معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: عملیات ساخت 800 سالن ورزشی در کشور در دست اقدام است.
کد خبر: ۲۷۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 14 August 2016

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: عملیات ساخت 800 سالن ورزشی در کشور در دست اقدام است.

به گزارش تابناک ایلام؛مهرزاد حمیدی در ایلام اظهار کرد: پیش بینی می شود این میزان کمک در سال تحصیلی آینده 96 - 95 به بیش از یک هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

وی افزود: پس از فدراسیون فوتبال، ورزش دانش آموزی بیشترین حمایت مالی را از سوی مردم داشته است که با توجه به محدودیت های مالی دولت این میزان مشارکت اولیا نقش مهمی در توسعه فعالیت های ورزشی دانش آموزان دارد.

حمیدی با اشاره به اینکه اکنون سرانه فضای ورزشی هر دانش آموز ایرانی بدون حیاط مدرسه 26 صدم متر مربع است، تاکید کرد: اکنون عملیات ساخت 800 سالن ورزشی در کشور در دست اقدام است.

وی یادآور شد: از این تعداد سالن ورزشی در دست ساخت، 230 مورد استخر است که با بهره برداری از آنها سرانه فضای ورزشی دانش آموزان افزایش خواهد یافت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد در صورت تامین منابع مالی این طرح های ورزشی دانش آموزی با اولویت سالن هایی که بیشترین میزان پیشرفت فیزیکی را دارند، به بهره برداری رسیده و برای استفاده در اختیار دانش آموزان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه روند ساخت فضاهای ورزشی پس از انقلاب رشد پیدا کرده است بطوریکه سه هزار مکان ورزشی در طول حدود چهار دهه گذشته در کشور احداث شده اند، افزود: با این وجود با کمبود فضاهای ورزشی مواجه هستیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

به گزارش تابناک ایلام، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش به منظور دیدار با محمدرضا مروارید استاندار ایلام، مسئولان آموزش و پرورش این استان و شرکت در همایش علمی معلمان تربیت بدنی استان ایلام به این استان سفر کرده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار