رییس حوزه هنری استان ایلام گفت: نخستین مرکز فرهنگی، هنری انقلاب اسلامی با عنوان برج هنر اسلامی در ایلام احداث می شود.
کد خبر: ۲۸۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 23 August 2016

به گزارش تابناک ایلام؛محمدعلی قاسمی اظهار کرد: ساخت این مجموعه چند منظوره با همکاری استاندار، امام جمعه، اعضای شورای شهر، شهرداری، فرمانداری ایلام تصویب شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه در زمینی به گستره یک هزار و 557 متر مربع در پنج طبقه در جنب پارک ملت خیابان ربابه کمالی شهر ایلام احداث می شود، افزود: به منظور دسترسی آسان عموم مردم به خدمات این مرکز، مکان مورد نظر برای ساخت در نظر گرفته شده است. 

قاسمی تاکید کرد: این مرکز فرهنگی دارای سالن سینما، نگارخانه برای برپایی نمایشگاه ها، سالن اجرای تصنیف های دینی با موضوع دفاع مقدس، مرکز عرضه، تولید و فروش آثار هنر دینی و انقلاب اسلامی و سالن اجتماعات با ظرفیت 400 نفر برای برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری است.

وی همچنین از اجرای برنامه های آموزشی هنرهای هفت گانه سینما، نمایش، ادبیات، موسیقی در این مرکز خبر داد و گفت: تهیه نقشه این مجموعه اکنون در دست انجام است و پس از تصویب، عملیات اجرایی آن با تامین اعتبار استانی و ملی آغاز می شود.

وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید نخستین دولتی است که این مرکز فرهنگی، هنری در استان را با تمام ویژگی ها در یک مکان مناسب احداث می کند که این دستاورد مهمی در حوزه زیرساخت های فرهنگی برای این استان خواهد بود.

استان ایلام با داشتن 585 هزار نفر جمعیت در غرب کشور از استان های محروم است که ضعف های زیادی در حوزه های مختلف زیرساختی از جمله فرهنگ و هنر دارد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار