بازرس صنف دفاتر خدمات گردشگری مسافرتی استان ایلام از بی‌توجهی به دفاتر بند ب در صدور ویزای اربعین انتقاد کرد و گفت: چرا صدور ویزای اربعین فقط برای دفاتر بند ب در استان ایلام تخلف است؟
کد خبر: ۲۷۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 14 August 2016

بازرس صنف دفاتر خدمات گردشگری مسافرتی استان ایلام از بی‌توجهی به دفاتر بند ب در صدور ویزای اربعین انتقاد کرد و گفت: چرا صدور ویزای اربعین فقط برای دفاتر بند ب در استان ایلام تخلف است؟


به گزارش تابناک ایلام؛«فرشته سلیمانی»  اظهار کرد:سال گذشته با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائران عتبات در ایام اربعین، مهران را برای ورود به کشور عراق انتخاب کردند متأسفانه شاهد بروز مشکلات زیادی در پروسه‌ی اخذ ویزا بودیم که از سوی مدیریت حج و زیارت استان این موضوع به چهار دفتر خدمات زیارتی در کل استان محول شد.


وی ادامه داد: در طول روند ده‌ روزه‌ی اخذ ویزا در استان و استقرار نمایندگان کنسول گری عراق در حج و زیارت اولین مسئله‌ی که ازدحام مسافرین را در مقابل دفاتر وسیع‌تر کرد گروه‌بندی بین 5 تا 10 نفری بود که برای ویزای گروهی و اصطلاحاً مانیفست که از سوی سازمان حج اعلام‌شده بود و اگر گروهی در قالب 45 نفر اقدام به اخذ ویزا می‌نمودند باید حتماً در قالب 5 گروه یا حتی 9 گروه معرفی می‌شدند، که این امر حجم کاری نمایندگان کنسول گری را نیز بالا می‌برد و به طبع در تحویل ویزای مسافرین وقفه‌ی بیشتری اتفاق می‌افتاد.


بازرس صنف دفاتر خدمات گردشگری مسافرتی استان ایلام گفت: دومین مسئله مرحله‌ای کردن اخذ ویزا بود که با عنوان ثبت‌نام در سامانه سماح از آن یاد می‌شود که این مرحله خود زمان را از مسافران می‌گیرد.


سلیمانی گفت: واگذاری این حجم کاری به چهار دفتر خدمات زیارتی امری غیرمعقول و تنگ‌نظرانه بود این در حالی ست که این دفاتر در ایام عادی سال با یک یا دو نفر پرسنل قادر به انجام امور خود هستند و سپردن این وسعت کاری به چهار دفتر با این حد از تجربه‌ی اجرایی خود مستعد بروز مشکلاتی بود که در آن ده روز نیز شاهد وقوع آن بودیم و اخذ ویزا را از چند ساعت روزهای اول به 72 ساعت کشاند.


وی ادامه داد: در استان کرمانشاه با وجود حجم خیلی کم زائران کار اخذ ویزا به حدود 20 دفتر از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری سپرده‌شده بود و در مرکز هم دفاتر بند ب به راحتی اقدام به صدور ویزا از سفارت عراق در تهران می‌کنند، حال سؤال این است که صدور ویزای اربعین فقط برای دفاتر بند ب در استان ایلام تخلف است؟


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ورشکسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
تمام بدبختی و آوارگی و سختی زندگی رو ما کشیدیم الان که موقع برداشت و گرفتن حقمون از سفره اباعبدالله هستش آقایون یقه سفید نمیگذارند.....و هیچ کس تو استان یارای مقابله با اونارو نداره ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار