استاندار ایلام گفت:زمینی به وسعت هفت هزار متر مربع در انتهای خیابان بعثت به منظور تامین زیرساخت های فرهنگی و هنری به اداره ارشاد اسلامی از سوی استانداری واگذار شده است.
کد خبر: ۲۶۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳ 31 July 2016
استاندار ایلام گفت:زمینی به وسعت هفت هزار متر مربع در انتهای خیابان بعثت به منظور تامین زیرساخت های فرهنگی و هنری به اداره ارشاد اسلامی از سوی استانداری واگذار شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: زمینی به وسعت هفت هزار متر مربع در انتهای خیابان بعثت به منظور تامین زیرساخت های فرهنگی و هنری به اداره ارشاد اسلامی از سوی استانداری واگذار شده است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز متعهد شده در راستای حمایت و توسعه زیرساخت های فرهنگی استان نسبت به تهیه نقشه و ساخت تالار مرکزی فرهنگ و هنر (چند منظوره) در این محل اقدام و تمامی هزینه های ساخت و تجهیز آنرا تقبل کند.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین قطعه زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در بوستان جنگلی بلوط (چغاسبز) برای ساخت فرهنگسرای رو باز تالار فارابی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار می شود که این وزارتخانه متعهد شده تا ضمن تامین تجهیزات و امکانات آن هزینه صفر تا 100 آنرا متقبل شود.

مروارید یادآور شد: بوستان بلوط با توجه به طبیعت بسیاز زیبا و چشم نواز می تواند به مکانی برای تفرج و پر کردن اوقات فراغت مردم مرکز استان تبدیل شود و در صدد هستیم این محدوده را به یکی از مناطق دیدنی استان و کشور تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: ایلام از کمبود فضاهای فرهنگی و هنری رنج می برد و امیدواریم با عنایت مسئولان این وزارتخاته شاهد راه اندازی امکانات هنری مختلف در این استان باشیم.

مدیرکل طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: اثربخشی فعالیت های فرهنگی با زبان هنر بسیار بیشتر است.

مسعودمعمار افزود: کشورهای غربی برای انتقال فرهنگ خود میلیون ها و حتی میلیاردها دلار را از طریق ساختن فیلم های سینمایی هزینه می کنند و اگر می خواهیم جلوی هجمه فرهنگی دشمنان را بگیریم، باید از زبان هنر برای مقابله با این تهدبدات بهره ببریم.

وی اظهار کرد: دولت یازدهم از سرمایه گزاری بخش خصوصی برای تقویت زیرساخت های فرهنگی استقبال می کند و در صدد هستیم تا از امکانات داخلی برای فراهم آوردن این امکانات بویژه در استان های کمتر برخوردار استفاده کنیم./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار