رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: همه تلاش دولت یازدهم فراهم کردن بستر برای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد رونق در روستاها و افزایش درآمد روستاییان است.
کد خبر: ۲۸۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 24 August 2016
به گزارش تابناک  ایلام؛محمد تراب میری روز چهارشنبه در دومین روز از هفته دولت در نشست خبری اظهار کرد: همه تلاش دولت یازدهم فراهم کردن بستر برای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد رونق در روستاها و افزایش درآمد روستاییان است. 


وی کمبود اعتبار استانی را از مهمترین چالش های پیش روی اجرای طرح های کوچک و زودبازده دانست و افزود: 17 طرح کوچک و زودبازده آبی در مناطق روستایی با 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی در مناطق این استان در حال اجرا است. 


تراب میری تاکید کرد: برای تکمیل این طرح ها نیاز به تخصیص اعتبار است در حالیکه منابع مالی استانی جوابگوی اجرای این طرح ها نیست و تلاش می کنیم هزینه این طرح ها از محل منابع و اعتبارات ملی تامین شود.

 
وی یادآور شد: هدف سازمان جهاد کشاورزی توسعه و افزایش اراضی آبی استان ایلام از 80 هزار به 200 هزار هکتار است که برای دستیابی به این هدف علاوه بر طرح های آبی کوچک، طرح سامانه گرمسیری و احیای زمین های دهلران نیز در دست اجرا است. 

وی اضافه کرد: در قالب طرح احیای اراضی دهلران، مهران و هلیلان از محل منابع آبی سد کرخه در مجموع تا پایان سال 96 میزان 56 هزار هکتار و با اجرای سامانه گرمسیری هم 39 هزار هکتار از اراضی این استان به شبکه مدرن آبیاری می پیوندد. 


تراب میری درباره توسعه گلخانه ها و محصولات کم آب بر در استان هم گفت: با توجه به کمبود منابع آبی کشت سبزی و صیفی در محیط های گلخانه ای بخاطر کاهش مصرف آب به صرفه تر از فضای باز است.


وی افزود: با ایجاد محیط های گلخانه ای مصارف آب کشاورزی استان تا 80 درصد کاهش یافته و مدیریت بهینه آب صورت می گیرد اکنون در 100 هکتار از اراضی دره شهر تولید خیار، سبزی و صیفی در قالب طرح کشت گلخانه ای در حال اجرا است.


تراب میری درباره تولید فرآورده های پروتئینی در این استان گفت: به طور میانگین سهم تولید استان ایلام 50 هزار تن گوشت مرغ، 24 هزار تن گوشت قرمز، 81 هزار تن شیر، هفت هزار تن ماهی سردآبی و گرم آبی و 120 تن ماهی پرورشی در قفس است.

وی در خصوص وضعیت تولید محصولات کشاورزی هم یادآور شد: در مجموع امسال با توجه به بارش های مناسب نزولات جوی و تدابیر و برنامه های سازمان جهاد کشاورزی، 300 هزار تن گندم در استان برداشت شد که بیش از 265 هزار تن آن توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی به صورت تضمینی خریداری شد.

تراب میری افزود: سال گذشته 120 هکتار از اراضی استان به کشت چغندرقند اختصاص یافت که در پایان فصل برداشت شش هزار تن برداشت محصول داشتیم ولی امسال برنامه ریزی برای کشت پاییزه چغندرقند در 300 هکتار با برداشت 15 هزار تن پیش بینی شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار