شهردار ایوان گفت:کار آسفالت 31 هزار متر مربع از معابر شهرایوان در محدوده خیابان امام خمینی و تقاطع فرمانداری، تقاطع شهرداری تا میدان مصطفی خمینی و خیابان های مطهری و شهدا در حال انجام است.
کد خبر: ۲۶۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 26 July 2016

شهردار ایوان گفت:کار آسفالت 31 هزار متر مربع از معابر شهرایوان در محدوده خیابان امام خمینی و تقاطع فرمانداری، تقاطع شهرداری تا میدان مصطفی خمینی و خیابان های مطهری و شهدا در حال انجام است.


به گزارش تابناک ایلام؛هادی رستمی اظهار کرد: برای بهسازی هر واحد واقع درمحدوده پیش بینی شده بافت فرسوده این شهر 400 میلیون ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل پرداخت می شود.

وی گفت: بهسازی واحدهای واقع در محدوده بافت فرسوده تعیین شده از پرداخت 50 درصد عوارض شهرداری معاف می شوند.

رستمی یادآور شد: باید محدوده بافت های فرسوده براساس مشخصات قانونی تعیین شوند تا با بهره مندی از تسهیلات بتوان در عمران و نوسازی شهر بهره مند شد.

وی تاکید کرد: شهرداری در قالب بافت فرسوده ستاد بازآفرینی محلات و بافت های فرسوده ، کروکی و متراژ محدوده بافت فرسوده را برای انجام روکش آسفالت و معابر به اداره کل راه و شهرسازی ارسال کرده است.

وی همچنین بر لزوم اختصاص اعتبار کافی برای بهسازی و توسعه معابر عمومی واقع در محدوده بافت فرسوده این شهر تاکید کرد .

شهردار ایوان گفت: برای بهسازی بهسازی و روکش آسفالت معابر ایوان پنج میلیارد ریال تخصیص یافته 600 و تن قیر یارانه ای از سهمیه شهرداری خریداری شده است.

وی افزود: هم اکنون کار آسفالت 31 هزار متر مربع از معابر شهرایوان در محدوده خیابان امام خمینی و تقاطع فرمانداری، تقاطع شهرداری تا میدان مصطفی خمینی و خیابان های مطهری و شهدا در حال انجام است.

شاپور پولادی معاون عمرانی استاندار نیز پیشتر با تاکید بر لزوم بهره گرفتن از منابع تخصیصی بهسازی بافت های فرسوده گفت: مردم باید از مشوق ها و مزایای نوسازی بافت های فرسوده مطلع شوند.

وی پرداخت وام کم بهره ، 10 درصد تخفیف نظام مهندسی، 50 درصد تخفیف عوارض شهرداری، یک طبقه تشویقی و 10 درصد تراکم اضافه را از جمله مزایای نوسازی بافت فرسوده عنوان کرد.

وی با ذکر اینکه تاکنون نقشه محدوده های بافت فرسوده شهرهای ایلام، آبدانان و ایوان تهیه شده افزود: بر اساس نقشه های تهیه شده در شهر ایلام 374 هکتار، آبدانان 80 هکتار و ایوان 100 هکتار بافت فرسوده وجود دارد.

بیش از 500 هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و 230 هکتار را نیز سکونت گاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع 30 درصد محدوده شهری این استان را شامل می شود.

بیش از 90 هزار نفر در شهرهای ایلام، ایوان و آبدانان در محدوده بافت فرسوده سکونت دارند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار