استاندار ایلام گفت:مدیران عامل بانک های صادرات، سپه و چند بانک دیگر در همایش استانداران قول دادند که با ارائه تسهیلات به رفع موانع بانکی و سرمایه گذاری کمک کنند.
کد خبر: ۲۷۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 16 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید عصر دوشنبه در نشست ستاد تسهیل و جذب سرمایه این استان اظهار کرد: مدیران عامل بانک های صادرات، سپه و چند بانک دیگر در همایش استانداران قول دادند که با ارائه تسهیلات به رفع موانع بانکی و سرمایه گذاری کمک کنند.

وی با بیان اینکه در این نشست از رئیس کل بانک مرکزی برای سفر به استان ایلام و بررسی مسایل بانکی دعوت کردیم، افزود: به احتمال زیاد این سفر پس از پایان هفته دولت به همراه برخی مدیران عامل بانک های کشور انجام می شود.

مروارید ابراز امیدواری کرد در نشست هم اندیشی بانک ها در استان با حضور رئیس کل بانک مرکزی کشور مشکلات فرا روی سیستم بانکی برطرف شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با اجماع نظر مدیران بانکی و رفع مشکلات، پرداخت تسهیلات به طرح های تولیدی استان شتاب گیرد و این طرح ها دوباره وارد مدار تولید شوند.

استاندار ایلام اشتغالزایی، پویایی صنعت و عملی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی را از اهداف اصلی فعال شدن دوباره واحدهای تولیدی در این استان اعلام کرد.

به گزارش تابناک ایلام، انباشت بدهی، قید منابع و مصارف، کمبود منابع مالی، تضامین برای دریافت تسهیلات از جمله مشکلات عمده سیستم بانکی استان ایلام هستند.

معاون هناهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: 14 واحد صنغتی رکود زده استان بزودی با رفع مشکلات وارد، چرخه تولید می شوند.

حشمت اله عسگری اضافه کرد: این واحدها پس از رفع مشکلات و تعیین تکلیف بدهی های معوق با دریافت سرمایه در گردش دوباره احیا می شوند.

وی اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال مولد، استفاده بهینه از سرمایه گذاری های هنگفت قبلی و تحرک صنعت را از اهداف فعال سازی این طرح ها برشمرد.

عسگری افزود: مجموعه مدیران این استان با تمام توان در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری و کمک به دولت درصدد اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند.

وی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف است با همراهی بانک های عامل و مجریان طرح ها نسبت به احصای مشکلات واحدهای صنعتی و رفع آنها اقدام کند.

معاون استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد با این اقدام ها این واحدها تا پایان سال جاری وارد مدار تولید شده و فعال شوند.

به گزارش تابناک ایلام، در این نشست پرونده 12 طرح صنعتی و کشاورزی بررسی شدند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار