رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام گفت: بیش از 1 هکتار زمین کشاورزی محل کشت سبزی با آب آلوده فاضلاب در روستای «بانقلان» از توابع شهرستان ایلام تخریب شد.
کد خبر: ۲۶۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 01 August 2016

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام گفت: بیش از 1 هکتار زمین کشاورزی محل کشت سبزی با آب آلوده فاضلاب در روستای «بانقلان» از توابع شهرستان ایلام تخریب شد.

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر "علیرضا  شریفی " اظهار کرد: طبق بازدیدهایی که از قبل توسط نیروهای بهداشت محیط این مرکز از زمین‌های زیر کشت سبزی روستای بانقلان از توابع شهرستان ایلام، محرز گردید که برخی از این زمین‌ها توسط آب آلوده آبیاری می‌شوند، لذا در این راستا نیز برای حصول اطمینان بیشتر از این تخلف، نمایندگان  ادارات عضو شورای سلامت شهرستان ایلام بازدیدهایی میدانی از مزارع سبزی و صیفی حاشیه شهر ایلام به عمل آوردند.


شریفی خاطرنشان کرد: در ادامه نیز جلسات متعدد شورای سلامت تشکیل و مسئله آبیاری مزارع سبزی‌کاری حاشیه شهر ایلام به‌منظور کنترل مستمر این موضوع انجام و روند و اقدامات کشاورزان در خصوص جلوگیری از ورود فاضلاب به داخل کانال‌های آبیاری مزارع بررسی و خوشبختانه با اقدام به‌موقع درگرفتن حکم قضایی و با حضور نیروهایی از مرکز بهداشت شهرستان، محیط‌زیست، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، بخشداری و اداره آب و فاضلاب این سبزی‌کاری‌ها، تخریب شدند.


 وی بابیان اینکه اخطارهای قبلی به کشاورزانی که اقدام به کشت این سبزی‌کاری‌ها کرده بودند از قبل داده‌شده بود، گفت: سبزی‌کاران متخلف باید بدانند مسئولین مرکز بهداشت شهرستان ایلام هیچ اغماضی در بحث سلامت مردم ندارند.


شریفی به روند مطلوب کاهش کشت سبزیجات با استفاده از آب فاضلاب در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با اقدامات آموزشی و برخوردهای قاطع مسئولین مربوطه، کشت سبزی‌کاری‌های آلوده کاهش بسیار محسوسی یافته است. 


وی ضمن تقدیر از تلاش و خدمات واحد بهداشت محیط این مرکز و همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادها در راستای تخریب این سبزی‌کاری آلوده افزود: به‌صورت مستمر از بخش عرضه سبزی و صیفی‌جات شهرستان نمونه‌برداری می‌شود و در صورت مشاهده عرضه سبزی آلوده به‌شدت با افراد متخلف برخورد خواهد شد./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار