این طرح در مجموع 23.5 هکتار از اراضی پیرامون را آبیاری خواهد کرد که 13.5 هکتار به صورت قطره‌ای و 10 هکتار به صورت بارانی خواهد بود.
کد خبر: ۲۸۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 24 August 2016

یک طرح آبیاری تحت فشار تلفیقی در مهران به بهره‌برداری رسید.


به گزارش تابناک  ایلام؛کارفرمای این طرح سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت این سازمان در مهران و پیمانکار آن شرکت آبنوس سازه ایلام است.


هزینه‌ی طرح 1 میلیارد و 465میلیون ریال اعلام شد.

«حسین کلانتری» - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در حاشیه‌ی افتتاح این طرح اظهار کرد: در استان حدود 350 هزار هکتار زمین قابل کشت داریم که تا سال 93 – 94 ، فقط 70 هزار هکتار یعنی یک پنجم آن قابل کشت آبی بود اما امروز به برکت سامانه‌ی گرمسیری و عنایت ویژه‌ی رهبری در طرح احیای دشت‌های۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام 170 هزار هکتار آبی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشاورزی استان با مدیریت کاربلد و مجموعه‌ی دلسوز در حال رشد است، تصریح کرد: 80 درصد پروژه‌ی افتتاحی امروز مربوط به سرمایه‌گذاری بخش دولتی است در حالی که این عرصه نیازمند حضور بخش خصوصی است و امیدواریم تلاش مدیران در این عرصه نیز به نتیجه برسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اشاره به بازدید خود از پایانه‌ی مرزی با تقدیر از تلاش‌های اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، گفت: ایلام در حال آماده شدن برای بزرگ‌ترین همایش بشری یعنی اربعین است که امروز مهران به برکت آن به شهری بین‌المللی تبدیل شده است.  

«سید محمدتراب میری» - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با تشریح کشاورزی منطقه گفت: مهران به برکت اقلیم مناسب و طرح‌های دولت در حال تبدیل شدن به محور استان در عرصه‌ی تولید و خودکفایی است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار