مدیرکل استاندارد ایلام گفت: 162 واحدصنعتی دراستان فعال هستند.
کد خبر: ۲۶۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 26 July 2016

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: 162 واحدصنعتی دراستان فعال هستند.

به گزارش تابناک ایلام؛مهناز همتی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار دهلران اظهار کرد: توجه به استاندارد و رعایت این مقوله مهم در تولید محصول از جمله مسایلی است که باید واحدهای صنعتی و تولیدی به آن توجه کنند.

وی با اشاره به 725 مورد بازدید از مراکز عرضه کالا در استان ایلام افزود: 13 مورد از این بازدیدها منجر به نمونه برداری از مراکز عرضه کالا سطح بازار شد.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: صدور 9 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد، 24 فقره تمدید پروانه، پنج فقره ابطال پروانه و سه مورد تعلیق پروانه از دیگر فعالیت های صورت گرفته توسط استاندارد استان ایلام در سال 95 است.

همتی رعایت علامت استاندارد را ضرورتی اجتناب ناپذیر در راستای کیفیت کالا و خدمات دانست و افزود: در استان ایلام 162 واحد تولیدی وجود دارد.

وی با اشاره به یک هزار و 200 متر زمین موجود برای ساخت ساختمان اداری اداره استاندارد شهرستان دهلران گفت: سیر مراحل اداری این زمین و تامین اعتبار برای ساخت آن از موضوع هایی است که نیازمند پیگیری مسئولان است.

فرماندار دهلران نیز در این دیدار توجه مردم به علامت استاندارد در هنگام خرید کالا و خدمات را ضروری دانست و یادآور شد: مردم در خرید کالا و خدمات بدنبال علامت استاندارد بعنوان نکته قابل اعتماد هستند.

امیدعلی سبزی با اشاره به وجود شهرک صنعتی دهلران و فعالیت واحدهای صنعتی در این شهرک افزود: نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات تولیدی این واحدها منجر به ارتقای کیفیت محصول تولیدی و فراهم شدن زمینه برای صدور کالاها به خارج از کشور شده است.

وی با اشاره به نزدیکی دهلران به کشور عراق و صدور محصولات تولیدی این شهرستان به این کشور تاکید کرد: توجه به استاندارد کالا و خدمات در صدور کالا، مهم و حائز اهمیت است.

سبزی با اشاره به اینکه استاندارد و توجه به آن یکی از مقوله های ایجاد سلامت در جامعه و کیفی سازی کالاها است، گفت: رعایت استاندارد در تولید کالا و اریه خدمات امری ضروری است که منجر به افزایش اعتماد مردم به کالا و خدمات می شود.

در این دیدار، علیرضا سلیمانی رئیس اداره استاندارد دهلران نیز گزارشی از عملکرد این اداره در سال جاری ارائه کرد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار