مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: اگر تحولی در زیبا سازی و توسعه فرهنگ کتابخوانی بوجود آید مرهون زحمات کتابداران و اعضای فعال است.
کد خبر: ۲۷۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 14 August 2016

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: اگر تحولی در زیبا سازی و توسعه فرهنگ کتابخوانی بوجود آید مرهون زحمات کتابداران و اعضای فعال است.

به گزارش تابناک ایلام؛مراد جلیلیان روز یکشنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: رشد سرانه مطالعه در کشور برای این نهاد و کتابداران آن یک افتخار است.

 وی افزود: این جشنواره امسال با استقبال خوبی روبرو شد به گونه ای که حتی مورد رضایت دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور را نیز جلب کرد.

 جلیلیان با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و سیره ائمه معصومین با همکاری بنیاد قدس رضوی در کشور است، تاکید کرد: کتابخانه ها بعنوان یک نهاد متولی امور فرهنگی برای توسعه کتابخوانی تمام تلاش خود را بکار برده اند و البته با توجه به نوپا بودن این نهاد و کمی نیروی انسانی در این حوزه برنامه های خوبی برای پیشبرد اهداف خود دارد.

 وی یادآور شد: تفاوت این جشنواره نسبت به سال قبل تعداد عنوان برای همه گروه های سنی است که با معرفی سه کتاب با عنوان دوست مهربان کبوترها در بخش کودکان، اعترافات غلامان در بخش نوجوانان و زندگینامه امام رضا(ع) در بخش جوانان و بزرگسالان صورت گرفت.

 جلیلیان گفت: در این جشنواره 250 هزار نفر در سراسر کشور و در استان ایلام نیز 2 هزار نفر در بخش مکتوب و آنلاین شرکت کردند و با شخصیت و ویژگی های امام رضا (ع) آشنا شدند تا با شناخت ائمه و حرکت در مسیر آنها برای زندگی امروز به آرامش برسند.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام افزود: امسال، سال خوبی برای کتابخانه هاست و در بحث توسعه فضاهای کتابخانه ها و تجهیزات اقدام هایی صورت گرفته که بزودی عملیاتی می شود هر چند باید تحول خوبی در کتابخانه ها از نظر زیربنایی رخ دهد که منجر به حرکت روبه رشد شود.

فراخوان این جشنواره اردیبهشت ماه امسال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع)، شناخت هر چه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتاب های منتشر شده، ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده ها با سبک و شیوه زندگی رضوی منتشر شده بود.

 در این جشنواره سه عنوان کتاب برای گروه های سنی مختلف انتخاب شد تا افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی های خود در مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی شرکت کنند.

 عنوان های این کتاب ها دوست مهربان کبوترها، نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب ویژه کودکان 11 سال، اعترافات غلامان نوشته حمیدرضا شاه آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه نوجوانان تا 17 سال و امام علی بن موسی الرضا (ع) نوشته بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ویژه جوانان و بزرگسالان بود.

 در این جشنواره سه عنوان کتاب برای گروه های سنی مختلف انتخاب شد تا افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی های خود در مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی شرکت کنند.

 جایزه ویژه بخش خانوادگی این جشنواره به تعداد هشت خانواده و در چهار گروه تعلق خواهد گرفت.

جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد و به برگزیدگان علاوه بر لوح سپاس و تندیس جشنواره، هدایای ارزشمندی نیز اهدا شد.

 آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) امروز در سالن مجتمع هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد و در پایان از برگزیدگان برتر بخش های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار