وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در محل یادبود «خوزه مارتی» رهبر جنبش استقلال کوبا با اهدای تاج گل به وی ادای احترام کرد.
کد خبر: ۲۸۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 22 August 2016
وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در محل یادبود «خوزه مارتی» رهبر جنبش استقلال کوبا با اهدای تاج گل به وی ادای احترام کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف که در اولین مقصد سفرش به آمریکای لاتین در هاوانا پایتخت کوبا به سر می‌برد، صبح امروز دوشنبه به وقت محلی با حضور در محل یادبود خوزه مارتی رهبر جنبش استقلال کوبا با اهدای تاج گل به وی ادای احترام کرد.

ظریف در دفتر یادبود خوزه مارتی نوشت: فرصت ارزنده ای بود که در سفر به کشور دوست و برادر کوبا نسبت به انقلابی بزرگ، خوزه مارتی که الهام بخش انقلابیون به ویژه در آمریکای لاتین بود، ادای احترام نماییم. اطمینان دارم که روح انقلابی خوزه مارتی در فرمانده فیدل ، دولت و مردم کوبا پایدار است.

به گزارش فارس، خوزه مارتی رهبر جنبش استقلال کوبا در مبارزه با امپراتوری اسپانیا بود. مردم کوبا او را قهرمان ملی خود می‌نامند. در 28 ژانویه 1853 به دنیا آمد و 19 مه سال 1895 در 42 سالگی کشته شد. خوزه مارتی شاعر، مقاله نویس، روزنامه نگار، مترجم، استاد، ناشر، فیلسوف، انقلابی و نظریه پرداز سیاسی بود. او همواره تأکید می‌کرد. کشورهای آمریکای لاتین باید خصوصیات منحصر به‌ فرد تاریخ و فرهنگ خودشان را بشناسند.
وزیر امور خارجه پس از آن قرار است با وزیر تجارت خارجی کوبا دیدار کند.
 
 /ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار