اعضای شورای شهر ایلام با توجه به زمان کوتاه باقیمانده فرصت آزمون و خطا در انتخاب شهردار را ندارند و باید در این زمینه تصمیم کارشناسی بگیرند.
کد خبر: ۲۷۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸ 14 August 2016
شورای اسلامی شهر ایلام در فرآیندی گام به گام از بین 20نامزد اولیه برای تصدی شهرداری ایلام ،در مرحله اول 6 نفر وسپس در آخرین شور خود که در هفته گذشته برگزار شد از بین شش نفر انتخاب شده ،سه نفر را  که به زعم خود از شرایط وویژگیهای بهتری نسبت به سایرین برخوردار بودند بعنوان گزینه های نهایی خود انتخاب کردند.

به گزارش تابناک ایلام ،در هفته گذشته اعضای شورای اسلامی شهر ایلام ،از بین شش گزینه نهایی انتخاب شده در مرحله دوم آقایان جلالدین محمدی ،غلامرضا طاهری وطالب صادقیان را بعنوان گزینه های نهایی خود جهت تصدی شهرداری ایلام انتخاب کرده اند که به گفته رییس شورای شهر تا پایان هفته جاری تکلیف شهردار ایلام روشن خواهدشد.

هرچند هرکدام از  اعضای شورای شهر ایلام مدعی هستند که افراد انتخاب شده ،براساس فاکتورهای تعیین شده توسط آنان انتخاب شده اند؛ اما بررسی سوابق ورزومه کاری واجتماعی هرسه گزینه راه یافته به مرحله نهایی،خود گواهی بر رد این ادعای اعضای شورای شهر خواهد بود،  زیرا در بین گزینه های رد شده افرادی وجود دارد که ضمن دارا بودن توانمندی کاری مرتبط وسابقه چندین دهه شهردار بودن در شهرهای مختلف، به مراتب از وضعیت بهتری نسبت به سه گزینه انتخاب شده برخوردار هستند که این موضوع نشان از تحکیم پایه های تفکر قبیله گرایی در فرآیند تصمیم سازی وتصمیم گیری ها در استان دارد.

به هرحال باید پذیرفت هنوز شهر ایلام تا رسیدن به اید آل ها بمنظور گذر از وابستگی های قومی وقبیله ای در انتخاب نمایندگان خود چه در شورای شهر وچه در مجلس شورای اسلامی ومتعاقبا مدیران استانی وشهری فاصله دارد ولازمه نیل به این مهم ،کارفرهنگی وتاثیر گذاری نخبگان استان برجامعه است که آن هم در فرآیندی طولانی وزمانبر امکانپذیر خواهد بود.

صرفنظر از ایراداتی که بر نحوه گزینش شهردار ایلام  وارد است ،اما از سویی مشاهده می شود که شهر ایلام از نقایص وکاستیهای فراوانی در رنج است ونظر به فصت قلیل شوراییان برای رفع بخشی از این کاستیها که آن هم جز با انتخاب شهرداری توانمند ودرد آشنا میسور نخواهد بود که زمان ناچیز باقیمانده فرصتی برای آزمون وخطای دوباره اعضای شورای شهر نیست ،براین اساس  ضرورت دارد، با لحاظ نمودن رعایت حقوق شهروندان در صدر  سایر خواسته هایشان هرچه سریعتر به این نمایش بی نتیجه پایان بخشند.

در طول هفته های گذشته نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و اخیرا نیز معاون عمرانی استاندرای ایلام سرآمدن فرصت آزمون وخطای اعضای شورای شهر ایلام در انتخاب شهردار را گوشزد نموده واعضای شورای شهر ایلام را به جدیت وسرعت در انتخاب شهرداری توانمند ترغیب نموده اند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: اعضای شورای شهر ایلام با توجه به زمان کوتاه باقیمانده فرصت آزمون و خطا در انتخاب شهردار را ندارند و باید در این زمینه تصمیم کارشناسی بگیرند.
شاپور پولادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به استناد قانون تمام اختیارات طرح سؤال، انتقاد و استیضاح شهردار به شورای اسلامی شهر واگذار شده و حاکمیت هیچگونه نقشی و دخالتی در این راستا نداشته و نخواهد داشت از تمامی اعضای شورای شهر ایلام خواست در زمینه انتخاب شهردار هر چه سریع تر تصمیم گیری کنند.

وی تاکید کرد: هیچگونه پیشنهاد و گزینه خاصی برای شهرداری ایلام نه در گذشته و نه در زمان حال نداشته و نداریم اما توصیه می شود فردی برای سمت شهرداری ایلام انتخاب شود که به ماموریت ها و وظایف شهرداری آشنایی و شناخت کافی داشته باشد.

وی یادآور شد: هر کسی را که شورای شهر ایلام به عنوان شهردار انتخاب کند تا زمانی که در سمت شهردار ایلام خدمت کند از حمایت معاونت امور عمرانی استانداری ایلام بهره مند است.

شورای اسلامی شهر ایلام در چهارمین دوره فعالیت خود تا کنون سه شهردار شامل خالق منصوری، حبیب اله منصورپور و یزدان قبادیان را منصوب و سپس عزل کرده است.

یزدان قبادیان شهردار سابق ایلام دوم مردادماه جاری استیضاح و با 11 رای اعضای شورای اسلامی شهر ایلام برکنار و غلامرضا طاهری به عنوان سرپرست شهرداری ایلام انتخاب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار