مدیر کل بهزیستی ایلام ازافزایش 5میلیون ریالی یارانه ماهانه پرداختی به مراکز بهزیستی دردولت یازدهم خبرداد.
کد خبر: ۲۸۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 25 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛فرهاد قیصربیگی اظهار کرد: یارانه ماهانه پرداختی به مراکز بهزیستی به ازای هر نفر تا سه سال پیش سه میلیون و 500 هزار ریال بود که در دولت یازدهم به پنج میلیون ریال افزایش یافت.
 
وی همچنین از تحقق 100 درصدی طرح تامین یک وعده غذای گرم در 200 روستا مهد استان ایلام در سه سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین در این مدت کار تجهیز و توسعه 90 روستا مهد با بیش از دو میلیارد ریال انجام گرفت.
 
قیصربیگی به طرح خدمات مالی خرد این سازمان هم اشاره کرد و یادآور شد: در اجرای این طرح که با هدف درآمدزایی زنان و دختران روستایی اجرا شد 300 گروه خودیار تشکیل و اشتغال برای آنان ایجاد شده است.
 
وی به توجه مطلوب دولت یازدهم به تامین مسکن مددجویان هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید 810 واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی در این استان احداث و تحویل آنها شد.
 
قیصربیگی میانگین کمک بلاعوض پرداختی بهزیستی به هر مددجو برای ساخت این واحدها را 40 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این سازمان در سال 94 رتبه سوم کشور را در واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویان داشته است.
 
مدیرکل بهزیستی ایلام اضافه کرد: همچنین روند طرح های اشتغالزایی مددجویان در سه سال اخیر شتاب بیشتری گرفته بطوری که میزان تسهیلات پرداخت برای اشتغالزایی مددجویان رشد سه برابری داشته است.
 
وی با اشاره به ساخت نخستین شیرخوارگاه استان ایلام یادآور شد: این مرکز با مشارکت 12 میلیارد ریالی خیر مقیم تهران احداث و اکنون در آستانه بهره برداری قرار دارد.
 
وی همچنین به انعقاد تفاهم نامه همکاری با بنیاد برکت اشاره کرد که در قالب آن 460 واحد مسکونی برای خانواده های چند معلولی و زنان سرپرست خانوار با 115 میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.
 
قیصربیگی راه اندازی مرکز حمایتی، اجتماعی روزانه دختران و کودکان در مرکز استان، اجرای طرح های کارآفرینی و راه اندازی کارگاه های تولیدی با هدف اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان را از دیگر برنامه های این اداره کل در سه سال اخیر اعلام کرد.
 
مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین طراحی بانک اطلاعاتی سالمندان را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد که در قالب آن اطلاعات سالمندان استان جمع آوری خواهد شد.
 
بیش از 25 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
 
دوم تا هشتم شهریور بعنوان هفته دولت نامگذاری شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار