مروری بر روزنامه های سه شنبه 26 مرداد ماه،
برخی روزنامه های اصولگرا امروز موضوع برگزاری یک کنفرانس در تهران را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که واکنش ها به انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری ادامه دارد. همچنین موضوع دیدارهای انتخاباتی نیز از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۲۷۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 16 August 2016

برخی روزنامه های اصولگرا امروز موضوع برگزاری یک کنفرانس در تهران را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که واکنش ها به انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری ادامه دارد. همچنین موضوع دیدارهای انتخاباتی نیز از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش«تابناک»، روزنامه های اصوبگرا از جمله وطن امروز و جوان برگزاری یک کنفرانس در تهران را در کانون توجه قرار داده اند.

 

روزنامه جوان در همین ارتباط در گزارشی با عنوان«حاكميت انگليسي در قلب تهران! » نوشت:« قرار است طي روزهاي آينده، انگليسي‌ها همايشي در تهران با حضور وزير و مديران ارشد وزارت ارتباطات برگزار كنند كه قوانين عجيبي در آن حاكم است و در واقع كاردار انگليس با اين كار توانسته است تحريم‌ها را براي اولين بار بعد از برجام و در داخل مرزهاي ايران اجرا كند وحاكميت سياسي را به سخره بگيرد! موضوعی که اگر واکنش مسئولان را در لغو بی‌درنگ این همایش یا اصلاح آن به دنبال نداشته باشد، با واکنش مردم و افکار عمومی مواجه خواهد شد. با این همایش انگلیسی، بی‌شک تحریم‌ها به درون مرزهاي ايران رسوخ كرده و لابد اجراي «موافقتنامه با FATF، اتحاديه بين‌المللي مبارزه با پولشويي» قرار است حلقه تكميلي اين موضوع باشد!

درحالي‌كه كشورهاي اروپايي و غربي به تعهدات خود در برجام عمل نمي‌كنند، به نظر مي‌رسد شركت‌ها و كشورهاي خارجي دست‌به‌كار شدند تا ماهي خود را به‌صورت يك‌طرفه از رودخانه برجام بگيرند. در اين جهت تهران ميزبان همايشي با حضور وزير ارتباطات و مديران ارشد اين وزارتخانه است كه انگليسي‌ها مديريت برگزاري آن را بر عهده دارند.

اين همايش «ايران كانكت 2016» نام دارد كه گفته مي‌شود كاردار انگليس هماهنگي‌هاي اجرايي برگزاري آن را برعهده دارد و قرار است هتل اسپيناس پالاس تهران در روزهاي 16 و 17 شهريورماه ميزبان اين سمينار ارتباطاتي باشد.

نكات جالب توجهي كه در اين همايش انگليسي مورد تعجب است برگزاري اين همايش با توجه به قوانين و اعمال تحريم‌هاي غربي در فضاي پساتحريم در قلب ايران يعني تهران است.

اجراي تحريم در قلب ايران

در سطري از اطلاعيه سايت اين همايش آمده است كه «علاوه بر ضوابط شركت برگزار‌كننده اين همايش شرايط الحاقي بر اين سمينار حاكم است. شركت در Euromoney براي افراد حقيقي و حقوقي كه برابر مقررات بين‌المللي اتحاديه اروپا و دولت انگلستان در ليست تحريم قرار دارند به هيچ وجه مجاز نيست و اين شركت مجاز است امكان شركت افراد را بر اساس اين ضوابط بررسي نمايد.»

به عبارت ديگر اين كار، به معني اجراي تحريم‌ها براي اولين‌بار در قلب ايران است؛ اقدامي كه پيش بيني مي‌شد با اجراي FATF توسط بانك‌ها اجرايي شود و انتقادهاي بسياري را هم درپي داشت.

با اين اوصاف بسياري از مسئولان ايراني كه به بهانه‌هاي مختلف از سوي امريكا و كشورهاي غربي در ليست تحريم قرار گرفته‌اند اجازه حضور در اين سمينار را در كشور خودشان ندارند و دولت در واقع به سفارت انگليس اجازه داده تحريم‌هاي اروپايي را در تهران اجرايي كند.

خبرگزاري ميزان به نقل از مشرق در اين باره نوشته است: هزينه حضور مهماناني كه براساس اعلاميه مذكور فرصت اقتصادي اين سمينار خوانده شده است، بر اساس پوند، يعني پول رايج انگليس از داوطلبان شركت در اين همايش اخذ مي‌شود كه به پول كشورمان معادل 6 ميليون تومان براي هر نفر مي‌باشد.

ميزباني مشترك اين همايش را شركت Capacity Media، وزارت فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران و شركت ارتباطات زيرساخت بر عهده دارند و نام نيكولاس هاپتون، كاردار انگلستان در ايران در كنار اسامي محمود واعظي، وزير ارتباطات و محمد جواد آذري جهرمي، مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت ايران به‌عنوان سخنرانان همايش ذكر شده است و در اطلاعيه فارسي آن بدون ذكر نام آمده است كه يكي از سفراي خارجي سخنران اين همايش است.

موضوعاتي كه قرار است در اين همايش پوشش داده شود شامل موارد جالب توجهي نظير «چگونه وارد بازار ايران شويم»‌، «چگونه نظام تحريم‌هاي باقي‌مانده را نقض نكنيم» و «‌ اطلاعات تا چه حد قابل دسترسي است و چگونه كسب و كارها را مي‌يابيد» است.

به نظر مي‌رسد اين همايش با هدف زيرساخت‌سازي تحت عنوان مدرن‌سازي فناوري ارتباطات در ايران برگزار مي‌شود كه همين موضوع بسياري از سؤالات مهم را در حوزه اطلاعاتي به وجود مي‌آورد كه پاسخ صحيح به آنها بسيار مهم و حياتي است. »

 

ادامه واکنش ها به انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری

حسین شریعتمداری در یادداشتی در روزنامه کیهان با عنوان« این آب به آسیاب داعش می‌ریزد! » نوشت:« اقدام احمد منتظری در انتشار فایل صوتی پدرش که به گونه‌ای یکسویه ضبط شده بود، نمی‌تواند با برخی دیگر از رخدادهای این روزها مخصوصاً با همایش منافقین در پاریس و حضور رئیس سابق اطلاعات و استخبارات آل‌سعود در آن همایش و ترغیب منافقین به از سرگیری عملیات تروریستی در ایران بی‌ارتباط باشد. اگر داعش را ساخته و پرداخته آمریکا بدانیم که هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود با عنوان «انتخاب‌های دشوار- HARD CHOICES» با صراحت به آن اعتراف کرده است و آل‌سعود را تأمین کننده مالی و تدارکاتی و نیروی عملیاتی داعش بدانیم که همه اسناد موجود از آن حکایت می‌کند و چنانچه اسرائیل را حامی میدانی و آموزشی تروریست‌های داعش تلقی کنیم که نتانیاهو بی‌پرده به آن اعتراف کرده است و برای نشان دادن این رابطه بی‌پرده، مداوای مجروحان داعش را در بیمارستان‌های تل‌آویو و حیفا برعهده گرفته و از ملاقات خود با آنان فیلم و عکس تهیه و منتشر کرده است و اگر دهها شاهد و نشانه دیگر نظیر همراهی اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 با این گروه تروریستی و... را که شرح آن در این نوشته کوتاه به درازا می‌کشد، کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه قطعی می‌رسیم که اقدام احمد منتظری در همسویی با داعش صورت گرفته است هر چند با توجه به کینه عمیق این جماعت از حضرت امام(ره) بعید نیست که احمد منتظری به گونه‌ای ناخواسته و صرفاً با انگیزه کینه‌توزی علیه امام راحل(ره) به این همسویی دست زده باشد! ..... با توجه به شواهد و اسنادی که به آن اشاره شد حتی برای کندذهن‌ترین افراد و کسانی که فقط از اندک عقل سیاسی و بصیرت برخوردار باشند نیز نمی‌تواند کمترین تردیدی باقی بماند که اقدام احمد منتظری چه آگاهانه باشد و چه ناآگاهانه، در همسویی با تکفیری‌ها صورت پذیرفته و در این میان او و برخی دیگر از اصحاب فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 چه بخواهند و چه نخواهند، پادویی انگلیس و آمریکا و سعودی‌ها را به دوش می‌کشند. »

 

حمایت ها از روحانی

روزنامه ایران در گفت و گو با کاظم جلالی با عنوان« لاریجانی محکم پشت دولت ایستاده است » به نقل از وی نوشت:« رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به حمایت‌های علی لاریجانی رئیس مجلس از دولت یازدهم گفت: اگر برجامی در کار نبود، امروز قطع به یقین فروش نفت ما نزدیک صفر شده بود.

کاظم جلالی در گفت‌و‌گو با «ایران» در ارزیابی خود از کارنامه دولت یازدهم، افزود: دولت یازدهم یک مشکل اساسی و یک سنگ بزرگی را از جلوی پای کشور برداشت و نباید در این خصوص بی‌انصافی کرد. بالاخره موضوع هسته‌ای موضوع کلانی بود و انصافاً نیازمند همت، تدبیر و یک همگرایی در داخل کشور بود که دولت این کار را کرد و موفق هم بود. به گفته این نماینده تهران در مجلس، اگر قرار بود در کل کارنامه دولت یازدهم فقط همین یک مورد هم باشد کارنامه دولت قابل قبول می‌شد. به لحاظ سیاسی یک آرامشی را در داخل کشور ایجاد کرد و تنش‌ها کمتر شد و به سطح متعادل‌تری رسید. اما در عرصه اقتصادی دولت دارد بیشترین ضربه را می‌خورد و این پاشنه آشیل دولت یازدهم شده است. در آستانه انتخابات92، شرایط طوری بود که حتی در جریان اصولگرایی همه نگران این بودند که روند 8 سال قبل استمرار پیدا کند و یکی از مطالبات اصلی جامعه خاتمه دادن به روند آن دولت بود. این را هم بخش اعظم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان قبول داشتند. وی ادامه داد: بعد از انتخابات 92 سیاسیون اکثراً نفس راحتی کشیدند و در آن طرف بازخورد نتیجه انتخابات در جامعه فوق حد تصور بود. امید در آن سال در میان مردم به شکل بی‌نظیری موج می‌زد و فضای سال 92 فوق‌العاده بود. لذا در این شرایط آقای لاریجانی که معتقد بود کشور در وضعیت بدی قرار گرفته، می‌گفت این فضای جدید بهترین موقعیت برای عبور کشور از این وضعیت است. عبور دادن کشور هم به همگرایی است. لذا نخستین کسی که بعد از انتخابات به مرکز تحقیقات استراتژیک رفت و این انتخاب را به رئیس جمهوری منتخب آن زمان تبریک گفت، آقای لاریجانی بود. بعد هم تا همین الان محکم پشت سر دولت ایستاد. »

 نظر جدید شریعتمداری به انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری/ واکنش شدید به برگزاری یک کنفرانس در تهران/ خاطره حدادعادل از 11 روز خانه نشینی احمدی نژاد!

همچنین روزنامه آرمان در گزارشی به دیدار آقای روحاني با موسوي خوئيني‌ها اشاره می کند و می نویسد:« اخيرا شنيده شد دكتر حسن روحاني با آيت‌ا... سيد محمد موسوي خوئيني‌ها ديدار كرده است؛ نشستي كه اگر اظهارات طرفين درآن منتشر شود، تاثيرات زيادي بر فضاي سياسي كشور خواهد داشت. يكي از اعضاي مجمع روحانيون ديدار اين تشكل با روحاني را تكذيب كرد، اما در عين حال ديدار موسوي خوئيني‌ها با روحاني را رد نكرد و به «آرمان» گفت كه«ديدار موسوي خوئيني‌ها با روحاني در قالب مجمع روحانيون نبوده، بلكه ديداري شخصي بوده است.» »

 

خاطره حداد از 11 روز خانه نشینی!

روزنامه اعتماد در گفت و گو با حدادعادل با عنوان« ما گفتيم «نگرانيم» و عده‌اي گفتند«اميدواريم» » به نقل از وی می نویسد:

« - حاضرم با عارف در مورد اشتراكات اصولگرايي و اصلاح‌طلبي مذاكره كنم

- دلواپس‌تر از همه دلواپسان خود آقاي روحاني است

- ما نامزد انگليسي در انتخابات خبرگان٩٤ نداشتيم

- فعلا كانديدا شدنم براي رياست‌جمهوري مطرح نشده است

نظر جدید شریعتمداری به انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری/ واکنش شدید به برگزاری یک کنفرانس در تهران/ خاطره حدادعادل از 11 روز خانه نشینی احمدی نژاد! 
همچنین وی در این گفت و گو یک خاطره از 11 روز خانه نشینی احمدی نژاد بیان کرده است. آقای حداد عادل در این خاطره می گوید:« در مورد آن ١١ روز چيزي ناگفته نمانده كه من بخواهم اضافه كنم و همه‌چيز مشخص است. اما براي‌تان يك خاطره مي‌گويم. روزهاي اول يا دوم اين اتفاق بود كه آقاي لاريجاني، رييس مجلس از حدود ٣٠ نفر از نمايندگان فعال و سرشناس مجلس دعوت به حضور در دفتر كارشان كردند تا رايزني كنند. من هم در آن جلسه بودم و نزديك به آقاي لاريجاني نشسته بودم. هركسي يك صحبتي كرد. انواع و اقسام پيشنهادها و واكنش‌هاي تند مطرح شد. اقدامات حادي مطرح شد. من ساكت بودم. آخر سر تعجب كردند و گفتند كه فلاني نظرش چيست؟ من گفتم كه من كه آقاي احمدي‌نژاد را مي‌شناسم، رهبري را هم مي‌شناسم. نيازي نيست كه مجلس هيچ اقدامي بكند. آقاي احمدي‌نژاد عقب‌نشيني مي‌كند و به سر كارش برمي‌گردد شما حرص نخوريد. همين. فردا و پس فردا آمد و يك هفته شد. نمايندگان مي‌آمدند و مي‌گفتند كه ديدي پيش‌بيني‌ات محقق نشد؟ اما من همچنان معتقد بودم كه برمي‌گردد كه روز يازدهم آمدند و گفتند كه به سركارش بازگشته است. »/م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار