گاها معدود افرادی نیز یافته می شود که بدنبال منفعت طلبی های شخصی از زوایه دیگری به طبیعت ومواهب الهی موجود درآن می نگرند که نمونه مهم آن تخریب درختان جنگلی برای تهیه ذغال،شکارغیرمجاز پرندگان ووحوش،واخیرا نیز قاچاق گونه های نایاب وارزشمند جانوری به بهایی ناچیزاست.
کد خبر: ۲۷۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 15 August 2016

استان ایلام بخاطر برخورداری از شرایط زیست محیطی منحصر به فردش ،همواه بعنوان زیستگاه گونه های با ارزش وحوش از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است ،گونه های مهم وکمیاب از حیوانات وحشی که بعنوان ذخیره ای ارزشمند در کنار طبیعت بکر وزیبای آن ،نشاط وسرزندگی را برای طبیعت استان به ارمغان آورده است.

به گزارش تابناک ایلام،سالهاست که مردم استان ایلام، منابع طبیعی وگونه های ارزشمند حیوانی موجود درآن را بخش مهم وجدایی ناپذیر حیات خود به حساب آورده وهمواره بمنظور حفاظت از این داشته با ارزش در مقابل عوامل مخرب وویرانگرآن،از هیچ کوششی فروگذار نبوده اند،بسیج عمومی در مواجهه با آتش سوزی جنگلها وزیستگاههای جانوری وحساسیت وصف ناپذیر آنان به این موضوع ،گواهی روشن بر این ادعاست.

اما ازسویی در کنار این حس طببیعت دوستی وسنگ تمام گذاشتن آنان برای صیانت از عرصه های طبیعی وگونه های جانوری ،گاها معدود افرادی نیز یافته می شود که بدنبال منفعت طلبی های شخصی از زوایه دیگری به طبیعت ومواهب الهی موجود درآن می نگرند که نمونه مهم آن تخریب درختان جنگلی برای تهیه ذغال،شکارغیرمجاز پرندگان ووحوش،واخیرا نیز قاچاق گونه های نایاب وارزشمند جانوری به بهایی ناچیزاست.

اگر چه مدیرکل محیط زیست استان اعلام نموده است که با تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌ها خوشبختانه در سال جاری هیچ‌گونه قاچاق گونه‌های حیات‌وحش در مبادی ورودی و خروجی استان گزارش نشده است،اما گزارش نشدن این موضوع نباید عدم وقوع این پدیده ویرانگر گونه های جانوری تلقی شود.

برپایه این گزارش «مازیار سلیمان‌نژاد» در جلسه مبارزه با قاچاق حیات‌وحش اظهار کرد: با توجه به اهمیت گونه‌های حیات‌وحش استان و ضرورت حفاظت از ذخایر ژنتیکی کشور، قاچاق حیات‌وحش یکی از عوامل تهدید گونه‌های جانوری است.

وی افزود: استان ایلام دارای گونه‌های باارزش حیات‌وحش بوده و از غنای ژنتیکی و تنوع زیستی مطلوبی برخوردار است،و توجه به موضوع قاچاق حیات‌وحش در آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

سلیمان نژاد با تأکید بر اینکه با قاچاقچیان پرندگان برخورد قاطع خواهیم کرد خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌ها خوشبختانه در سال جاری هیچ‌گونه قاچاق گونه‌های حیات‌وحش در مبادی ورودی و خروجی استان گزارش نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام بابیان اینکه طبیعت و جنگل بدون گونه‌های جانوری مانند یک‌مرده است تصریح کرد: محیط‌ زیست و عرصه‌های طبیعی متعلق به مردم است و حفظ گونه‌های جانوری برای نشاط خود مردم است لذا بر همگان وظیفه است از حیات‌وحش مراقبت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار