاهد رشد و تبلور و بالندگی همه جانبه کشور بود.
 
قیصربیگی افزود: هدف اقتصاد مقاومتی علاوه بر شکوفایی امور پیش رو در این حوزه اقتصادی، ادای حقوق شهروندی به بهترین شکل ممکن توسط مسئولان است چرا که رضایتمندی مردم بالاترین طراز عملکردی مسئولان را در یک نظام مردم سالار به نمایش می گذارد.
 
وی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را تبیین گفتمان سازی در بین مردم دانست و گفت: برای اجرای همه جانبه اقتصاد مقاومتی باید آن را به گفتمان غالب جامعه و فرهنگ عامه مردم تبدیل کرد تا بهره وری را با درست کار کردن، قناعت را با درست مصرف کردن و خلاقیت را با درست فکر کردن در آحاد مختلف جامعه رشد و توسعه دهیم.
 
وی ادامه داد: وقتی اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب جامعه تبدیل شد آن زمان است که ما توانسته ایم مهمترین گام یعنی همراه کردن مردم در این رویکرد را برداریم چون هرگاه مردم در کاری پیشگام بوده اند، هر غیر ممکنی، ممکن شده است.
 
قیصربیگی شاخصه های اقتصاد مقاومتی را بر پارامترهای زمانی و مکانی استوار دانست و افزود: برای اجرای بهتر راهبردهای اقتصاد مقاومتی باید آن را با توجه به بازه زمانی خاص و شرایط منطقه ای تطبیق داد بطوری که به کاهش هزینه ها، از بین بردن فاصله ها و بالا بردن بهره وری در امور منتج شود.
 
وی دولت تدبیر و امید را الگویی مناسب در عمل کردن به سیاست های اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و یادآور شد: با وجود مشکلات عدیده ای آغاز کار، امروز دولت توانسته دستاوردهای قابل توجهی در عرصه های مختلف داشته باشد.
 
وی هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارائه گزارش دولتمردان به مردم اعلام کرد و گفت: دولت در سه سال گذشته دستاوردهای ممتازی چون توافق هسته ای در سیاست خارجی داشته که باید با اطلاع رسانی صادقانه خارج از نگاه حزبی و جناحی به ابعاد مختلف آن پرداخت و مردم را در جریان آن قرار داد.
 
قیصربیگی افزود: دولت یازدهم در سیاست داخلی علاوه بر حاکم کردن اخلاق در گفتار سیاسی با احیای سازمان برنامه و بودجه و طرح تحول نظام سلامت سهم پرداختی بیماران از 50 درصد را به هشت درصد و تورم را از 40 درصد به زیر 10 درصد رساند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار