معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: به احتمال زیاد جمعیت ایلام امسال از 200 هزار نفر فراتر خواهد رفت و می توان برای ایجاد اردوگاه اقدام کرد.
کد خبر: ۲۸۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 24 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست ساماندهی متکدیان استان ایلام، از تکدی گری به عنوان یک آسیب اجتماعی نام برد که چهره و سیمای شهرها را نازیبا و زشت می کند.

وی با اشاره به برخی آمارهای ارائه شده مبنی بر درآمد متکدیان در کشور و این استان اظهار کرد: کار گروهی متشکل از کارشناسان دستگاه های مرتبط با این موضوع با مدیریت فرمانداری باید تشکیل شود تا دلایل بروز و ظهور این پدیده اجتماعی در شهر ایلام مورد بررسی دقیق قرار گرفته و راهکارهای مقابله و کاهش این موضوع نیز ارائه شود.

معاون استاندار ایلام افزود: متکدیان باید از نظر نوع تابعیت و شرایط بهداشتی و سلامتی مورد تفکیک و پالایش قرار گیرند تا بتوان نیازمندان واقعی را از میان آنها شناسایی و نسبت به معرفی آنان به نهادهای حمایتی اقدام کرد.

کلانتری یادآور شد: برخی از این افراد از نظر بهداشتی می توانند جزو گروه های پرخطر قرار گیرند که باید تمهیدهای لازم به منظور جلوگیری از انتقال برخی عوامل بیماری زا توسط این افراد صورت گیرد.

وی ادامه داد: استان ایلام بعنوان میزبان زائران اباعبدالله الحسین (ع) شناخته می شود و زیبنده مردم این خطه شهید پرور و محب اهل البیت (ع) نیست که پدیده تکدی گری در آن رواج داشته باشد بنابراین با همکاری ارگان ها و نهادهای مسئول باید ایلام را به استانی که فاقد متکدی است، تبدیل کنیم.

وی بر لزوم جمع آوری و ساماندهی متکدیان در مکان هایی که دارای شرایط نگهداری است، تاکید کرد و گفت: راه اندازی اردوگاه نگهداری متکدیان از لحاظ قانونی در شهرهای بالای 200 هزار نفر امکان پذیر است که بر اساس آخرین سرشماری سال 90 جمعیت شهر ایلام کمتر از این است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام افزود: شهرداری ایلام با هماهنگی فرمانداری و سایر نهادهای ذیربط باید نسبت به تجهیز امکانات موجود برای نگهداری متکدیان اقدام کند تا در فرصت مقتضی و پس از طی کردن مراحل قانونی نسبت به جانمایی اردوگاه دائم نگهداری متکدیان اقدام لازم صورت گیرد.

کلانتری اضافه کرد: نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اکنون نسبت به شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد نیازمند اقدام می کنند هر چند بخش قابل توجهی از متکدیان نیازمند نیستند و توسط برخی افراد سودجو اجیر شده تا زمینه دستیابی به اهداف که همان گسترش ناهنجاری های اجتماعی است را عملی کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار