مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه استان ایلام جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری فراوانی برای جلب گردشگران خارجی دارد،گفت: استفاده از این قابلیت ها نیازمند توسعه زیرساخت های حوزه گردشگری است.
کد خبر: ۲۸۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 24 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال یک هزار و 327 گردشگر خارجی در مراکز اقامتی و هتل های این استان اسکان یافتند در حالیکه این تعداد در سال گذشته تنها 272 نفر بود.
 
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور می شوند که عموما از کشور عراق و کشورهای آسیای میانه از جمله تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و هندوستان هستند، اضافه کرد: مقصد تعداد کمی از این گردشگران استان ایلام است و بیشتر آنها با هدف سفر به استان های قم، مشهد، تهران و استان های شمالی وارد کشورمان می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه استان ایلام جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری فراوانی برای جلب گردشگران خارجی دارد، افزود: استفاده از این قابلیت ها نیازمند توسعه زیرساخت های حوزه گردشگری است.
 
وی ادامه داد: با اعتبارهای موجود توسعه زیرساخت ها از جمله احداث راه دسترسی به جاذبه های گردشگری و مکان های اقامتی، پذیرایی و ارائه خدمات مناسب و کیفی در کنار این جاذبه ها، به کندی پیش می رود.
 
وی اظهار کرد: باید در سریع ترین زمان ممکن در زمینه احداث هتل چهار ستاره و مهمان پذیرهای درجه یک در مناطق مختلف استان برنامه ریزی های لازم انجام شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام با بیان اینکه مقدمات تبادل گردشگر با استان های همجوار در کشور عراق فرصت رونق گردشگری خارجی در استان را فراهم کرده است، گفت: استفاده از این فرصت نیازمند اختصاص اعتبارهای مناسب به منظور تکمیل و ایجاد زیرساخت ها و در نظر گرفتن مشوق های ویژه برای ورود بخش خصوصی است.
 
شنبه زاده افزود: برای تکمیل و توسعه زیرساخت های گردشگری استان در بخش های مختلف دست کم به 500 میلیارد ریال اعتبار در پنج سال نیاز است.
 
وی ادامه داد: همچنین باید با پیگیری مسوولان استانی و کمک مسوولان کشوری، تسهیلات و مشوق های ویژه برای جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه خدمات رسانی به گردشگران فراهم شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری در گرو نیازسنجی مخاطبان است، اظهار کرد: باید ذائقه، نیاز و سلیقه گردشگران به ویژه مردم عراق در زمینه های مختلف شناسایی شود.
 
شنبه زاده افزود: با وجود اینکه اشتراک های فراوانی در زمینه اعتقادی، پوششی، مذهبی و آداب و رسوم بین مردم استان ایلام و کشور عراق وجود دارد اما باید زمینه فرهنگ پذیرش گردشگر و احترام به خواسته های آنها در استان فراهم شود.
 
وی اظهار کرد: نزدیکی ایلام به استان های همجوار در کشور عراق، وجود راه دسترسی مناسب، امنیت و ارزان بودن سفر به ایلام از
 
استان ایلام با یک هزار و 500 اثر و جاذبه تاریخی، طبیعی و گردشگری به عنوان بخش عمده و اصلی تمدن ایلام باستان پیشینه ای کهن در حوزه فرهنگ و تمدن ایران زمین دارد.
 
مجاورت استان ایلام با سه استان کشور عراق شامل دیالی، میسان و واسط فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری خارجی و جلب گردشگران عراقی است که تا کنون بدرستی مورد استفاده قرار نگرفته است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار