مسئول شبکه دامپزشکی آبدانان گفت:با تشدید طرح بازرسی و نظارت بر اماکن تهیه، پخت و توزیع مواد غذایی این مقدار گوشت و فرآورده های پروتئینی از مراکز تهیه و توزیع مواد پروتئینی و رستوران های سطح شهرستان آبدانان کشف، ضبط و امحا شده است.
کد خبر: ۲۸۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 24 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛عسگر درویشی  اظهار کرد: با تشدید طرح بازرسی و نظارت بر اماکن تهیه، پخت و توزیع مواد غذایی این مقدار گوشت و فرآورده های پروتئینی از مراکز تهیه و توزیع مواد پروتئینی و رستوران های سطح شهرستان آبدانان کشف، ضبط و امحا شده است.


وی به مصرف کنندگان توصیه کرد برای تهیه گوشت و دیگر مواد پروتیئنی مورد نیاز خود حتما از مراکز معتبر و قانونی اقدام کرده و از خرید این اقلام از مراکز غیر مجاز خودداری کنند.

درویشی افزود: با وجود ممنوعیت قانونی و نظارت مستمر ماموران دامپزشکی، تعداد محدودی از افراد متخلف اقدام به کشتار دام در منازل و مکان های غیر بهداشتی و توزیع آن از مجاری و شبکه های غیر قانونی و فاقد صلاحیت فروش فرآورده های گوشتی می کنند که این امر سلامت مردم را تهدید و آنها را در معرض بیماری های مختلف قرار می دهد.

مسئول شبکه دامپزشکی آبدانان اضافه کرد: در پنج ماهه گذشته 2 هزار و 400 راس دام سبک و سنگین شامل یک هزار و 350 راس بز، 950 راس گوسفند و 85 راس گاو زیر نظر کارشناسان بهداشتی و مذهبی در کشتارگاه دام آبدانان ذبح و در قالب 60 تن گوشت قرمز در مرامز مجاز توزیع شده است.


وی با اشاره به مضرات و تهدیدهای عدم مراعات بهداشت فردی در فرآیند تهیه و توزیع گوشت قرمز گفت: 12 نفر از کارشناسان با تجربه دامپزشکی در قالب چهار گروه ثابت و سیار بر روند کشتار و توزیع فرآورده های گوشتی نظارت فنی دارند و با متخلفان برابر قانون برخورد می کنند.


شهرستان آبدانان با 450 هزار راس دام سبک یکی از مناطق پرورش و دام و تولید گوشت قرمز است که علاوه بر تامین گوشت مورد نیاز خود، سالانه 120 هزار راس دام زنده نیز به سایر مناطق کشور صادر می کند.


شهرستان آبدانان با 55 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب شرقی ایلام قرار داردف بخش مهمی از جمعیت این شهرستان در امر کشاورزی، دامداری و دامپروری فعالیت می کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار