قاضی ناظر زندان‌های ایلام گفت: فراهم کردن زمینه اشتغال زندانیان و ایجاد منابع درآمد مالی در راستای حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان است.
کد خبر: ۲۶۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 01 August 2016

قاضی ناظر زندان‌های ایلام گفت:  فراهم کردن زمینه اشتغال زندانیان و ایجاد منابع درآمد مالی در راستای حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان است.

به گزارش تابناک ایلام؛«امیررضا حسینی» در بازدید از مراکز پرورش گیاهان دارویی که زندانیان در آن فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: فراهم کردن زمینه اشتغال زندانیان و ایجاد منابع درآمد مالی در راستای حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان، بستر اصلاح هرچه بیشتر زندانیان را فراهم می‌آورد و حداقل نتیجه آن عدم بازگشت مجدد زندانیان به زندان در هنگام آزادی و تکرار نکردن دوباره جرم است.

 جدی نگرفتن فرصت اشتغال زندانیان خطرآفرین است و مطمئناً هزینه‌های سنگین اقتصادی، اجتماعی را متحمل فرد و جامعه می‌سازد.

وی بابیان اینکه اشتغال زندانیان یکی از مهم‌ترین عوامل بازتوانی مددجویان در بازگشت سالم به اجتماع است، افزود: وضعیت نابسامان معیشتی، زمینه‌های بروز و ظهور انواع ناهنجاری‌های اجتماعی را مهیا می‌سازد و اگر به دنبال کاهش جمعیت کیفری هستیم باید اقتصاد سالم و حمایت از تولیدکننده داخلی را مهم بشماریم.

حسینی با اشاره به اینکه اشتغال و کسب درآمد حلال می‌تواند سپری در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌ها باشد، خاطرنشان کرد: اگر فرصت اشتغال جدی گرفته نشود می‌تواند خطرآفرین باشد و مطمئناً هزینه‌های سنگین اقتصادی، اجتماعی را متحمل فرد و جامعه می‌سازد.

قاضی ناظر زندان‌های ایلام افزود: اشتغال بیشتر برای زندانیان مستلزم حمایت دولت، مجلس، دستگاه قضا و صاحبان صنایع و مشاغل است تا این افراد با فراگیری مهارت شغلی بتوانند خانواده خود را تأمین مالی کنند.

وی با تأکید بر اینکه اشتغال و فرصت‌های شغلی در کاهش وقوع جرائم تأثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: اشتغال زندانیان از حیث پیشگیری از تکرار جرم و جلوگیری از بازگشت آنان به زندان اهمیت پیدا می‌کند.

حسینی تاکید کرد: در خصوص مقایسه سازگاری اجتماعی زندانیان شاغل و غیر شاغل مشاهده‌شده که زندانیان شاغل از سازگاری اجتماعی بالاتری دارند و این امر می‌تواند در بازسازی زندانیان در ارتباط با اجتماع و محیط اطرافشان تأثیر فراوانی داشته باشدم/

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار